Gå til innhold

Til incels og kvinnehatere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel heller at veeeeldig mange menn er usikre, det gjelder både de pene og de mindre pene. Erfaringsmessig har de som vært konvensjonelt minst attraktive vært de mennene som har behandlet meg dårligst. Vil påstå jeg er en over gjennomsnittet pen dame. De er i starten veldig på, viser mye interesse og når de får meg utviklet det begjæret ofte seg til en slags hat, sjalusi, forakt? Fordi jeg har livet på stell, god familie, gode venner og god økonomi. Det har ført til at mange menn som ofte er snille i begynnelsen kan begynne med blant annen triangulering, negging og regelrett bare vært nedlatende ovenfor meg. Feks kunne ene eksen min som var minst pene av de alle si at kjolen til stesøsteren min var mye finere når vi var i en familie middag. Vel vitende at jeg var kry som en hane over den, kostet ganske flere1000 vs hennes som var en billig fra HM. Ikke at det har så voldsomt mye å si, men dere skjønner. Lignende hendelser skjedde ofte. Nå er jeg med en mann som er veldig flott, snilleste typen jeg har møtt og vi har treffets i over 5 mnd pr dags dato. En usikker mann finnes i alle fasonger, men mitt inntrykk er det de som er middels pen til mindre pen som er ofte de aller verste... Mange av de har sine indre demoner. En usikker mann er også en farlig mann!

Anonymkode: e6378...ddb

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Radikale feminister er en kvinnelig analogi til incels. De legger til grunn eksplisitt eller implisitt hat mot det annet kjønn, sitter i sine ekko-kammer og bygger opp lange konspi teorier om patriarkatet og hvordan alle menn er ute etter å voldta dem (og all heterofil sex er uansett voldtekt), de er bitre og sinte og hatefulle.

Anonymkode: 01926...d0a

Er det radikalt feministisk å si at det finnes noen patriarkalske strukturer i samfunnet, og at de strukturene f.eks gjør det vanskeligere for kvinner enn for menn å nå helt til topps i ulike hierarkier (ikke nødvendigvis i Norge siden likestillingen har kommet langt her, men f eks i USA eller Italia eller England)?

Er det radikalt å peke på at mange jenter og kvinner opplever overgrep og voldtekter, og at ugjerningene stort sett blir begått av menn?

Resten av innlegget ditt velger jeg å ignorere, for det var bare usaklig synsing.

Anonymkode: 61454...f6f

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tror du er på nippet til å havne i femcel kategorien her. For å utfordre deg litt… du snakker om hva dine erfaringer har lært deg, som om det var en sannhet. Hva tenker du da om erfaringene mennene du kaller incels har gjort seg? 
For meg fremstår du like enkel og kunnskapsløs som dem..

Anonymkode: 1e723...845

Jeg er i et forhold. 
Jeg ser at alle typer mennesker er i forhold. 

Anonymkode: 4f20b...f70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det radikalt feministisk å si at det finnes noen patriarkalske strukturer i samfunnet,

Det finnes en rekke konspirasjonsteorier rundt dette patriarkiet. Jeg tenker på incels som et slags svar på disse sutrere og sinte mannehatende ståstedene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes en rekke konspirasjonsteorier rundt dette patriarkiet. Jeg tenker på incels som et slags svar på disse sutrere og sinte mannehatende ståstedene.

Hva er de konspirasjonsteoriene da? Er det f.eks en konspirasjonsteori at kvinner har mer utdanning utdanning, men mindre makt og lavere lønn enn menn i Norge, eller er det en konspirasjonsteori at amerikanerne var klare for en svart president før de var klare for en kvinnelig president?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er de konspirasjonsteoriene da? Er det f.eks en konspirasjonsteori at kvinner har mer utdanning utdanning, men mindre makt og lavere lønn enn menn i Norge, eller er det en konspirasjonsteori at amerikanerne var klare for en svart president før de var klare for en kvinnelig president?

Er gutteklubben særs ugrei som hang med Epstein en konspirasjonsteori? Bevares, det var kvinner der og, men i absolutt mindretall? Konspirasjonsteori?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

For få år siden hadde vi en koalisjonsregjering bestående av Erna, Trine og Siv. Når de 3 mektigste ministerpostene er besatt av kvinner så er det vanskelig å argumentere for at mennene holder kvinner unna makta.

Mer interessant er det at de 3 kvinnene til topps ble ansett som god likestilling mens 3 menn i samme posisjon ville ha blitt beskrevet som gutteklubben grei.

At kvinner tar lang utdanning for så å søke seg til jobber i kommunen er hverken staten eller patriarkiet sin feil? Meget mulig gjør de et velinformert valg hvor de optimaliserer for noe annet enn lønn?

Så lenge vi snakker på Norsk i et Norsk forum i 2026 så antar jeg at det er forholdene som er mest relevant for de fleste av oss.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er gutteklubben særs ugrei som hang med Epstein en konspirasjonsteori? Bevares, det var kvinner der og, men i absolutt mindretall? Konspirasjonsteori?

Her er greia: man trenger ikke å være feminist for å reagere på voldtekt eller misbruk.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er incel-hat mot så utbredt på Kvinneguiden?
Incel brukes som skjellsord til tross for at det beskriver et liv som ingen ønsker seg.

Anonymkode: 0cf7b...36e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå syns jeg de fleste i denne tråden er blinde for akkurat hvem en incel er. De aller fleste forskninger på feltet peker på at incels har en eller annen spekter diagnose. Blir jo litt dust å henge ut disse folkene. De skjønner jo ikke at de selv er problemet, fordi de er autister. De kjenner på sjalusi og urettferdighet. FORDI DE ER AUTISTER. Det går faktisk ikke an å snakke så nedlatende om dem for de er på nivå med transer og furries som ikke skjønner at de fortsatt er seg selv uavhengig om de kapper av tissen eller om de slenger på et pels kostyme. Det er ikke greit å snakke nedlatende om folk som har psykiske lidelser! 

Anonymkode: 8fd49...4bf

Altså, incel er ikke ensbetydende med mann eller noen diagnoser. Det betyr "involuntary celibat", og ble først brukt av ei dame til å beskrive seg selv. Incel har ingenting med kjønn eller diagnoser å gjøre. Det gjelder kvinner og menn, så lenge de lever i ufrivillig sølibat. Er det noen som er blinde rundt betydningen her så er det radikalfeminister, samt de som lar seg påvirke av de.

Anonymkode: 0daa4...4ff

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er urettferdig.

Anonymkode: 239bd...c7a

Hvem har sagt at livet er rettferdig og at alle skal ha samme forutsetninger?

Anonymkode: 34cac...485

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvem har sagt at livet er rettferdig og at alle skal ha samme forutsetninger?

Anonymkode: 34cac...485

Tenker at om man gjør det beste med det man har, så får det være godt nok. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...