AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:47 #1 Skrevet søndag kl. 20:47 Hvor mange av ukens kvelder tilbringer du sammen med din ektefelle/samboer/kjæreste? Hvor mye syns dere dere det er greit å prioritere andre ting som venner og hobbyer? Jeg er 100% for egentid og å pleie vennskap/interesser, men syns det er vanskelig å finne en god balanse. Anonymkode: 73cbe...615
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:55 #2 Skrevet søndag kl. 20:55 Kan variere veldig. Kan ha uker der en eller begge er ute å farter hver for oss hver dag. Andre uker er det stille og vi er hjemme sammen 5-7 kvelder. Vi har bodd sammen i 24 år og har aldri hatt noen diskusjon eller samtale om at en av oss er «for mye» ute å farter. Tror vi begge ser nytten og gleden av å pleie vennskap og fritidsinteresser selvom det kan innebære en uke eller to uten at vi er sammen på kveldstid. Vi reiser også på turer hver for oss stort sett hvert år. Jeg var nylig 9 dager i USA med en del venner. Noen uker tidligere var hun en uke i USA med noen venninner. Så var vi en langhelg sammen i USA bare vi to 😂. Så har vi alltid 3-4 uker ferie sammen hver sommer da. Anonymkode: 168e7...04d
Rosa Dartle Skrevet søndag kl. 21:15 #3 Skrevet søndag kl. 21:15 Varierer veldig. Noen ganger er vi på reise ganske mange dager av gangen. En vanlig uke er vi sammen de fleste kvelder, bortsett fra at jeg trener to kvelder i uka.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:55 #4 Skrevet søndag kl. 21:55 Den ene trener flere ettermiddager uka, den andre har mulighet til å trene på dagtid. Vi går fjellturer sammen noen ganger i mnd. Etter kl 19 er vi som regel i hus begge to. Anonymkode: c8357...dfb
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:35 #5 Skrevet søndag kl. 22:35 Vi bor ikke sammen så når vi er sammen er vi -sammen-, det er oftest på helg og mine fridager slik at prioriteringen blir oss. Lange late morgener, måltider sammen, sove sammen, gå turer med hundene sammen, reprasjoner på bil eller hva annet vi måtte finne på sammen. Det hadde jo ikke vært slik om vi bodde under samme tak 24/7, da hadde jeg jo gjort de tingene jeg gjør når vi er hver for oss akkurat som han hadde gjort. Anonymkode: 54ee7...674
Mardina Skrevet søndag kl. 23:01 #6 Skrevet søndag kl. 23:01 I det siste har det blitt mye. Ofte et par uker i strekk. Men vi stortrives i hverandres selskap, så det er ikke noe problem ❤️ Han er min aller beste venn ❤️
AnonymBruker Skrevet i går, 00:55 #7 Skrevet i går, 00:55 Akkurat np øver han til revyen som skal spilles neste helg, men ellers er vi vel sammen 5-6 kvelden i uken. Hender jeg sovner tidlig eller samtidig med barna og ber han ta en spill kveld. Anonymkode: 6333f...14b
SPOCA Skrevet i går, 01:33 #8 Skrevet i går, 01:33 Vi tilbringer omtrent hver kveld sammen. Enten gjør vi ting hver for oss sammen, eller så gjør vi ting sammen. Man må gjøre det som føles riktig for en selv. Vi prioriterer hverandre fordi vi elsker å være sammen og er hverandres bestevenner. Interessant nok er vi begge svært introverte, og trenger egentlig mye alenetid. Mannen min er den eneste jeg kan tilbringe så mye tid med uten å bli tappet for energi. Skal sies at vi verdsetter veldig det jeg vil si er alenetid sammen; f.eks en leser en bok, mens,den andre gamer. Vi treffer venner et par ganger hver måned.
AnonymBruker Skrevet i går, 01:46 #9 Skrevet i går, 01:46 Vi er mer fra hverandre enn med hverandre. Akkurat dette året kombinerer begge mye jobb med studier, og vi jobber turnus og er derfor en del forhindret fra å sees pga jobb siden vi ofte er på jobb på kveld osv (men det betyr også at vi iblant møtes på morgenen midt i uka). Men vi er i kontakt så å si hver dag. Og jeg føler meg prioritert selv om vi ikke sees ofte. Det at vi studerer er også i vår felles framtids interesse, med tanke på jobb og god økonomi, så det er noe vi er villig til å ofre partid for å få til. Ellers trener vi i all hovedsak hver for oss, og jeg har en sosial hobby jeg bruker en del tid på. Anonymkode: 52bd5...640
AnonymBruker Skrevet i går, 10:16 #10 Skrevet i går, 10:16 Nå i vinter har ingen av oss orket noe sosialt med andre. Blitt mange kvelder hjemme. Men vi har loftstue så noen kvelder sitter jeg nede og slapper av med film/serier mens han gamer. Andre kvelder ser vi film, serier eller dokumentarer sammen. Andre kvelder gamer vi sammen. Vi oppfordrer hverandre til å gjøre ting for oss selv. Dra ut med venner eller andre ting, men vi er ganske hjemmekjær og like. Så vi kommer nok til å våkne opp begge to når våren slår til 🤭 Vi samarbeider veldig godt mht barna og unner hverandre å ha et liv utenfor hjemmet. Anonymkode: bce7c...23b
AnonymBruker Skrevet i går, 11:07 #11 Skrevet i går, 11:07 Vi er ganske hjemmekjære begge to, og er vi ute av huset i hverdagen, med unntak av jobb, er vi som oftes ute sammen. Utenifra vil man kanskje si vi er i overkant mye sammen, men for oss er det helt naturlig, og når vi er hjemme sitter vi ikke oppå hverandre hjemme, heller. Vi er som oftest sosiale med andre i helgene, men likevel sammen 😂 Unner hverandre å dra ut på ting uten den andre, selvsagt, og det skjer jo det og. Men det er ikke ofte, 2-3 ganger i måneden kanskje. Anonymkode: 8f21e...57e
AnonymBruker Skrevet i går, 11:41 #12 Skrevet i går, 11:41 Vi bor sammen bare halve måneden, grunnet han har samvær med sine barn 50% og er da hjemme hos seg selv. Det fører nok til at de ukene han bor hos oss så er vi sammen stort sett aller kvelder. Vi trener selvfølgelig uansett hvor vi holder hus, men det er jo bare 60-90 minutter borte. Vi ønsker ikke denne ordningene med to hus, men eldste hans er litt "vanskelig", og vi har ikke funne den riktige boligen å kjøpe sammen. Så i mellomtiden holder vi på med dette frem og tilbake opplegget. Selv om vi er sammen om kveldene så styrer jeg med mitt. Han er mer sånn at han ligger på sofaen og ser på tv og trykker på telefonen. Jeg strikker, leser, baker, driver med hobbygreier, har prosjekter gående i huset, river en vegg, gipser, lister, skifter gulv, har noe gående ute i hagen. At vi er hjemme i huset samtidig betyr ikke at vi ligger oppå hverandre i sofaen. Anonymkode: 30b15...d9c
AnonymBruker Skrevet i går, 17:06 #13 Skrevet i går, 17:06 Sammen 24/7 utenom jobb selvfølgelig. Blir ikke lei av en eller annen grunn. Like hjemmekjære og rare. Bor der ingen skulle tro noen kunne bo. Anonymkode: c4a02...631 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden TS Takk for gode og varierte svar. Jeg skjønner jo at det er veldig individuelt og avhengig av mange faktorer. Grunnen til at at blir litt gnissninger her er nok at en av oss har aktiviteter/jobb/verv i mye større grad enn den andre. I mange år har det betydd at den uten planer er låst hjemme med små barn. Barne vokser dog til nå, så kanskje det vil hjelpe fremover. De må ikke ha barnevakt for en kveld lengre. Anonymkode: 73cbe...615
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden Alle timer i døgnet bortsett fra jobb. Toppen to-fire timer i Mnd. med "alenetid" Ektefellen min er vel det eneste mennesket på jord jeg ikke får mark av. Anonymkode: 760a6...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): TS Takk for gode og varierte svar. Jeg skjønner jo at det er veldig individuelt og avhengig av mange faktorer. Grunnen til at at blir litt gnissninger her er nok at en av oss har aktiviteter/jobb/verv i mye større grad enn den andre. I mange år har det betydd at den uten planer er låst hjemme med små barn. Barne vokser dog til nå, så kanskje det vil hjelpe fremover. De må ikke ha barnevakt for en kveld lengre. Anonymkode: 73cbe...615 Da barna var små måtte begge ta hensyn angående at andre ble alene med barna, og den som av ulike årsaker hadde vært mest alene hjemme med barna hadde da veto til å sette med foten ved unødvendig fravær. Altså utover jobb. Aktiviteter måtte tilpasses, og det var uaktuelt å påta seg verv uten å avklare om det var ok med partner. Mannen er treningsgal, men måtte trene mindre, og til beste tidspunkt angående meg og barna. Anonymkode: da3b8...ec8 1
Virrevirrevapp Skrevet 12 timer siden #17 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): TS Takk for gode og varierte svar. Jeg skjønner jo at det er veldig individuelt og avhengig av mange faktorer. Grunnen til at at blir litt gnissninger her er nok at en av oss har aktiviteter/jobb/verv i mye større grad enn den andre. I mange år har det betydd at den uten planer er låst hjemme med små barn. Barne vokser dog til nå, så kanskje det vil hjelpe fremover. De må ikke ha barnevakt for en kveld lengre. Anonymkode: 73cbe...615 Det bør fordeles når enn har barn. Ikke bare at én har alenetid/tid utenfor hjem og jobb. Barnevakt er vel mest aktuelt for en date eller om begge skal på en fest ol?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå