AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Min datter på snart 6 år er litt umoden, både sosialt og med andre ting. F.eks har hun fortsatt hyppige tisseuhell. Hun ønsker aldri å være med på organisert lek med andre barn, men blir da stående å se på. Hun har en god venninne og de leker for det meste fint sammen, men kommer det andre barn trekker min datter seg unna og blir sittende og sutre (selv om de andre aktivt prøver å få henne med i leken). Kan også finne på å løpe bort og sitte seg ned å furte om andre barn ikke vil gjøre akkurat som hun ønsker i leken. I bursdager sitter hun helst på fanget til oss voksne. Barnehagen kommenterer dette også, men de har ingen konkrete råd til hjelp. Gruer meg til skolestart og er redd hun skal bli utenfor og mobbet. Anonymkode: 322d7...576
Fighter83 Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Min datter på snart 6 år er litt umoden, både sosialt og med andre ting. F.eks har hun fortsatt hyppige tisseuhell. Hun ønsker aldri å være med på organisert lek med andre barn, men blir da stående å se på. Hun har en god venninne og de leker for det meste fint sammen, men kommer det andre barn trekker min datter seg unna og blir sittende og sutre (selv om de andre aktivt prøver å få henne med i leken). Kan også finne på å løpe bort og sitte seg ned å furte om andre barn ikke vil gjøre akkurat som hun ønsker i leken. I bursdager sitter hun helst på fanget til oss voksne. Barnehagen kommenterer dette også, men de har ingen konkrete råd til hjelp. Gruer meg til skolestart og er redd hun skal bli utenfor og mobbet. Anonymkode: 322d7...576 Disse tisseuhellene ville jeg ikke bekymret meg over. Dette går nok over før hun er 8 år. Hadde bekymret meg mer over om hun skammer seg mye over dette, er ganske flaut når man begynner å bli så stor stakkars. Ang det andre med sosialt samspill så er det ganske bekymringsfullt da hun begynner til skolen til høsten og der er det mye lavere voksentetthet og sannsynligvis blir hun mer angstpreget. Få barnehagen til å få inn ppt for å kartlegge mer! Ville lest litt om angst og autisme og evt se etter om hun har flere tegn som kan være vanskelig for dere å lese når dere ikke helt vet hva dere skal se etter. Få henvisning til BUP for utredning. Endret 6 timer siden av Fighter83 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Hadde sjekket for autisme, det ordner seg nok ♥️ Anonymkode: 1bdc7...700 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Min datter hadde noen av de samme utfordringene. Hun har fått diagnosen Asperger (høytfungerende autisme). Anonymkode: 57518...137
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå