Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort fortalt har jeg fått høre fra flere kilder at mannen min lyver om meg ofte. Han lyver om va jeg jobber med, penger og samlivet vårt. Sier jeg har flere millioner, at jeg elsker sex, og er perfekt på alle måter. Syns dette er flaut og sårende.

Undøvenig å snakke om slikt til andre tenker jeg

Kan man være sammen med noen som lyver hele tiden? Nå lyger han ikke negativt, men uansett så syns jeg ikke det er greit

Anonymkode: fe3d0...43a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ubehagelig. Han er vel en slik lystløgner/fasadebygger. Du må jo si at han må ta et oppgjør med sin egen usikkerhet, for å snakke om partners seksualitet og økonomi til andre hører ikke hjemme noe sted. Du kan også opplyse om at alle normale mennesker reagerer på outing av partner på den måten.

Håper ikke det går ut over selvfølelsen din for dette handler utelukkende om at HAN har usikkerheter. Men bli forbanna, for han har gått langt over grensa.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (35 minutter siden):

Så ubehagelig. Han er vel en slik lystløgner/fasadebygger. Du må jo si at han må ta et oppgjør med sin egen usikkerhet, for å snakke om partners seksualitet og økonomi til andre hører ikke hjemme noe sted. Du kan også opplyse om at alle normale mennesker reagerer på outing av partner på den måten.

Håper ikke det går ut over selvfølelsen din for dette handler utelukkende om at HAN har usikkerheter. Men bli forbanna, for han har gått langt over grensa.

Ja det er veldig ubehagelig, også tanken på om han lyver til meg om andre ting, når han tar så lett på det

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forferdelig ødeleggende på alle måter. Hadde tatt en alvorsprat med han om det, men vet ikke om jeg hadde ville fortsette samlivet under disse omstendighetene…

Anonymkode: ea77b...c37

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kort fortalt har jeg fått høre fra flere kilder at mannen min lyver om meg ofte. Han lyver om va jeg jobber med, penger og samlivet vårt. Sier jeg har flere millioner, at jeg elsker sex, og er perfekt på alle måter. Syns dette er flaut og sårende.

Undøvenig å snakke om slikt til andre tenker jeg

Kan man være sammen med noen som lyver hele tiden? Nå lyger han ikke negativt, men uansett så syns jeg ikke det er greit

Hadde jeg aldri tolerert....

Da hadde jeg valgt å skille meg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er forferdelig ødeleggende på alle måter. Hadde tatt en alvorsprat med han om det, men vet ikke om jeg hadde ville fortsette samlivet under disse omstendighetene…

Anonymkode: ea77b...c37

Enig, jeg tror faktisk ikke jeg kunne fortsatt sammen med en mann som løy om meg til andre. Han må jo gjøre det i ganske stor stil også, siden flere har gitt Ts tilbakemeldinger om at han lyver slik.

Jeg hadde slitt med å stole på mannen, som Ts sier.

Skulle jeg gitt ham en sjanse måtte han vært villig til å gå i parterapi en god stund. Uten parterapi tror jeg ikke han kommer til å endre seg, med er det kanskje en liten sjanse for det, men jeg vil tro han også bør i terapi alene pga. sitt behov for å lyve slik, for det er ikke helt friskt.

Anonymkode: 9c1c3...c53

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig, jeg tror faktisk ikke jeg kunne fortsatt sammen med en mann som løy om meg til andre. Han må jo gjøre det i ganske stor stil også, siden flere har gitt Ts tilbakemeldinger om at han lyver slik.

Jeg hadde slitt med å stole på mannen, som Ts sier.

Skulle jeg gitt ham en sjanse måtte han vært villig til å gå i parterapi en god stund. Uten parterapi tror jeg ikke han kommer til å endre seg, med er det kanskje en liten sjanse for det, men jeg vil tro han også bør i terapi alene pga. sitt behov for å lyve slik, for det er ikke helt friskt.

Anonymkode: 9c1c3...c53

Det går ikke an å stole på mennesker som lyver. Har de først krysset den grensen så kan de gjøre det igjen.

Man kan velge å sette grenser for hva man velger og akseptere. 

Han trenger massiv terapi, og selv da er det ikke sikkert det blir bedre.

Dette må han klare å innse selv, ellers er det ikke håp tror jeg...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er så store løgner at vennene hannes reagerer, og har mistet tillit til han. De har tatt han i gjentatte rare store løgner over lengre tid. Har enda ikke tatt dette opp med han, å syns det er vanskelig å finne rett måte og tidspunk for det. Barna er såpass store, så vi har ikke noe "alenetid", ønsker ikke at barna får det med seg. Syns hele situasjonen er ubehagelig. Samtidig synes jeg litt synd i han, for hva får en voksen mann til å føle han må lyge om ting noen egentlig ikke har noe med! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er så store løgner at vennene hannes reagerer, og har mistet tillit til han. De har tatt han i gjentatte rare store løgner over lengre tid. Har enda ikke tatt dette opp med han, å syns det er vanskelig å finne rett måte og tidspunk for det. Barna er såpass store, så vi har ikke noe "alenetid", ønsker ikke at barna får det med seg. Syns hele situasjonen er ubehagelig. Samtidig synes jeg litt synd i han, for hva får en voksen mann til å føle han må lyge om ting noen egentlig ikke har noe med! 

Pynte på fasaden?..

Er han overfladisk?

AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (1 minutt siden):

Pynte på fasaden?..

Er han overfladisk?

Ja det er han 

AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (2 minutter siden):

Pynte på fasaden?..

Er han overfladisk?

Vært innom tanken, for han vil at ting skal være perfekt. Men syns det er langt over streken å gi ut informasjon om sin samboer

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vært innom tanken, for han vil at ting skal være perfekt. Men syns det er langt over streken å gi ut informasjon om sin samboer

Da virker det som han har et ideal han vil at du skal leve opp til...

Hvordan behandler han deg ellers?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det blir jævlig slitsom for deg å skulle ta del i dette skuespillet og fasaden over tid. Løgn, krav, passe på at det andre ser samsvarer med det han har sagt... jeg hadde ikke orket dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...