Gå til innhold

Amerika Venner

Fremhevede innlegg

Gjest King James II
Skrevet

Hvor mange her mener at USA er det perfekte landet som aldri gjør noe galt ?

grunnen at jeg spør er fordi jeg kjenner noen som er med i denne foreningen venner av amerika..Og for meg virker det som USA aldri gjør noe galt.

Så er det noen her som er med i Venner av Amerika og mener at USA aldri gjør noe galt ?

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Ikke mange, ser det ut til... Sikkert noen som liker USA og verdiene landet står for, men å mene at de aldri gjør noe galt? Da må man ha kraftige skylapper.

Selv har jeg litt USA-fobi. Har ikke lyst til å reise dit i det hele tatt, synes det virker som et fælt land.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg liker mye ved Amerika jeg, men synes de leker litt for mye verdenspoliti

Skrevet

Fordi vi må ha noen personer som en motvekt imot alle de andre personene som gir USA skylden for alt ondt i verden.

Gjest LoisLane
Skrevet

Okay: Synes bare ikke at svar og sprøsmål hang helt sammen. Jeg er nok altfor pirkete - glem meg.

Gjest Donna
Skrevet

Svært få ting gjør meg så irritert som nordmenns "antiamerikanisme".

Vi liker ikke å innrømme at USA er mye mer vellykket enn Norge på mange punkter. En side er fokuseringen på individet - noe som bl.a. gjør at innvandrere integreres fortere i USA enn i Europa. I USA blir innvandere oppmuntret til å bli fullstendige medlemmer av samfunnet - de snakker ikke om annen- og tredjegenerasjons innvandrere slik som vi gjør.

Et annet viktig poeng høyere utdanning. USA er den desidert ledende i verden på høyere utdanning. Universitetet i Oslo ligger på 137. plass i verden på rankingen til Times Higher Education. 70 prosent av verdens nålevende nobelprisvinnere er ansatt ved amerikanske universiteter, 40 prosent av verdens mest siterte artikler er forfattet av amerikanske professorer, og amerikanske universiteter har mellom to og fem ganger så mye penger per student som universiteter i Europa.

Vi er et lilleputtland i forhold til USA - på så mange måter.

Skrevet

Jeg liker USA meget godt, og jeg er medlem av Venner av Amerika (hvis det er den samme foreningen man snakker om).

Det er fryktelig mye jeg liker ved USA, og det er noe jeg ikke liker fullt så godt. Akkurat som med Norge.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kaster meg også på bølgen av de som liker USA. Har vært der, og skal dit igjen mange mange ganger. Fordi om jeg ikke liker alle politiske avgjørelser USA gjør i verdenspolitikken, og leker verdenspoliti fra tid til annen, så hindrer ikke det meg fra å dra dit som turist. Kunne egentlig tenkt å bosatt meg der viss det hadde passet seg sånn.

Hvilke andre "vestlige" land i verden dømmer man nord og ned politisk og på andre måter, og ikke reiser til??

Hører aldri at normenn ikke drar til spania pga tyrefekting, som igjen er rå og brutal pining av okser.... neida, dit drar vi i hopetall.

For meg fremstår USA's befolkning som vanvittig gjestfri. Har vært der 22 ganger nå, og vært i ca 30 av statene. Det å komme i kontakt med lokalbefolkningen er inntressant synes jeg, og mange gode venner har jeg fått flere steder. Nå har det blitt så mange at jeg drar på kryss og tvers av hele kontinentet hver gang jeg er der, så 1mnd og to blir det hver sommer...."over there".

Utenrikspolitikken som vi ser av usa er amerikanerene selvsagt opptatt av, og veldig mange er faktisk imot mye av politikken. Men det som engasjere folk mer er jo politikken som angår dem selv. Nettopp som oss her i norge, vi bryr oss mer om norsk politikk enn hva utenlandspolitikk vi fører.

Men meninger om USA er som rompa..... DELT...!!

Det å være venner av usa politisk har jeg ingen betenkeligheter med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...