Seroquel Skrevet mandag kl. 17:49 #1 Skrevet mandag kl. 17:49 Er det noen som har erfaring med dette studiet? Hvordan opplevde du evt studiet? Jobbmuligheter? Har bakgrunn i helse med en bachelorgrad og en mastergrad, men vurderer «omskolering».
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:52 #2 Skrevet mandag kl. 17:52 Seroquel skrev (3 minutter siden): Er det noen som har erfaring med dette studiet? Hvordan opplevde du evt studiet? Jobbmuligheter? Har bakgrunn i helse med en bachelorgrad og en mastergrad, men vurderer «omskolering». Hvorfor ikke heller ta et skikkelig IT studie? Anonymkode: 3728f...fb3 2
Seroquel Skrevet mandag kl. 18:45 Forfatter #3 Skrevet mandag kl. 18:45 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvorfor ikke heller ta et skikkelig IT studie? Anonymkode: 3728f...fb3 Gjerne utdyp
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:04 #4 Skrevet mandag kl. 21:04 Seroquel skrev (3 timer siden): Er det noen som har erfaring med dette studiet? Hvordan opplevde du evt studiet? Jobbmuligheter? Har bakgrunn i helse med en bachelorgrad og en mastergrad, men vurderer «omskolering». Ledelse, så mener en endrings ledelse; ikke Scrum ledelse, eller product owner ledelse. Ville anbefalt master i design på NTNU gjøvik eller forvaltnings informatikk (å ta juss og så en IT master), om du ønsker de beste kvalifikasjonene innen for endrings ledelse. Endrings ledelse går i hovedsak på å snakke med organisasjonen, ansatte,kartlegge og planlegge en endringsprosess, opp mot andre hensyn enn kun IT (juridiske spørsmål, økonomi, ...etc) Anonymkode: 8704e...568
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:50 #5 Skrevet tirsdag kl. 08:50 Det høres ut som et studie som blir for lett til at du når opp i både it og ledelse. Ledelsesstudier uten arbeidserfaring er noe rare greier.... (jobber selv som teknologi leder. Jeg har en ba i sosialantropologi, løse studiepoeng innen programmering og har jobbet meg opp fra å sitte på kundesenter, til test, utvikling og så ledelse derfra. Sosialantropologi er relevant nå, men ville ikke anbefalt andre å gå den veien. Jeg er code-kid fra 90-tallet så jeg har koding som håndverket i bunn) Anonymkode: a4cec...659
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:53 #6 Skrevet tirsdag kl. 13:53 Lettere å gi råd om du kan spesifisere litt: hvilken bakgrunn i helse du har/hvilken bachelor og master? Eller skal du kaste alt på båten og omskolere deg helt? Lurt å bruke det man har fra før, men dra det i en annen retning/bygge på. Vil du kunne kombinere/vil det kunne være en styrke å ta et studium i IT og ledelse med bakgrunnen du har? Og, hvor gammel er du? Anonymkode: 89ff7...fad
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:45 #7 Skrevet torsdag kl. 18:45 Hva har du bachelor og master i? Jeg ville heller tatt bachelor (eller master) i informatikk, eller bygget på med helseinformatikk e.l. Men egentlig ville jeg ikke anbefalt IT-studier i det hele tatt akkurat nå, og i hvert fall ikke design som noen over foreslår. Jobber selv i bransjen og vi har allerede nedbemannet designerne. Utviklerne står nok dessverre for tur ... Enn så lenge løser det seg gjennom naturlig avgang og turnover, men det som skjer innenfor KI nå vil påvirke behovet for utviklere fremover. Anonymkode: a6b0e...cd5
AnonymBruker Skrevet i går, 00:19 #8 Skrevet i går, 00:19 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva har du bachelor og master i? Jeg ville heller tatt bachelor (eller master) i informatikk, eller bygget på med helseinformatikk e.l. Men egentlig ville jeg ikke anbefalt IT-studier i det hele tatt akkurat nå, og i hvert fall ikke design som noen over foreslår. Jobber selv i bransjen og vi har allerede nedbemannet designerne. Utviklerne står nok dessverre for tur ... Enn så lenge løser det seg gjennom naturlig avgang og turnover, men det som skjer innenfor KI nå vil påvirke behovet for utviklere fremover. Anonymkode: a6b0e...cd5 Bedre enn matematikk, da. Hvis en ikke ønsker å jobbe med mennesker, eller en form for fysisk interaksjon med virkeligheten, så tar det nok ikke lang tid før Nvidia og intel finner ut noe lurt som får absolutt alt til å kollapse; allerede nå kan jo en legge ned matematikeren, nesten, ettersom den kan utføre alle de helt vanlige matematiske (at det ligner på noe noen i verden kan ha gjort før) bevis (er bare å ta bilde og mate det inn) Anonymkode: 8704e...568
AnonymBruker Skrevet i går, 00:20 #9 Skrevet i går, 00:20 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva har du bachelor og master i? Jeg ville heller tatt bachelor (eller master) i informatikk, eller bygget på med helseinformatikk e.l. Men egentlig ville jeg ikke anbefalt IT-studier i det hele tatt akkurat nå, og i hvert fall ikke design som noen over foreslår. Jobber selv i bransjen og vi har allerede nedbemannet designerne. Utviklerne står nok dessverre for tur ... Enn så lenge løser det seg gjennom naturlig avgang og turnover, men det som skjer innenfor KI nå vil påvirke behovet for utviklere fremover. Anonymkode: a6b0e...cd5 Bedre enn matematikk, da. Hvis en ikke ønsker å jobbe med mennesker, eller en form for fysisk interaksjon med virkeligheten, så overlever en ikke lenge - tar det nok ikke lang tid før Nvidia og intel finner ut noe lurt som får absolutt alt til å kollapse; allerede nå kan jo en legge ned matematikeren, nesten, ettersom den kan utføre alle de helt vanlige matematiske (at det ligner på noe noen i verden kan ha gjort før) bevis (er bare å ta bilde og mate det inn) Anonymkode: 8704e...568
AnonymBruker Skrevet i går, 09:32 #10 Skrevet i går, 09:32 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva har du bachelor og master i? Jeg ville heller tatt bachelor (eller master) i informatikk, eller bygget på med helseinformatikk e.l. Men egentlig ville jeg ikke anbefalt IT-studier i det hele tatt akkurat nå, og i hvert fall ikke design som noen over foreslår. Jobber selv i bransjen og vi har allerede nedbemannet designerne. Utviklerne står nok dessverre for tur ... Enn så lenge løser det seg gjennom naturlig avgang og turnover, men det som skjer innenfor KI nå vil påvirke behovet for utviklere fremover. Anonymkode: a6b0e...cd5 Ja, det vil redusere inntaket av nyutdannede som det allerede har gjort. Men mye av grunnen har vært at de tok inn allt for mange under korona og høy rente etter korona. AI gjør seniorer veldig effektive og mer verdt, mens juniorer vil få det mye vanskeligere når forventningene økes. Fordelen for oss med mye erfaring og som er oppdaterte er at det kommer til å bli enda større mangel etterhvert. Jeg merker at trykket og etterspørselen har økt i år. Får i gjennomsnitt 3-4 recruitere som sender meldinger i uka. Anonymkode: 9ad6b...07e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå