Gå til innhold

Flørting m.m. på kurs og konferanser

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet

Jeg synes det kunen være interessant å høre hva dere menn og kvinner synes om flørting på kurs og konferanser i jobbsammenheng.

Selv er jeg singel, 34, ingen barn og har en bra jobb. Ingen menn i livet mitt er det heller, på tross av at menn visstnok synes jeg ser ganske bra ut (sier de). Av og til er det jo kurs og konferanser i løpet av et år, og de kan være ganske så lærerike og ikke minst hyggelige!

Sist på konferanse reiste jeg alene fra min arbeidsplass og fant skikkelig tonen med en av foredragsholderne...det endte opp med vin, middag og nachspiel på rommet. Det var ikek planlagt (!) det "bare skjedde". Først etterpå fikk jeg vite at denne mannen er gift og har familie, han er ti år eldre enn meg. Til helgen og hele neste uke skal jeg på konferanse igjen, og den samme mannen skal holde foredrag...jeg vet det er en spennende kjemi mellom oss, og jeg føler også at utroskap er hans eget ansvar. Jeg er jo singel. Men klart, jeg vil fortelle ham i klartekst at jeg ikke liker utroskap og at han bør tenke på sin kone og familie! Men hvis han fremdeles er like ivrig, vet jeg ærlig talt ikke om jeg kan motstå ham...Det er lagt opp til festmiddager, masse vindrikking og dans om kveldene foran åpen peis på flott luksushotell og jeg bare vet at spenningen mellom oss fortsatt er der.

Hva mener dere, bør jeg finne noen andre å flørte med (selv om det er han som tar initiativet), eller bør jeg bare holde meg langt unna mannen jeg liker?

Takker for svar...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du faktisk vil ha en sånn slimete ekkel løgner som behandler familien sin som dritt, så kjør på. Jeg hadde nok prisa meg selv høyere enn å bli et ligg for en gift mann.

Gjest Gjest_Siri_*
Skrevet

Jeg er jo helt enig i at det er uakseptabelt og forkastelig, spesielt av ham. Jeg er jo singel, og har ingen menn i livet mitt. Bor på et mindre sted, ingen aktuelle her...derfor blir det vel ekstra vanskelig å styre meg selv for flørting når det først skjer et par ganger i året (!)

Det blir verre å skulle måtte passe på andre i tillegg (gifte menn). Jeg ønsker jo ikke å være med en gift mann med familie, men de fleste i min alder er oppttatt. Kanskje han har et dårlig ekteskap, siden han er så ivrig? Hadde jeg visst at han var gift før han startet "opplegget" ville jeg ha holdt meg unna før det hendte noe.

Nå er skaden skjedd alt..han virker ikke som en slimål, han er hyggelig, blid og alt det der!

Dette er vanskelig. :forvirret:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hold deg unna han hvis du vet at han er gift.

Gjest Gjest1
Skrevet
Hold deg unna han hvis du vet at han er gift.

Støttes.

Hvilke svar hadde du forventet deg, trådstarter?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde aldri fått meg til å gjøre noe sånt, og være medskyldig i at et ekteskap kanskje ryker og at barn blir skillsmissebarn

Gjest Gjest
Skrevet

Men om han ikke var utro med meg, ville han ha valgt en annen når anledningen var riktig? Da blir det jo den andre som bidrar til skilsmissestatisitikken da, eventuelt.

Men generelt, hvis vi ser bort i fra spørsmålet om utroskap: synes dere det er helt greit at folk flørter, drikker og danser på konferanser - gitt at man ikke reiser sammen med nære kolleger?

Dette kunne det jo være gøy å høre synspunkter på!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg hadde aldri fått meg til å gjøre noe sånt, og være medskyldig i at et ekteskap kanskje ryker og at barn blir skillsmissebarn

Synes jeg du trekker den langt. Det er den som er i et forhold som er ansvarlig overfor sin familie. Og legge all skyld for at det finnes skillsmissebarn i dette landet på elskeren/elskerinnen blir vel drøy..

Gjest Bellatrix
Skrevet
Men om han ikke var utro med meg, ville han ha valgt en annen når anledningen var riktig? Da blir det jo den andre som bidrar til skilsmissestatisitikken da, eventuelt.

Men generelt, hvis vi ser bort i fra spørsmålet om utroskap: synes dere det er helt greit at folk flørter, drikker og danser på konferanser - gitt at man ikke reiser sammen med nære kolleger?

Dette kunne det jo være gøy å høre synspunkter på!

Hvis man er singel kan man bare flørte i vei, med andre single.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Synes jeg du trekker den langt. Det er den som er i et forhold som er ansvarlig overfor sin familie. Og legge all skyld for at det finnes skillsmissebarn i dette landet på elskeren/elskerinnen blir vel drøy..

Hvem legger all skyld på elskerinnen/elskeren? Hvis du vet at en person er gift holder du deg unna. Det er ikke verre enn det.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Du kan ikke ta ansvar for om andre vil styre med gifte menn, men du kan ta ansvar for at du selv ikke gjør det.

Gjest LoisLane
Skrevet

Les ordentlig.

For øvrig synes jeg ikke Frysepulver trekker den for langt. Man kan ikke fraskrive seg ansvaret når man vet at den andre er gift.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er helt greit at man flørter, danser og drikker på konferanser, men vit hvor grensen din går kjære.

Og helt enig, mange kvinenr er patetiske nok til å angripe den uskyldige tredjepart. Den som er i et forhold må være den som tar ansvaret for at alt gåpr riktig for seg ;)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Og helt enig, mange kvinenr er patetiske nok til å angripe den uskyldige tredjepart.

Den uskyldige tredjepart? Er det noen som angriper den som blir bedratt? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener, den personen som han eller hun er utro med har vel ikke ansvar for den i forholdet som sitter hjemme?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg mener, den personen som han eller hun er utro med har vel ikke ansvar for den i forholdet som sitter hjemme?

Jo. Så lenge man vet at noen blir såret så har man et ansvar.

Gjest Gjest
Skrevet

Ok. Kanskje hvis man kjenner personen, men hvis ikke? Er ikke det den typiske reaksjonen? Kvinner går til angrep på kvinnen mannen deres har vært utro med, og ikke den faktiske mannen deres som jo i realiteten har gjort den værste handlingen.

De beskylder henne for hore og verre ting, mens det faktisk er mannen deres som er den største hora!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Selvsagt er det mannen som er verst, men det betyr ikke at kvinnen som er utro med han ikke gjør noe galt.

Gjest Gjest
Skrevet

Definisjonen av hva som er galt kan diskuteres. Er det galt hvis du da faktisk ikke vet at han har en annen dame? At han framstår som singel og tilgjengelig?

Det må da vurderes ut fra den tilgjengelig informasjon og kunnskap som denne tredje personen utenfor forholdet sitter med...

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det er klartt. Vet man ikke at han er gift så vet man det ikke. Da er det 100% bare hans ansvar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...