afr0dite Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 Hvor lenge før bryllupet bør man sende ut invitasjonene?!
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #2 Skrevet 8. april 2006 2-4 mnd før, alt ettersom når bryllupet skal stå.
Mies Skrevet 8. april 2006 #3 Skrevet 8. april 2006 Siden du gifter deg midt i fellesferien så bør du sende ut invitasjonene litt tidligere enn andre. Folk gjør så forskellig, men jeg ville nok sendt de ut snart ettersom det jo bare er tre mnd igjenn. Har du allerede bedt gjestene holde av datoen så holder det forsovidt å sende ut to mnd før, da får gjestene tre-fire uker å svare på, og du har fortsatt tid til å etterbe dersom det blir frafall.
afr0dite Skrevet 8. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2006 Men skal man skrive i invitasjonen hvor selskapet skal være etter vielsen? Vi har jo ikke helt avklart det enda.. Det holder kanskje å få avgårde invitasjonene til i begynnelsen av mai? Har jo ikke vært forlovet i en måned enda en gang, så er ikke helt inn i hva som bør gjøres når, eller hva som bør gjøres i det hele tatt! (:
Mies Skrevet 8. april 2006 #5 Skrevet 8. april 2006 Det er vanlig å skrive hvor selskapet skal stå, men ikke nødvendig. Det som er viktig er at gjestene får med seg at du skal ha bryllup midt i ferien, slik at de kan planlegge deretter. Dersom du venter til uti mai med å sende ut innbydelse så bør du vurdere å si i fra til gjestene før innbydelsen går ut, send en hold av datotn sms/mail/telefon, eller spre det via "ryktebørsen". Det hele avhenger jo også litt av hvor mange gjester du har, og om de bor i nærheten eller ei, og om de er folk som reiser på utenlandsferier eller på egen hytte. Ellers så må du ikke la deg stresse av alle her inne som planlegger i over året før de gifter seg, det går helt fint å gjøre det på den tiden du har til rådighet
Boogie Skrevet 8. april 2006 #7 Skrevet 8. april 2006 (endret) Ser at du skal gifte deg midt i fellesferien. Derfor bør dere (syns jeg da) ha de klare til slutten av mnd. Folk planlegger feriene sine tidlig, så derfor må dere være tidlig ute å informere! Har dere tenkt på når svarfristen skal være? Kort/lang svarfrist fra invitasjonene sendes ut? Endret 8. april 2006 av Maibrud`06
Lykketrollet Skrevet 9. april 2006 #8 Skrevet 9. april 2006 Ser at du og jeg skal gifte oss på samme dag. Jeg har akkurat gjort ferdig invitasjonene, skal sende dem i morgen Syns det er viktig at man får litt tid på seg siden det er i ferien. De fleste har alle rede laget ferie planer, men for å få med så mange som mulig så bør du kanskje send eut invitasjoenen senest i slutten av månden. Jeg har satt 1 juni til svarfrist.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #9 Skrevet 9. april 2006 Nå stresser jeg deg sikkert litt... Men ikke funnet ut av hvor dere skal ha selskapet ennå? Er sikkert ikke så mye valmuligheter på den datoen da - synes dere kanskje burde finne ut av det snart jeg da.... Om dere ikke har tenkt å ha det hjemme da.... Og invitasjonene bør nok ut snart, og der bør det vel stå hvor en skal ha selskapet ja... Om du er usikker - så send et sånn save-the-date kort...
afr0dite Skrevet 9. april 2006 Forfatter #10 Skrevet 9. april 2006 Vi har holdt av et lokale den dagen, og det blir nok der, men har ikke tatt noe endelig valg enda. Det er så fryktelig dyrt der! Men SÅÅ fint!! (: De aller fleste vet vel at det er den datoen, så tror det ordner seg. Jeg har vært syk siden januar, så er ikke akk i mitt mest organisoriske hjørne! Det får bli som det blir, det viktigste er at det blir en herlig dag for oss, og de som kommer. Jeg orker ikke noe store, hyperformelle greier uansett. Jeg pusler med det i mitt tempo. Det skal jo være en fin tid når man planlegger også!
Boogie Skrevet 9. april 2006 #11 Skrevet 9. april 2006 Helt enig Ta det i ditt tempo, da blir det kos denne planleggingen også, og ikke bare stress!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå