Gjest Gamle Alex Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 Jeg tror ikke babisen ikke tåler zink salve hun blir rødere og rødere. Er det noen annen krem man kan bruke og er det vanlig at man er allergisk mot zink?
Gjest Gjest1 Skrevet 8. april 2006 #2 Skrevet 8. april 2006 Hvorfor bruker du zinksalve? Om det er pga bleieutslett ville jeg heller prøvd potetmel. Det tar fuktigheten og hjelper godt.
Gjest Maddy Skrevet 8. april 2006 #3 Skrevet 8. april 2006 En supergod salve er Inotyol. Den har jeg brukt når barna har hatt skikelig såre stumper og ingenting annet har virket. Den vaskes av med jordnøttolje og alt fåes på apoteket. Men denne har jeg kun brukt dersom det har vært ekstra sårt da.
Gjest Gamle Alex Skrevet 8. april 2006 #4 Skrevet 8. april 2006 Hvorfor bruker du zinksalve? Om det er pga bleieutslett ville jeg heller prøvd potetmel. Det tar fuktigheten og hjelper godt. ← Babisne er 11 mnd og jeg brukte det fdor første gang nå for et par dager siden pga av sårhet, men det blir bare værre og værre.
Klips Skrevet 8. april 2006 #5 Skrevet 8. april 2006 (endret) Inotyol er mirakelmiddel. Hvis det er skikkelig sårt, altså, sånn nesten åpne sår. Du har ikke introdusert noe ny mat i det siste da? Endret 8. april 2006 av Klips
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #6 Skrevet 8. april 2006 Vi har brukt ungumentum (tror det er det dem heter) ved sårhet, og den virker godt og er god mot huden.
Gjest Maddy Skrevet 8. april 2006 #7 Skrevet 8. april 2006 Kan det være tenner på gang igjen ? Avføringa blir ofte etsende når de jobber med tenner. Håper at du finner noe som kan hjelpe, men prøv den salven jeg nevnte - er helt super.
Gjest Gamle Alex Skrevet 8. april 2006 #8 Skrevet 8. april 2006 Kan det være tenner på gang igjen ? Avføringa blir ofte etsende når de jobber med tenner. Håper at du finner noe som kan hjelpe, men prøv den salven jeg nevnte - er helt super. ← Takk maddy- det skal jeg . HUn har hatt litt diare de siste dagen som sikkert hsr vært etsende. Er det slik at denne kremen må vaskes bort med jordnøttt olje?
Gjest Maddy Skrevet 8. april 2006 #9 Skrevet 8. april 2006 Takk maddy- det skal jeg . HUn har hatt litt diare de siste dagen som sikkert hsr vært etsende. Er det slik at denne kremen må vaskes bort med jordnøttt olje? ← Ja den vaskes med jordnøtt olje - kremen er skikkelig klebrig og oljen fører også til at utslettet tørker ut. Her gikk det over på en dag så god er den. Håper vesla kommer seg fort - er ikke noe godt for dem å ha utslett på stumpen stakkar.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #10 Skrevet 8. april 2006 Vil også påpeke at det er forskjell på zinksalver. Eldstemann tålte ikke Natusans zinksalve, han ble bare rødere og sårere for hver gang vi prøvde den. Så anbefalte helsesøster oss å prøve Aponti zinksalve, den tålte han derimot veldig godt...
Klips Skrevet 8. april 2006 #11 Skrevet 8. april 2006 Jeg har ikke brukt jordnøttolje. Visste ikke om det.
Tusenfryd Skrevet 8. april 2006 #12 Skrevet 8. april 2006 Vi bruker jordnøttolje til alt her i huset, tørre kinn, såre stump, tørr hud på leggene etter svømming etc. Har prlvd sink på sår stump, men ble ikke bra før vi brukte olje istedenfor.
Gjest Qlio Skrevet 9. april 2006 #13 Skrevet 9. april 2006 Silulen er en annen sinksalve. Oljevask er bra, samt luft!
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #14 Skrevet 9. april 2006 hei. Kutt ut all den zinksalva og alt det andre. Lenge leve potetmelen. Den har gjort underverker for mine berans små stumper. Om ikke det går over kan det faktisk være sopp. Det kan komme helt uten grunn. Jeg fikk hetta da legen min sa at guttungen min hadde sopp på stumpen. Tenkte på om jeg hadde vært urenslig og alt som var, men det kunne faktisk skyldes at jeg var fro renslig med han.... da var canesten løsningen. Vet også at mine unger har reagert på visse våtservietter. De har nesten blitt helt rålige nåer jeg har prøvd og spare penger på og kjøpe litt billige sevietter. Uansett så finner du garantert en løsning på dette, men jeg anbefaler deg virkelig og prøve potetmel.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #15 Skrevet 9. april 2006 Jeg tror ikke babisen ikke tåler zink salve hun blir rødere og rødere. Er det noen annen krem man kan bruke og er det vanlig at man er allergisk mot zink? ← Har du prøvd å galvanisere han?? Blir så fin og blank i tillegg.
Bauche Skrevet 9. april 2006 #16 Skrevet 9. april 2006 Her er det også Inotyl som er supersalven for såre rumper! (har sjelden sår stump, men når tenner kommer er rumpe rød! Inotyl og passe på at rumpa er skikkelig tørr (jeg tørker med mesoft-kompresser) gjør underverker!
Gjest Gamle Alex Skrevet 9. april 2006 #17 Skrevet 9. april 2006 Har du prøvd å galvanisere han?? Blir så fin og blank i tillegg. ← tenke seg at en eller annen idiot klarete og skrive et idiotsvar i et tema som omhandler babyer og såre rumper. Jeeezzzzzzzz Dere andre tusen takk for svar , venter på at apoteket åpner i morgen
Gjest humørsprederen Skrevet 9. april 2006 #18 Skrevet 9. april 2006 tenke seg at en eller annen idiot klarete og skrive et idiotsvar i et tema som omhandler babyer og såre rumper. Jeeezzzzzzzz Dere andre tusen takk for svar , venter på at apoteket åpner i morgen ← Kjære deg, kan du ikke prøve å ha en bra dag istedet for å bli irritert på meddebattanter? Jeg synes det var morsomt med galvaniseringsforslaget - tenk så fin og blank poden hadde blitt :-)
diddi Skrevet 10. april 2006 #19 Skrevet 10. april 2006 Sinksalve kan tørke ut huden. Det er ikke sikkert at dette er det beste. Jeg ville heller forsøkt å vaske og skylle med rent vann, og tørke godt ved å dytte (ikke gni) og deretter la ungen ligge litt naken. Så ville jeg heller forsøkt noe som gir litt fuktighet til huden, enn å bruke sinksalve.
Dragona Skrevet 10. april 2006 #20 Skrevet 10. april 2006 Jeg har kun brukt potetmjøl fra første stund.. bruker ikke noe annet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå