Gå til innhold

Upassende jobbantrekk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva mener dere er helt upassende jobbantrekk når du jobber som terapeut i en poliklinikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En t-skjorte med et vulgært eller provoserende budskap av typen "Lesbisk? Du har bare ikke prøvd meg ennå." eller "Jeg er feit. Du er stygg. Jeg kan slanke meg."

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Alt som viser bare skuldre, knær eller tær.

Alt som sender et budskap om privat mening (hijab, korssmykke, kippah eller min favoritt fra en t-skjorte en student i praksis på jobb i sosialsektoren slo til med: "Talk to someone who cares!"). 

Anonymkode: 7316a...527

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

-Politiske eller religiøse budskap

-Klær som viser mye hud, for eksempel kløft

-Overpyntet 

-T-skjorte med store logoer fra TV-serier eller band 

-Stygge joggebukser 

-Flekkete klær

Anonymkode: 8dea6...27d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alt som viser bare skuldre, knær eller tær.

Alt som sender et budskap om privat mening (hijab, korssmykke, kippah eller min favoritt fra en t-skjorte en student i praksis på jobb i sosialsektoren slo til med: "Talk to someone who cares!"). 

Anonymkode: 7316a...527

OMG ! Snakk om å " treffe" med helt budskap 🙈

• Hjerte 1
Skrevet

For mye kløft, bare skuldre. Musekorte skjørt/shorts. Flekkete/fillete klær. Politiske eller vulgære budskap. 
Parfyme er forresten like upassende. Har dere ikke kleskode? 

Anonymkode: 2a759...1cb

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For mye kløft, bare skuldre. Musekorte skjørt/shorts. Flekkete/fillete klær. Politiske eller vulgære budskap. 
Parfyme er forresten like upassende. Har dere ikke kleskode? 

Anonymkode: 2a759...1cb

Joda vi en uformell kleskode,  dvs alt som er ramset opp her. Men så finnes det "gråsoner", eks flere bruker parfyme, noen kanskje mere diskré enn andre, noen går i treningspants med genser over selvsagt, noen er kanskje litt mere " posh " og pyntet enn andre, enkelte går i de samme klærne nesten hele tiden (tights og lang genser). Men dette er bare enkelvise unntak

Skrevet

Treningsbukser og tights er ikke akseptabelt jobbantrekk i min bok nesten uansett hva slags jobb man har, og at man ikke bruker parfyme når man jobber innen helse trodde jeg var en selvfølge. Noenlunde pent, profesjonelt og nøytralt er det jeg forventer av en terapeut. 

• Liker 2
Skrevet
oslomaraton skrev (19 timer siden):

Joda vi en uformell kleskode,  dvs alt som er ramset opp her. Men så finnes det "gråsoner", eks flere bruker parfyme, noen kanskje mere diskré enn andre, noen går i treningspants med genser over selvsagt, noen er kanskje litt mere " posh " og pyntet enn andre, enkelte går i de samme klærne nesten hele tiden (tights og lang genser). Men dette er bare enkelvise unntak

Parfyme er ikke OK.

Tights som i treningstights er heller ikke greit med mindre man driver med fysisk opptrening. 

Skrevet
Daria skrev (På 9.3.2026 den 0.39):

Treningsbukser og tights er ikke akseptabelt jobbantrekk i min bok nesten uansett hva slags jobb man har, og at man ikke bruker parfyme når man jobber innen helse trodde jeg var en selvfølge. Noenlunde pent, profesjonelt og nøytralt er det jeg forventer av en terapeut. 

Jeg har heldigvis en jobb der joggebukse og tights er helt greit. Hadde ikke greid trange og tette bukser uansett! 

Anonymkode: d46a2...629

Skrevet (endret)

Klær som er veldig utringet, og korte.

Klær med sterke politiske eller religiøse uttrykk .

Overdreven bruk av parfyme.

Alt for stivt og formelt.

Og selvfølgelig flekkete og hullete klær. 

Endret av Beneath the Moon
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...