Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2002 #1 Skrevet 26. november 2002 Jeg har bestandig ønsket meg tre barn, men hver gang jeg sier det er det alltid en eller annen som sier "Å, bare vent til du har fått den første, så skal vi se!". Hvorfor kan ikke folk bare holde kjeft? Tre er da ikke et unormalt høyt antall! Det rare er at det bare er de med en eller to unger selv som sier sånt. det er dessuten ikke bare de som allerede har barn som vet hva det innebærer å ha barn. Jeg er for øvrig nå gravid med den første og til tross for at jeg har hatt det temmelig tøft hittil i svangerskapet, ønsker jeg å bli gravid to ganger til. Jeg er så lei disse kommentarene!
Gjest chimp Skrevet 26. november 2002 #2 Skrevet 26. november 2002 Ønsket meg selv tre barn i sin tid, men siden vi startet forholdsvis sent og jeg har hatt to spontanaborter ble det bare m det ene. Man får være glad for de man har, sier nå jeg. Det er ingen selvfølge at man får mange barn, ikke at man får barn i det hele tatt. Skjønner godt at du ønsker deg tre barn; det er da helt normalt. Bare hev deg over dumme kommentarer! Jeg har all respekt for andres valg, enten man ønsker seg mange barn el. ingen barn, så er man i sin fulle rett....
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2002 #3 Skrevet 26. november 2002 Takk for støtte! Jeg mener jo selvsagt også at jeg ønsker meg tre barn dersom det er mulig. Man vet jo aldri hva som skjer. men i utgangspunktet ønsker jeg meg altså tre barn.
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2002 #4 Skrevet 26. november 2002 Hei Jeg har to barn nå, og ønsker meg et til ganske snart. Så hvis du ønsker tre barn, så stå på. Tenk på at for å opprettholde menneskeheten bør minst fordoble seg selv. Lykke til! Klem fra
Linemor Skrevet 26. november 2002 #5 Skrevet 26. november 2002 Ikke noe galt i og ønske seg tre barn, og jeg kjenner da folk som har det og som ikke synes det er alverden. Jeg og min mann var enige om og få to, så jeg håpet at andre gangen skulle det bli tvillinger. Nå døde min sønn for noen mnd siden han ble bare tre og halv uke så nå vil vi ha tre barn, han iberegnet, så jeg ønsker meg egentlig fire. Faren min fikk nettopp sitt femte barn, så tre er ikke så gærent mye, og skulle det skje ting underveis som gjør at det ikke er mulig så gjør det det, skjønner godt at du blir lei av at folk kommenterer det hele tiden.
Ann Forup Skrevet 27. november 2002 #6 Skrevet 27. november 2002 hei gæst kan godt forstå dig, ikke retfærdigt at blive hakket på bare fordi man gerne vil ha mange børn, jeg er selv gravid med min nr 4 og var det ikke fordi jeg var ved at blive en gammel dame så ville jeg nok ha fået en til to til, har kun selv en søster og synes det er alt for lidt kan godt li store familier, men her i norden/europa har vi vist for travlt med at få karriere og købe hus bil mm.. ønsker dig lykke til vidre
Gjest Brunhilde Skrevet 27. november 2002 #7 Skrevet 27. november 2002 Det er da lov å ønske! Hvis dere ønsker dere tre barn, ja så tror jeg at muligheten til å ta seg av tre barn er til stede! Sselv har jeg et barn - og det ble ikke flere av forskjellige årsaker, men jeg har venner som har tre barn - og de storkoser seg med "flokken" sin! Så følg din vei og: Hva andre sier skal du da ikke bry deg om - det er jo ikke dem, men dere det gjelder! Ikke sant?
gla Skrevet 27. november 2002 #8 Skrevet 27. november 2002 Jeg har to barn. Ei på toogethalvt og en på åtte mnd. Tre dager i uka vil jeg ha flere og de resterende dagene vil jeg ikke. Noen sier at en er som ingen, to er som ti og tre er som elleve. Da kan det jo ikke være så ille
Lisen Skrevet 27. november 2002 #9 Skrevet 27. november 2002 Hei Her velger jeg å sitere min tante: "Man skal ha tre barn, to til å sloss og en til a skille dem!" Godt sagt syns nå jeg. Selv har jeg to, men hadde en spontanabbort i mitt 3. svangerskap, og ble desverre ikke gravid igjenn siden. Stå på du, og lykke til! Lisen
Majken Skrevet 27. november 2002 #10 Skrevet 27. november 2002 Ignorer disse kommentarene! Selv ønsker jeg meg fire barn, men tiden vil jo vise hvor mange jeg får... om jeg i det hele tatt får noen! Foreløbig har jeg jo ikke kjæreste engang . Men jeg får ofte høre det når jeg sier at jeg gjerne kunne tenke meg fire barn. "Jøss, er du med i ei sekt eller?" eller noe ala sånt. Men det bryr jeg meg ikke noe om.
cloudy Skrevet 27. november 2002 #11 Skrevet 27. november 2002 jeg vet akkurat hva du mener! har en datter på 8mnd, og jeg vil,om jeg kan, få fire til :o vet dette er mange, men har alltid hatt lyst på mange barn. jeg og min samboer er enig om antall poder vi vil sette til verden, så hvorfor må alle blande seg inn med advarende kommentarer? er mektig lei mennesker som synes "synd" i meg som har gjort et slikt valg, og som dessuten passer på å fortelle at dette er barnslige drømmer fra min side! og selvsagt avslutter de preken med en liten latter og informasjon om at mine følelser vil forandre seg etterhvert som min datter blir eldre.. stå på! barn er en gave. masse lykke sendes til deg fra meg!
cloudy Skrevet 27. november 2002 #12 Skrevet 27. november 2002 jeg vet akkurat hva du mener! har en datter på 8mnd, og jeg vil,om jeg kan, få fire til :o vet dette er mange, men har alltid hatt lyst på mange barn. jeg og min samboer er enig om antall poder vi vil sette til verden, så hvorfor må alle blande seg inn med advarende kommentarer? er mektig lei mennesker som synes "synd" i meg som har gjort et slikt valg, og som dessuten passer på å fortelle at dette er barnslige drømmer fra min side! og selvsagt avslutter de preken med en liten latter og informasjon om at mine følelser vil forandre seg etterhvert som min datter blir eldre.. stå på! barn er en gave. masse lykke sendes til deg fra meg!
birgitte242 Skrevet 27. november 2002 #13 Skrevet 27. november 2002 Så fint for deg at du ønsker deg 3 barn da! Jeg vet at mange foreldre i store familier opplever å få nedsettende kommentarer angående deres valg om å få en stor barneflokk. Jeg synes det er flott for de som føler at dette passer for dem. Jeg kommer selv fra en stor familie og vet at det er en berikelse å ha mange søsken. Når det gjelder din oppgitthet over kommentarer angående ditt ønske om å få tre barn, hvorfor gidder du å irritere deg over det? Dessuten etterlyser jeg en tanke ydmykhet fra din side, hvordan kan du som ikke har barn uttale deg med slik skråsikkerhet? Det er nå en gang slik at de fleste revurderer sin tidligere holdning ang. antall barn etter at de har fått sitt første. Det er virkelig ikke uten grunn at folk sier det de gjør. P.S. Jeg ønsket meg virkelig 4 barn i mitt første svangerskap
gla Skrevet 27. november 2002 #14 Skrevet 27. november 2002 Jeg kunne også tenke meg fire barn. I mange trebarnsfamilier blir en litt "glemt". Dette er ofte den i midten.
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2002 #15 Skrevet 29. november 2002 Rart egentlig... at å ha tre barn plutselig har blitt å ha "stor ungeflokk." Er jo egentlig veldig vanlig. Framtiden er avhengig av at vi får 2,1 barn hver. Flertallet av familier jeg kjenner til har 3 eller fler barn. Jente Asker
asterix Skrevet 29. november 2002 #16 Skrevet 29. november 2002 Vi sa også før vi fikk barn at vi kunne tenke oss 3 (minst) og fikk som dere kommentarer på at vi nok ville ombestemme oss etterhvert. Det har vi da også. Nå har vi 6 og kan tenke oss et par stykker til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå