Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svetter i nakken om natta. Fødte i oktober og fullammer. Våkner og er fuktig i nakken 😅 vært sånn siden fødsel nesten! Vært hos lege og tatt blodprøver på crp senkning osv starten av februar som var fine, så antar det ikke skyldes (lumsk) sykdom, men vet aldri 🫣 noen andre?

Anonymkode: f21fb...b29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig med «hetetokter light» under amming, grunnet hormonendringene. Dette høres ikke ut som noe du trenger å utrede eller bekymre deg for. 

Anonymkode: 33234...98c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Normalt å svette mer når man ammer. Mye hormoner og kroppen har mye overskudd av væske og andre ting som skal ut. 

Anonymkode: fe200...a1a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det samme her! Kan vaske håret på kvelden, og fett igjen på morgenen pga nattesvette 🫣

fødte i desember. 

Anonymkode: 50c42...08e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2026 den 9.39):

Normalt å svette mer når man ammer. Mye hormoner og kroppen har mye overskudd av væske og andre ting som skal ut. 

Anonymkode: fe200...a1a

Ja svettet kjempemye etter fødsel (hadde mye vann), men er nå 4,5 måneder siden fødsel så tenkte det skulle gitt seg innen nå

AnonymBruker skrev (På 10.3.2026 den 7.56):

Det er veldig vanlig med «hetetokter light» under amming, grunnet hormonendringene. Dette høres ikke ut som noe du trenger å utrede eller bekymre deg for. 

Anonymkode: 33234...98c

Håper ikke det 🫣 har aldri svetter slikt før. Trodde det skulle gi seg nå som det har gått en stund siden fødsel.

AnonymBruker skrev (På 10.3.2026 den 12.00):

Akkurat det samme her! Kan vaske håret på kvelden, og fett igjen på morgenen pga nattesvette 🫣

fødte i desember. 

Anonymkode: 50c42...08e

Åh så kjedelig! Er det mest i hodet eller hele kroppen du får det? 

AnonymBruker
Skrevet

Hormoner 

er det ikke gøy 🥴

Anonymkode: 0eedc...b71

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hormoner 

er det ikke gøy 🥴

Joda elsker det, svettnakke og røyter som en chowchow 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Normalt etter fødsel. Svetter som søren noen netter selv

Anonymkode: 55fb6...0b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Joda elsker det, svettnakke og røyter som en chowchow 🥰

Ah det ammehåret. Takes me back. Håret mitt rundt pannen er fortsatt pistrete og kort. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vi kaller det ammehår er beyond me. Fem år siden jeg sluttet amme snart og ser fortsatt jævlig ut på håret! 

Samme med de som lærte meg at man får kviser i puberteten bare……… NEI MAN HAR DET HELE SITT VOKSNE LIV. Fml. 

Anonymkode: 03f32...e89

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er vanlig når man ammer. Hormonene som styrer på. Det virker genrelt som om at det for kvinner er følgende

Endringer i hormoner=svetting

😒 Elsker barna mine, angrer ikke et sekund. Er ekstremt glad for at jeg aldri skal igjennom svangerskap og det første året igjen🤣

Anonymkode: 4b75a...019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...