AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:38 #21 Skrevet tirsdag kl. 22:38 At det er lettere for attraktive mennesker å få kjæreste er vell ikke akuratt noen brannfakkel. Anonymkode: f61fb...841 2
AnonymBruker Skrevet i går, 01:16 #22 Skrevet i går, 01:16 AnonymBruker skrev (2 timer siden): At det er lettere for attraktive mennesker å få kjæreste er vell ikke akuratt noen brannfakkel. Anonymkode: f61fb...841 Det er urettferdig. Anonymkode: 239bd...c7a 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #23 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, motsatt. De er deprimerte nettop fordi de velger denne adferden og tenkesettet. Anonymkode: de267...f10 Incels og radikale feminister er ganske like ved at de nærer konspirasjonsteorier om hvorfor «de andre» har skylden heller enn å ta i et tak for seg selv. Anonymkode: 01926...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #24 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er urettferdig. Anonymkode: 239bd...c7a Det kan du si, men livet er ofte urettferdig. Du kunne ha blitt født en tid og et sted hvor livet var kort, ubehagelig og bød på sykdom ufrihet og risiko. I stedet ble du født i trygge Norge. Flaks. Anonymkode: 01926...d0a 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #25 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva tenker du om at de kjekkeste mennene alltid får kjæreste når de vil? Og at grunnen ikke bare er at de er kjekke, men også snille, modne, reflekterte, trofaste og gode menn? Tror du at det er løgn? Anonymkode: 4f20b...f70 Tenker at det er i høyeste grad vilkårlig, og at det ikke bar noen sammenheng med moralsk utvikling eller "snillhet" overhode. Voldelige menn får seg partnere til tide og utide. Gutter/menn som skriver russelåter ser ikke ut til å ha problemer med å få seg et ligg. Utro partnere må jo nødvendigvis også ha et utvalg >1. Mange begynner å ha sex i 14 års alderen så det har ikke noe med "modenhet" å gjøre heller. For de som begynner tidlig blir jo sex en del av utviklingen også, noe som gjerne gjør det til en enklere og mer naturlig del av livet fremover også. Tenker det at kvinner er brutale og differansierende, og for mange menn er det helt forståelig å bære en viss forakt ovenfor dem. Det som forbauser meg er mangelen på forståelse og hatet mange kvinner ser ut til å ha ovenfor menn som klarer seg dårlig, TS ser jo nærmest ut til å godte seg i at disse har det vondt og føler på utdnforskap og koser seg i å trykke dem lenger ned. Virker som at mange kvinner simpelthen skulle ønske at menn de ikke finner tiltrekkende ikke fikk lov til å leve. Dette med at kvinner setter null pris på hvor vanvittig priveligerte de er når det kommer til seksualitet og romantikk er nok kilden til mye av "kvinnehatet". Tror kvinner hadde hatt veldig godt av å leve et år som en mindre attraktiv mann. Anonymkode: 54687...e1b 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #26 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Dette med at kvinner setter null pris på hvor vanvittig priveligerte de er når det kommer til seksualitet og romantikk er nok kilden til mye av "kvinnehatet". Tror kvinner hadde hatt veldig godt av å leve et år som en mindre attraktiv mann. Anonymkode: 54687...e1b Jeg tror at dette er gjensidig. Empatien og forståelsen for «de andre» er fallende. Min erfaring fra relasjoner er at det krever veldig mye empati og tilgivelse. Noe dagens skjerm-virkelighet later til å lære oss er en svakhet. Anonymkode: 01926...d0a
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #27 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei, motsatt. De er deprimerte nettop fordi de velger denne adferden og tenkesettet. Anonymkode: de267...f10 Det er ennå mye fordommer mot psykisk sykdom og du er et godt eksempel på at vi ennå har en lang vei foran oss. Anonymkode: 430ea...9aa 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #28 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): dette med at kvinner setter null pris på hvor vanvittig priveligerte de er når det kommer til seksualitet og romantikk er nok kilden til mye av "kvinnehatet". Tror kvinner hadde hatt veldig godt av å leve et år som en mindre attraktiv mann. Anonymkode: 54687...e1b Jeg tror det gjelder begge veier. Mitt inntrykk er at lite attraktive mennesker sliter, både kvinner og menn, i dagens samfunn. Tinder har gjort mange veldig overfladiske. Anonymkode: 430ea...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #29 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det samme kan sies om radikale feminister - noen ganger er den en mann som forbarmer seg over dem og drar dem ut av gjørma. Anonymkode: 01926...d0a Kan ikke du forklare med egne ord, verken lenke, bilde eller video, hva en radikal feminist egentlig er? Jeg skjønner det faktisk ikke, jeg kjenner bare helt normale feminister. Sånne Society for cutting up men-feminister fantes det noen få stykker av i USA for 30 - 40 år sida, men der var en nisjegreie. Hvem er disse radikale feministene i dagens samfunn? Anonymkode: 61454...f6f 1 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #30 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Min erfaring er at det er sant, jo kjekkere, jo bedre generelt. De mindre pene mennene behandlet meg dårligere. Tror det er en blanding av bekreftelse og at de trodde de var kjekkere enn de var. Men selvfølgelig finnes det gode mennesker med alle type utseende, også kvinner. Trodde det betydde at kvinner kun går etter dårlige menn, kun fordi de er kjekke jeg. Såkalte «Chads». Anonymkode: 4f20b...f70 Jeg tror du er på nippet til å havne i femcel kategorien her. For å utfordre deg litt… du snakker om hva dine erfaringer har lært deg, som om det var en sannhet. Hva tenker du da om erfaringene mennene du kaller incels har gjort seg? For meg fremstår du like enkel og kunnskapsløs som dem.. Anonymkode: 1e723...845
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #31 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva tenker du om at de kjekkeste mennene alltid får kjæreste når de vil? Og at grunnen ikke bare er at de er kjekke, men også snille, modne, reflekterte, trofaste og gode menn? Tror du at det er løgn? Anonymkode: 4f20b...f70 Hvis man hadde spurt 100 kvinner på gata og spurt hva de ser etter i en mann så hadde man fort funnet ut at det du sier her er løgn ja, skjønt kan det hende du personlig tror på det selv og slik sett ikke lyver. Anonymkode: be088...217 1
Druid Skrevet 15 timer siden #32 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg vil fremsette en påstand/hypotese om at: Flertallet av gode menn også er kjekke (i øynene til damer) Flertallet av kjipe menn er uattraktive Prove me wrong! Det er ikke ensidig feil, det er et perspektiv-skifte : hva du legger i begrepet "Kjekk" og "Uattraktiv" Typisk bruker vi disse begrepene på utseende, men de kan også brukes på astrakte egenskaper. I det man diskuterer TS sitt utgangspunkt, blir dette perspektivet irrelevant, selv om det er reelt Der er et tredje perspektiv, som handler om at vi tendenserer til å forsvare våre valg : Min kone ser på meg som pen og funksjonell, rent objektivt sett er jeg ingen av delene. 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #33 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): For å være en "god mann" må du inneha visse karaktertrekk : Dannelse , i form av sosiale ferdigheter og en viss grunnleggende kunnskap om manerer og folkeskikk. Empati Tiltakslyst Ærlighet, lojalitet , integritet Utstråling, karisma, sjarm Kan sikkert ramse opp flere ting, men man burde ha fått med seg poenget. Anonymkode: de267...f10 Hvis vi snur på spørsmålet, hva må for å være "god kvinne"? Hvilken visse karaktertrekk må ei inneha? Anonymkode: b0b87...80f
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #34 Skrevet 14 timer siden Druid skrev (7 minutter siden): Det er ikke ensidig feil, det er et perspektiv-skifte : hva du legger i begrepet "Kjekk" og "Uattraktiv" Typisk bruker vi disse begrepene på utseende, men de kan også brukes på astrakte egenskaper. I det man diskuterer TS sitt utgangspunkt, blir dette perspektivet irrelevant, selv om det er reelt Der er et tredje perspektiv, som handler om at vi tendenserer til å forsvare våre valg : Min kone ser på meg som pen og funksjonell, rent objektivt sett er jeg ingen av delene. ❤️ Anonymkode: b0b87...80f
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #35 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva tenker du om at de kjekkeste mennene alltid får kjæreste når de vil? Og at grunnen ikke bare er at de er kjekke, men også snille, modne, reflekterte, trofaste og gode menn? Tror du at det er løgn? Anonymkode: 4f20b...f70 Jeg er ingen kvinnehater, men vil påstå du har et dårlig syn på menn om du tror kjekke menn er snillere enn mindre attraktive menn.. Du avslørte deg selv der Anonymkode: 61ffb...70a
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #36 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan ikke du forklare med egne ord, verken lenke, bilde eller video, hva en radikal feminist egentlig er? Jeg skjønner det faktisk ikke, jeg kjenner bare helt normale feminister. Sånne Society for cutting up men-feminister fantes det noen få stykker av i USA for 30 - 40 år sida, men der var en nisjegreie. Hvem er disse radikale feministene i dagens samfunn? Anonymkode: 61454...f6f Radikale feminister er en kvinnelig analogi til incels. De legger til grunn eksplisitt eller implisitt hat mot det annet kjønn, sitter i sine ekko-kammer og bygger opp lange konspi teorier om patriarkatet og hvordan alle menn er ute etter å voldta dem (og all heterofil sex er uansett voldtekt), de er bitre og sinte og hatefulle. Anonymkode: 01926...d0a
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #37 Skrevet 14 timer siden Nå syns jeg de fleste i denne tråden er blinde for akkurat hvem en incel er. De aller fleste forskninger på feltet peker på at incels har en eller annen spekter diagnose. Blir jo litt dust å henge ut disse folkene. De skjønner jo ikke at de selv er problemet, fordi de er autister. De kjenner på sjalusi og urettferdighet. FORDI DE ER AUTISTER. Det går faktisk ikke an å snakke så nedlatende om dem for de er på nivå med transer og furries som ikke skjønner at de fortsatt er seg selv uavhengig om de kapper av tissen eller om de slenger på et pels kostyme. Det er ikke greit å snakke nedlatende om folk som har psykiske lidelser! Anonymkode: 8fd49...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #38 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Radikale feminister er en kvinnelig analogi til incels. De legger til grunn eksplisitt eller implisitt hat mot det annet kjønn, sitter i sine ekko-kammer og bygger opp lange konspi teorier om patriarkatet og hvordan alle menn er ute etter å voldta dem (og all heterofil sex er uansett voldtekt), de er bitre og sinte og hatefulle. Anonymkode: 01926...d0a jeg synes kvinne-ekvivalenten til incels er kvinner som er mamma-politi. som rakker ned på mødre for å føle seg bedre selv. tror faktisk incels hadde løpt skrikende avgårde hvis de hadde møtt dem og de hadde aldri orket å oppsøke KG akkurat. Anonymkode: e0680...31a
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #39 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nå syns jeg de fleste i denne tråden er blinde for akkurat hvem en incel er. De aller fleste forskninger på feltet peker på at incels har en eller annen spekter diagnose. Blir jo litt dust å henge ut disse folkene. De skjønner jo ikke at de selv er problemet, fordi de er autister. De kjenner på sjalusi og urettferdighet. FORDI DE ER AUTISTER. Det går faktisk ikke an å snakke så nedlatende om dem for de er på nivå med transer og furries som ikke skjønner at de fortsatt er seg selv uavhengig om de kapper av tissen eller om de slenger på et pels kostyme. Det er ikke greit å snakke nedlatende om folk som har psykiske lidelser! Anonymkode: 8fd49...4bf 😅 Anonymkode: e0680...31a
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #40 Skrevet 14 timer siden Jeg er kvinne, men jeg tror ikke at kjekke menn er bedre, snillere osv enn mindre pene menn. I tillegg så er det ikke noe enten eller her. De fleste av oss er verken pene eller stygge, men noe midt i mellom. Hvis man har litt erfaring så vet man at utseendet ikke reflekterer hva som er på innsiden. Utseendet er også litt øyet som ser, selv om mange kan være enig i at noen er penere osv. Det er ikke sånn selv om noen er pen eller kjekk, så betyr det at det er det som gjør at man faller for vedkommende. Nettopp fordi personligheten og andre ting spiller inn. Ingen av mine kjærester har vært konvensjonelt kjekke, men jeg har synes at de var veldig kjekke og med en personlighet som matcher meg så har de blitt enda bedre. Man kan ikke kun se på utseendet og dømme folk som bedre eller dårligere på grunn av det. Anonymkode: d8e99...7a6 1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå