Gå til innhold

Massiv forstoppelse. Hjelp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og tror du ikke ts allerede har prøvd å drikke nok vann? 

hun har gjort så mange tiltak! Og så er det liksom bare en liter vann som skal løse dette enorme problemt?

Anonymkode: 7f112...627

Vet du hva? Jeg hadde forstoppelse i flere år og fikk beskjed om hva jeg måtte spise. De sa aldri noe om hvor mye jeg måtte drikke. Jeg er fra naturens side dårlig på å drikke (family trait) så det ble jo aldri bedre. Det ble faktisk verre. Når jeg endelig fikk forklart at jeg må drikke nok (mye mer enn jeg gjorde) ble det bedre. Så det er jo mulig det er relevant for ts. 

Jegver uansett ikke uenig med dem som foreslår flere tester. Det høres veldig ille ut å ha det slik. 

Anonymkode: a0d79...b88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

spis svisker 

Anonymkode: 95ee3...033

AnonymBruker
Skrevet

Første steg er å finne ut hvorfor du blir forstoppelse? Er du blitt utredet for det? Om ikke ville jeg startet der

Jeg har kronisk forstoppelse pga nerveskade, her er høy aktivitet, mye vann og holde meg unna mye fiber beste løsning. Men det er ikke sikker det er riktig for deg. Jeg har brukt flere år til å finne ut hva som er best for meg

Har liggende laxoberal ved krisetilfelle

Anonymkode: d906b...459

Skrevet

Koloskopi må til, utrolig at de ikke har gjort det. Kan være innsnevringer i tarm osv. 

jeg har mye sykdommer ift mage, også slitt mye. Drikker peppermyntete daglig, og spiser tang. 

Anonymkode: 62ea1...0b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2026 den 13.44):

Hva slags kosthold? Har du unngått alt av ultraprosessert mat og lettprodukter, droppet melkeprotein og gluten, samt begrenset sukker?

Har du praktisert periodisk faste med 2-3 måltider om dagen uten snacking? Har du drukket nok væske, men unngått å drikke til måltidene? Har du hatt i deg 15 g fiberhusk hver dag? 

Unngår du å stresse rundt måltider, og er du generelt stressa i livet? 

Anonymkode: bb45e...6b3

Unngått drikke til måltider?

Skrevet

Har du prøvd 6 svisker to ganger om dagen over litt tid?

Anonymkode: be09f...67d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...