Phau Skrevet mandag kl. 19:25 #1 Skrevet mandag kl. 19:25 Jean-Paul Sartre sa det en gang i et skuespill, er det sant? Er helvete andre folk bare? 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 19:35 #2 Skrevet mandag kl. 19:35 De kan gjøre livet til det i hvert fall. Jeg tror nesten det siste stedet jeg ville vært var et bomberom fullt av folk, uansett tilstand på utsiden. Anonymkode: d617f...e2a 1
Phau Skrevet mandag kl. 19:36 Forfatter #3 Skrevet mandag kl. 19:36 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De kan gjøre livet til det i hvert fall. Jeg tror nesten det siste stedet jeg ville vært var et bomberom fullt av folk, uansett tilstand på utsiden. Anonymkode: d617f...e2a Den var morsom eheh
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:39 #4 Skrevet mandag kl. 20:39 Uten andre mennesker, hvordan blir livet? Det blir gørrende kjedelig. Ingen drama. Ingen utvikling. Ingenting. Det som hun sagt er nok ikke ment taes helt bokstavelig. Anonymkode: b5c2e...7b7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:39 #5 Skrevet mandag kl. 20:39 Er og noe som heter "vær takknemlig for alle du møter og blir kjent med for er du ikke takknemlig, sørger universet for at du blir kjent med mindre mennesker" Anonymkode: b5c2e...7b7 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:43 #6 Skrevet mandag kl. 20:43 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er og noe som heter "vær takknemlig for alle du møter og blir kjent med for er du ikke takknemlig, sørger universet for at du blir kjent med mindre mennesker" Anonymkode: b5c2e...7b7 Det er derfor jeg ikke er takknemlig Anonymkode: 85e43...35c 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:46 #7 Skrevet mandag kl. 20:46 Det var vel ikke helt så enkelt ment fra Sartres side. Det var en kommentar til hvordan vi endres ved å speile oss i andres blikk. ...men helvete er definitivt de andre på kollektivtransport i rushen. Anonymkode: 62722...920
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:48 #8 Skrevet mandag kl. 20:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var vel ikke helt så enkelt ment fra Sartres side. Det var en kommentar til hvordan vi endres ved å speile oss i andres blikk. ...men helvete er definitivt de andre på kollektivtransport i rushen. Anonymkode: 62722...920 Helvette er meg på kollektivtransport i rushen. Såpass innsikt har jeg. Anonymkode: d1b6c...8a3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:51 #9 Skrevet mandag kl. 20:51 Andre folk kan også være redningen fra et ensomt og miserabelt liv. Som en klok lærer sa på vgs. ÉN person kan gjøre stor forskjell Anonymkode: 808dc...48e 1 1
aksase Skrevet mandag kl. 20:56 #10 Skrevet mandag kl. 20:56 Phau skrev (1 time siden): Jean-Paul Sartre sa det en gang i et skuespill, er det sant? Er helvete andre folk bare? Det kan godt være. Like sannsynlig som alle andre teorier, siden ingen har kommet tilbake derfra for å fortelle hvordan det er der....
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:59 #12 Skrevet mandag kl. 20:59 Phau skrev (1 time siden): Den var morsom eheh Godt gjort å tolke humor ut av det. Anonymkode: d617f...e2a
-Missi- Skrevet mandag kl. 21:03 #13 Skrevet mandag kl. 21:03 Helvete kan jo uten tvil være andre folk både når jeg tenker smått (mitt eget liv) og stort typ putin, epstein osv nok å ta av. Men så kan jo heldigvis på samme måten lykken være andre folk kanskje litt vanskeligere å se hvis støyen fra første kategori tar litt overhånd. Personlig syns jeg det kan være vanskeligere å se i stort men i smått kan meg se det, en klem fra barnet mitt, en nabo som slår av en ekstra koslig prat. Det sies jo desverre at det skal mye positivt til før å jevne ut det negative.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:03 #14 Skrevet mandag kl. 21:03 Jeg døde en gang og var innom helvete. Det er en plass der Gud ikke er (jeg er ikke kristen). Alt du frykter ville bli gjort mot deg i helvete. I himmelen blir du tatt hensyn til og ingen gjør noe du ikke ønsker (jeg var innom der også før jeg våknet opp igjen). Helvete er veldig ekte. Men Gud sender ingen der. Folk må slutte å frykte Gud. For sjelene tør ikke oppsøke himmelen pga det prestene/imamene/osv står og sier i templene/husene sine. De jobber mot Guds ord, men de forstår det ikke. Når dere dør. Ikke nøl. Bare reis til himmelen. Ikke vær redd for noe. Gud er verdens snilleste. ♥️ Anonymkode: aadae...579
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:07 #15 Skrevet mandag kl. 21:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): De kan gjøre livet til det i hvert fall. Jeg tror nesten det siste stedet jeg ville vært var et bomberom fullt av folk, uansett tilstand på utsiden. Anonymkode: d617f...e2a I et bomberom i Ukraina så skrøt en dame hvor godt alle kom overens. Hvordan alle tok hensyn til hverandre, kvinner og menn. De måtte gå på do i bøtter i nærheten av hverandre og gjorde det beste ut av ting. Men tror selvfølgelig at hvis du hadde havnet i bomberom med Donald Trump, Putin og en del andre diktatorer som skal krangle og dominere folk så ville alle blitt ulykkelige fort. Desverre finnes det ræva mennesker. Anonymkode: aadae...579
syk og gal Skrevet mandag kl. 21:54 #16 Skrevet mandag kl. 21:54 I skuespillet som heter "ingen utgang" så er hovedpersonen som kom med replikken fanget i helvete i et lite rom med to andre personer. Jeg tolket det ikke det som at helvete faktisk var "samvær med andre" men heller fraværet av muligheten til å trekke seg vekk fra det, og å være fanget i en uønsket dynamikk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå