Thomasine Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 Når betaler du regningene dine? Er betalingsfristen viktig for deg, eller tar du den ettersom økonomien er? Jeg jobber hardt for at fristen skal overholdes, men det har da skjedd én og annen gang at en regning har blitt forskjøvet litt...
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #2 Skrevet 8. april 2006 Stort sett til forfall, men det har vel hendt at jeg må vente litt med en.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. april 2006 #3 Skrevet 8. april 2006 Regninger betaler jeg alltid samme dagen som de kommer i posten,hater å ha de liggende
Gjest lilletroll Skrevet 8. april 2006 #4 Skrevet 8. april 2006 Legger inn i nettbank til forfall. Er det en regning jeg VET jeg ikke får betalt til forfall (noe som aldri skjer lenger da hele lønnen min går til en regningkonto slik at det alltid er penger der) ringer jeg og ber om utsettelse.
Gjest King James II Skrevet 8. april 2006 #5 Skrevet 8. april 2006 til forfallsdato...Som regel før..Det har skjedd en gang at jeg ikke betalte til tide. er det noe jeg er nøye på er det og betale regninger og husleia.
Malama Skrevet 8. april 2006 #6 Skrevet 8. april 2006 Selvsagt til forfall. Det hender aldri at der ikke er dekning, så de gangen en regning er betalt etter forfall er det pga at den har kommet bort. Det skjer kke ofte, men en og annen har forsvunnet og blitt funnet, og da betalt med en eneste gang selvsagt. Det er ikke ofte, vi legger dem stort sett i nettbanken når de kommer eller i ale fal i god tid før forfall, med betaling på forfallsdato. Når jeg får lønn er i så måte komplett irrelevant.
Arkana Skrevet 8. april 2006 #7 Skrevet 8. april 2006 Jeg legger dem inn til betaling på nettbanken straks de kommer og sørger alltid for at de blir betalt innen forfallsdato, har aldri utsatt en regning.
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #8 Skrevet 8. april 2006 Litt på siden men; hvorfor legger dere de til betaling på forfallsdatoen? Jeg betaler de alltid så de er betalt med en gang jeg? :klø:
KingPin Skrevet 8. april 2006 #9 Skrevet 8. april 2006 Ventar til eg har fått eit purrebrev eller to. Er då vegetarianar, må vite.. Dessutan skal ein vente til forfallsdato, slik at ein får mest mulig renter av sine eigne pengar først. Er snakk om eit par øre her og eit par øre der, vettu!
Gjest Donna Skrevet 8. april 2006 #10 Skrevet 8. april 2006 Legger dem på forfall i nettbanken med en gang jeg får dem. De fleste regningen har jeg avtalegiro på - da slipper jeg å tenke på det i det hele tatt - absolutt å anbefale. Hvorfor man betaler på forfall ? Selvsagt fordi jeg vil ha renter på pengene mine så lenge som mulig - og fordi jeg ikke unner betalingsmottaker pengene mine lenge før tiden
Within my guitar Skrevet 8. april 2006 #11 Skrevet 8. april 2006 Jeg betaler dem straks jeg får dem i posten jeg.Får dem unna veien fortest mulig. Klarer ikke å ha regninger liggende.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #12 Skrevet 8. april 2006 De fleste regningen har jeg avtalegiro på - da slipper jeg å tenke på det i det hele tatt - absolutt å anbefale. ← Kan ikke fordra avtalegiro, men noen steder kommer man ikke unna denne ordningen. Tok meg fem år å melde meg inn på helsestudio fordi de bruker a-giro. Har takket nei til andre ting p.g.a. samme sak. Jeg betaler nesten alltid regninger før forfall, ellers kommer det som regel like etter. Har sjelden fått purringer. Betaler den dagen det kommer penger inn på konto. Med en rekke regninger på a-giro ville jeg ha mistet oversikten og ikke våget å bruke penger til mat eller noe annet.
Gjest Fruktfat Skrevet 8. april 2006 #13 Skrevet 8. april 2006 Regninger betaler jeg alltid samme dagen som de kommer i posten,hater å ha de liggende ← samme her. legger av en viss sum pr mnd så vi alltid har penger til regningene.
Gjest Varg-Menja Skrevet 8. april 2006 #14 Skrevet 8. april 2006 Ingen av alternativene som passer for meg, siden jeg betaler så fort jeg har penger til det, enten det er før eller etter forfall. Nå har jeg i en veldig lang periode til enhver tid hatt størresummer med forfalte regninger, som jeg må skyve foran meg hver eneste måned, så å forholde seg slavisk til forfallsfrister høres ut som luksus i mine ører...
Gjest gjest 0 Skrevet 9. april 2006 #15 Skrevet 9. april 2006 Jeg betaler alltid når jeg får penger, og det er ytterst sjelden jeg er for sent ute med betalingene. Da er det fordi jeg rett og slett har glemt hele regningen. Det som overrasker meg er mennesker som bevisst betaler for sent fordi de heller vil bruke pengene på noe annet. Her i huset kommer regninger først, så mat og fritid.
nat26 Skrevet 9. april 2006 #16 Skrevet 9. april 2006 Stort sett til forfall, men det har vel hendt at jeg må vente litt med en. ← Samme her
Gjest regine Skrevet 9. april 2006 #17 Skrevet 9. april 2006 Jeg betaler når jeg får lønn..... men noen regninger legges til betaling i nettbanken på forfall. har hatt det så trangt i så mange år at det er blitt en vane å sette seg ned og regne sammen en gang pr mnd - og så betale det jeg har råd til. Mat må man uansett ha, og det har hendt at det har gått foran en telefon- eller strømregning.... Ser jeg at det ikke går, så ringer jeg og får det delt opp/utsatt, det er som regel helt uproblematisk. Stort sett betaler jeg rundt forfall, men jeg har ingen skrupler om det går litt over tiden. Dvs. når det er personer så har jeg det, men ikke telefonselskaper/strøm el. Man får uansett ikke purring før etter 14 dager, og før det har jeg iallfall betalt Så nei, jeg er nok ikke så prektig og moralsk som alle andre i denne tråden
Gjest Gjesta Skrevet 9. april 2006 #18 Skrevet 9. april 2006 Regninger betaler jeg alltid samme dagen som de kommer i posten,hater å ha de liggende ← Jeg også.
Gjest Chica Skrevet 9. april 2006 #19 Skrevet 9. april 2006 Legger dem på forfall i nettbanken med en gang jeg får dem. De fleste regningen har jeg avtalegiro på - da slipper jeg å tenke på det i det hele tatt - absolutt å anbefale. Hvorfor man betaler på forfall ? Selvsagt fordi jeg vil ha renter på pengene mine så lenge som mulig - og fordi jeg ikke unner betalingsmottaker pengene mine lenge før tiden ← Signerer denne. Syns avtalegiro er veldig greit, er jo gjerne regninger som har fast beløp hver måned og som jeg vet kommer. Slipper dessuten å punche eviglange kid-nr.
Lassie Skrevet 9. april 2006 #20 Skrevet 9. april 2006 Jeg har fått ordnet det slik at mine regninger har forfall på eller etter min lønningsdato, slik at jeg alltid får betalt dem til riktig tid. Det er et sted de ikke ville gå med på det, og der er forfall 2 dager før min lønningsdato. Så den betaler jeg alltid for sent, for to dager før lønning har jeg ikke penger, og jeg har ikke muligheten til å legge av til den regningen siden den er veldig variabel i alt fra 500kr til 1000kr. (Mobilen min..) Men de andre regningene mine betaler jeg så snart jeg får lønning inn på kontoen, liker ikke å ha regninger liggende, og liker heller ikke å få regninger i tide og utide, derfor passet det meg best å få ordnet slik at jeg får betalt dem etter lønningen kommer inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå