Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det ble mye utgifter denne mnd. Strømregningen, tannlege der jeg trengte noe ekstra. Mor som fyller 80, datter som fyller 24. Jeg er nå på AAP og tjener virkelig mye mindre enn når jeg klarte å jobbe (selvfølgelig). Nå har jeg fått plassert betaling for faste utgifter og 349 kr har jeg å bruke på 14 dager, har feks ikke kjøpt gave til min mor eller datter.

For de som tenker AAP eller ufør er fint for å slippe å jobbe, så kan jeg formidle at jeg savner jobb og sosialt og utvikling og langt høyere lønn.

Anonymkode: 2f349...51c

• Liker 1
  • Hjerte 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du plassert betaling? Har du litt mer å rutte med neste måned? I så fall kan du jo si til din mor at gave kommer da. Og kjøpe noe enkelt, hun har forståelse for dette, du er jo barnet hennes. Samme med din datter, selv om den kanskje svir litt mer. Men om du tråler noen bruktbutikker kan du faktisk være heldig å finne et fint plagg til henne der. Kanskje noe til din mor også. 

Skal de 350 kronene dekke mat for to uker? Skjønner at du har det kjpt, full forståelse for det. 

Anonymkode: f0b58...a50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er inkludert mat så kan du handle på Oda og betale med Klarna. Da får du 30 dager på å betale det tilbake, uten at det koster noe ekstra. Andre tips er f.eks å sjekke om du har igjen noe penger du kan ta ut på f.eks Trumf, Coop eller lignende? Eller noen flasker liggende som kan pantes? Skjønner det er veldig tøft, har hatt det sånn i perioder jeg også og det var virkelig ikke noe godt. 

Anonymkode: d67d9...f21

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Selges unna noe som du ikke trenger/ bruker lenger å få penger som du kan bruke på mat eventuelt gaver ? 😊

Anonymkode: 20f95...d75

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det ble mye utgifter denne mnd. Strømregningen, tannlege der jeg trengte noe ekstra. Mor som fyller 80, datter som fyller 24. Jeg er nå på AAP og tjener virkelig mye mindre enn når jeg klarte å jobbe (selvfølgelig). Nå har jeg fått plassert betaling for faste utgifter og 349 kr har jeg å bruke på 14 dager, har feks ikke kjøpt gave til min mor eller datter.

For de som tenker AAP eller ufør er fint for å slippe å jobbe, så kan jeg formidle at jeg savner jobb og sosialt og utvikling og langt høyere lønn.

Har du ikke noe i kjøleskapet eller noen tørrvarer i hus?

AnonymBruker
Skrevet

Er det helt skrapet for mat også?

Jeg hadde fint klart å leve to uker uten å bruke én krone.

Anonymkode: e7b29...452

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

Har du ikke noe i kjøleskapet eller noen tørrvarer i hus?

De som legger ut innlegg som dette, pleier ikke å ha noe i hus. Ei heller har de venner, slektninger eller naboer som kan bistå….

Anonymkode: bd61d...5ce

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stjerne til deg 

Anonymkode: 4d429...cde

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg og, men jeg prepper og kan gå 6mnd uten å gå i butikken om jeg vil.

Er ikke sånne som meg som spør 

Ts glemte Dumpsterdiving om du er i form til det

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De som legger ut innlegg som dette, pleier ikke å ha noe i hus. Ei heller har de venner, slektninger eller naboer som kan bistå….

Anonymkode: bd61d...5ce

Er virkelig blitt endel småøyer ja....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan få nødhjelp hos Nav. Søknadsskjema for økonomisk sosialhjelp. Det får man svar på kjapt .

Anonymkode: f5a2d...0d0

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Søke økonomisk sosialhjelp fra Nav er et alternativ, dersom du ikke har penger til mat og livsopphold fremover. 

Anonymkode: dab40...372

Skrevet

Har du noe du kan selge? Eller panteflasker eller oppsamlet Trumfbonus? Kan du ta på deg en småjobb for noen? Dyrepass, kjøring (hvis du har bil), handling for noen? Ellers er det mange gode tilbud i matbutikkene denne uka.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Søke økonomisk sosialhjelp fra Nav er et alternativ, dersom du ikke har penger til mat og livsopphold fremover. 

Er det så enkelt? Man får ikke bare beskjed om å finne noe billigere å bo eller selge tv om man har?

Anonymkode: ecb0d...4d4

AnonymBruker
Skrevet

Begynn med en liste over det du har i hus. Og så kan vi kanskje hjelpe deg.

Anonymkode: 50add...cc5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du kan få nødhjelp hos Nav. Søknadsskjema for økonomisk sosialhjelp. Det får man svar på kjapt .

Anonymkode: f5a2d...0d0

Er det virkelig så enkelt?? Tror jeg ikke noe på.

Anonymkode: ecb0d...4d4

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket om noe er til overs på Trumf, Rema eller Kiwi?

Har vært der selv. Så kjenner følelsen. Husker jeg hadde 17 kroner på konto og hadde råd til en sekspakning kjipe hveteboller til 15.90. 

Anonymkode: fbb27...96a

AnonymBruker
Skrevet

«Så enkelt» er det ikke nei, du må dokumentere alle inntekter og utgifter i søknaden. Men dersom du ikke har penger til mat for de neste ukene og ikke har noen mulighet for å få inn penger, så kan du ha rett på supplerende økonomisk sosialhjelp ja. Det dekker selvsagt ikke gaver til dine kjære, men så du kan ha mat på bordet.

Om du kan ha rett på det eller ikke vet du ikke før du søker og får det vurdert. Det er det siste sikkerhetsnettet vi har i velferdsstaten for å sikre folk livsopphold og dekke elementære behov. 

AnonymBruker
Skrevet

Too good to go. 

Anonymkode: ab812...2eb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var student levde jeg i rundt tre måneder på å pante flasker. God trim er det også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...