Gå til innhold

Er så lei av husarbeid...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et hus over 2 etg. Huset er 100 år gammelt, så det er f.eks høydeforskjell på gulvene, det er ikke skjult el anlegg, det er høyt under taket og trekkfulle vinduer. Jeg støvsuger bad, lille do, kjøkken, tv stue og tørkerom hver dag. Rydder også kjøkkenet(som jo er helt greit etter matlaging). Jeg vasker med langkost alle gulv 2x pr uke(man og torsdag) rent til helgen og ren start på uka. Det går minst 1 vaskemaskin hver dag, så det innebærer rydde bort klær fra snora på tørkerommet. Vasker vask og speil på bad /do annenhver dag. Jobber fullt intillegg til.å hjelpe til på gården der vi bor..barn skal følges opp, hus vedlikeholdes og hage stelles..

Jeg synes nestwn jeg gjør lite annet enn husarbeid..noen tips for endring?

Anonymkode: e833a...ae2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få barn (og partner?) til å bidra (mer). 

Anonymkode: ae6c2...2b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Få barn (og partner?) til å bidra (mer). 

Partner bidrar ved mulighet. Å drive gård mee full jobb ved siden av betyr et for kort døgn i perioder. Barna har sine faste oppgaver

Skrevet

Støvsuge romene hver dag . . ! Er det nødvendig? Ogdessuten vaske gulvene to ganger i uken . . 

Kanskje starte med å slappe litt av på renholdet . . . 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
senior skrev (8 minutter siden):

Støvsuge romene hver dag . . ! Er det nødvendig? Ogdessuten vaske gulvene to ganger i uken . . 

Hvis man bor på en gård er det nødvendig med hyppig renhold. Man drar med seg myyyye skitt inn. 

Anonymkode: 4f65c...bc1

• Nyttig 2
Skrevet
senior skrev (9 minutter siden):

Blir fort hybelkaniner pp tørkerommet, og jeg liker rene bad.....gårdslivet drar inn ekstra smuss og møkk,selv om vi går inn og ut på faste steder, så behovet foe jevnlig renhold er høyst til stedet

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Partner bidrar ved mulighet. Å drive gård mee full jobb ved siden av betyr et for kort døgn i perioder. Barna har sine faste oppgaver

De kan sikkert gjøre mere da. Du jobber fullt, bidrar på gården og gjør masse husarbeid. Da kan også partneren din gjør det. 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

trekkfulle vinduer.

Og disse kan byttes ut. 

Skrevet

Kanskje hushjelp av og til, og noen tekniske hjelpemiddel. Finns noen greie elektriske støvsugere, som også mopper og vasker samtidig.

Anonymkode: 610de...7ef

• Nyttig 1
Skrevet

Vel... Jeg bor også på gård med dyr og har et hus som deg. Ja, man drar inn mye skitt på landet, men hvor hysterisk man er på rengjøringen er et valg. Vi støvsuger hele huset én gang i uka og vasker badene. Gulvene vasker vi etter behov, men ikke særlig ofte. Til hverdags er mye gjort hvis man koster unna det verste bøsset ved inngangspartiet. Vi har ofte besøk, og alle syns det er fint hos oss. Ærlig talt, hvis man bor på gård OG insisterer på å ha et flunkende rent hus til en hver tid, kommer man til å vaske seg i hjel. Løsningen er å velge annerledes. 

Anonymkode: 3cf89...fce

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje hushjelp av og til, og noen tekniske hjelpemiddel. Finns noen greie elektriske støvsugere, som også mopper og vasker samtidig.

*batteridrevne

Skrevet

Jeg ser to løsninger:

1:) senk standaren. Lær deg å leve i et uperfekt hjem.

2:) outsource rydding og vasking til profesjonelle. Tar du noen timer med overtid på den vanlige jobben din, og betaler andre for å rydde og vaske går du omtrent i null også. Er bedre å jobbe litt på jobben, enn å jobbe litt hjemme, mener jeg. Betaler du de svart, så er det enda billigere.

Anonymkode: 6b1e8...9ce

Skrevet

Har aldri i mitt lange liv vasket og støvsugd så ofte som du gjør. Det hadde vært fullstendig uaktuelt for meg. 

Finnes det virkelig ingen løsning for å la være å dra inn dritt? Vet ikke hva slags gård dere har, men jeg kjenner en bonde, og han har skifterom og dusj i fjøset. Må dere gå helt inn i huset med arbeidsklær? Det må jo være mindre jobb å skifte klær i yttergangen etter en arbeidsøkt enn å måtte vaske hele huset to ganger i uka.

Anonymkode: be934...9a8

AnonymBruker
Skrevet

What?? Og jeg synes det er styrete å støvsuge type annenhver uke. Vasker nesten aldri gulv. Mulig jeg er på andre enden av skalaen, men hres jo ut som du er langt over gjennomsnittet opptatt av at det skal være helt perfekt og ikke ligge et støvkorn noe sted? Dere drar vel ikke skittet med rundt i hele huset?

Anonymkode: b0dcb...944

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...