Gå til innhold

Bedd plantekasse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er bedd plantekasse verdt det? Er dere som har det fornøyd? Jeg vurderer en med selvvanning. Men de er veldig dyre, burde man heller gå for et annet system? 

Anonymkode: 3451b...0e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det? 

Anonymkode: 6f31f...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Verdt de i forhold til hva?

Du blir ikke selvforsynt med én kasse, men er gøy. Jeg planter stort sett krydder/urter og sukkererter… og er fornøyd med det😅

Jeg snekra en stor kasse selv, vanner seg mye selv (regn) siden jeg ikke har så mye tørste planter. 
ville ikke brukt mye penger på kasse om det er for kos.

Anonymkode: 2b9ee...889

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er å plante rett i bakken så planter får fri tilgang til jord og vann. Mer naturlig vokst på plantene da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er bedd plantekasse verdt det? Er dere som har det fornøyd? Jeg vurderer en med selvvanning. Men de er veldig dyre, burde man heller gå for et annet system? 

Det er jo enkelt i den forstand at du slipper å styre med å evt. sette sammen/bygge noe selv og så er de jo pene å se på. Skal du se på dem hele året fra stuevinduet så betyr jo det siste noe synes jeg. Og hjul er genialt. Selvvanning er ikke jeg så fan av fordi jeg ofte synes at det sjelden blir akkurat passe med vann. Bedre å ha løsninger som kan brukes når man f.eks. reiser bort. Men det er litt smak og behag og avhengig av hvilken jord man bruker og, ikke minst, hva slags planter man har. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det beste er å plante rett i bakken så planter får fri tilgang til jord og vann. Mer naturlig vokst på plantene da. 

Nei, det er ikke alltid det beste og har man bare en balkong eller en terrasse så går det rett og slett ikke. Enkelte ting som krever høy jordtemperatur kan være vanskelig å dyrke rett i jorden i Norge både fordi det tar tid om våren før jorden blir varm nok og det er ikke en gang sikkert at den blir stabilt høy nok til at man får frukt på f.eks. paprika og tomater. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal brule disse bedd sine til blomster på uteplassen. Grønnsaker har jeg i pallekarmer, men de synes jeg ikke er så fkne. Kan ikke plante rett i jorden, for da spiser sneglene alt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...