Gå til innhold

Kreatin, men ikke pulver!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fått anbefalt å prøve ut kreatin, men jeg syns det er så grusomt å drikke det (har prøvd ed ulike smaker), og jeg spiser ikke grøt eller yoghurt daglig så funker dårlig  belage seg på å blande det ut i det. Noen som har erfaring med gummikreatin (ala vitaminbjørner) eller rett og slett tabletter? Funker det like bra? 

Anonymkode: 4ec38...4df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man sprinter 100 metern f.eks. så bruker man kreatin på en måte, det lageret som varer i 5 sekunder. Det er fra kreatin i rødt kjøtt blant annet. Hvis du spiser kjøtt regelmessig, så burde du jo ha nok kreatin gjennom kosten egentlig da. Jeg har aldri hatt noe effekt fra pulver, men antar at gummikreatin og tabletter er det samme

Skrevet
Phau skrev (9 minutter siden):

Når man sprinter 100 metern f.eks. så bruker man kreatin på en måte, det lageret som varer i 5 sekunder. Det er fra kreatin i rødt kjøtt blant annet. Hvis du spiser kjøtt regelmessig, så burde du jo ha nok kreatin gjennom kosten egentlig da. Jeg har aldri hatt noe effekt fra pulver, men antar at gummikreatin og tabletter er det samme

Er vegetarianer

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er vegetarianer

Det er litt kreatin i all mat stort sett, røde bønner, egg, men kanskje ikke i mengdene du trenger. Skal du prøve gummikreatin?

Skrevet
Phau skrev (2 timer siden):

Det er litt kreatin i all mat stort sett, røde bønner, egg, men kanskje ikke i mengdene du trenger. Skal du prøve gummikreatin?

Har bestilt en boks gummi ja, så får jeg se om det er mindre kvalmende! 

Skrevet
Phau skrev (2 timer siden):

Spiser ikke egg heller, så jeg får nok for lite. Sliter i tillegg mye med mental og fysisk utmattelse, så er blitt anbefalt å prøve ut om kreatin kan hjelpe. Har ingen vitamin eller mineralmangler. 

Skrevet

Jeg ble anbefalt å blande Kreatin naturell i varm kaffe/te. 
kjenner ikke smaken - funker fint.

Skrevet

Jeg har kjøpt pulver i kapselform på helsekost. Vegansk kapsel. 

Anonymkode: acb66...ef4

Skrevet

Så en amerikansk studie hvor man undersøkte faktisk innhold av kreatin i gummiprodukter, og de fleste inneholdt bare 2% av kreatinen de påstod…

Jeg tygger heller i meg pulveret, blander med en stor spiseskje yoghurt e.l. 

Anonymkode: aaddb...6c4

• Liker 1
Skrevet

Kapsler synes jeg er best, det er bare kreatinpulver pakket i kapsler

Anonymkode: e60c9...360

Skrevet

Jeg kjøpte en boks kapsler på sunkost. 3g pr kapsel, svelger med melka til frokost

Anonymkode: 08f7b...3b8

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker nøytralt polver i vann og har litt sitron i, synes det er helt ok å drikke. Men jeg har tenkt å prøve å lage egen gele/gummies for variasjonens skyld. Det er mange oppskrifter på nett, og bruker du små silikonformer så har du kontroll på hvor mye kreatin det er i hver.

Anonymkode: 60934...d72

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så en amerikansk studie hvor man undersøkte faktisk innhold av kreatin i gummiprodukter, og de fleste inneholdt bare 2% av kreatinen de påstod…

Oi, det er jo ikke bra da! Da tror jeg jeg prøver kapsler neste. Tar allerede en bøtte med tabletter hver morgen, en til utgjør ingen forskjell 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Prøvde i yoghurt nå og det funket bra! Enkleste blir vel bare å lage seg en vane på å ha yoghurt i hus og ta det til kveldsmaten. Takk for tips! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg kjøpte en boks kapsler på sunkost. 3g pr kapsel, svelger med melka til frokost

Anonymkode: 08f7b...3b8

Det er vel tvilsomt at hver kapsel inneholder 3 g? Tror du har misforstått 😅

Anonymkode: 83780...dfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...