AnonymBruker Skrevet 8. mars #1 Skrevet 8. mars Hei. Jeg ble tipset om å søke bostøtte. Men jeg har 3000 kr mer enn grensen hos husbanken. Har 100% uføretrygd. Men etter at alt er trekt hos skatteetaten (restskatt) og namsmannen sitter jeg igjen til livsopphold. Har også barn med diagnose som krever mye pedagogisk oppfølging og tilrettelegging gjennom dagen. Har hjelpestønad fra Nav. Har søkt om omsorgstønad hos kommunen. Fått avslag på grunnstønad hos Nav. Gpt svarte at jeg kunne ha rett på bostøtte allikevel pga overnevnte. Jeg tenkte å prøve å sende inn en søknad, men er ingen steder jeg kan skrive kommentar i søknaden eller lignende. Noen som vet noe om dette eller har erfaring? Anonymkode: cad0e...828
AnonymBruker Skrevet 8. mars #2 Skrevet 8. mars Bostøtte regnes utfra inntekt inn på konto, ikke hva man sitter igjen med etter at regninger / gjeld er trukket fra Anonymkode: 2987c...e2e 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars #3 Skrevet 8. mars Reis og snakk med de, her jeg bor har husbanken/bostøttefolkene kontor så jeg reiste innom for en prat, mye lettere enn å sende skriverier frem og tilbake. De beregner jo bostøtte utfra din egentlige inntekt og den er jo mye lavere med all det trekket, så hør med de Anonymkode: 57d0b...190 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars #4 Skrevet 8. mars Blir da bostøtten regnet som ekstrainntekt og eventuelt lagt på trekket til namsmannen? Jeg er ikke TS. Anonymkode: 58b41...2ff
AnonymBruker Skrevet 8. mars #5 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bostøtte regnes utfra inntekt inn på konto, ikke hva man sitter igjen med etter at regninger / gjeld er trukket fra Anonymkode: 2987c...e2e Bostøtte er behovsprøvd så ts må gjerne bare snakke med de. Hun sitter igjen med for lite penger. Anonymkode: 57d0b...190 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #6 Skrevet 8. mars Tusen hjertelig takk for svar. Jeg skal ringe dem i morgen og snakke med dem. Om de har kontor her i nærheten så kan jeg spørre om å komme innom med all dokumentasjon jeg har. Anonymkode: cad0e...828
AnonymBruker Skrevet 8. mars #7 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bostøtte regnes utfra inntekt inn på konto, ikke hva man sitter igjen med etter at regninger / gjeld er trukket fra Anonymkode: 2987c...e2e Husbanken bruker (skattbar) bruttoinntekt, før skatt, når de regner på om man har krav på bostøtte. Hva man får inn på konto blir ikke sett på i dette hele tatt. Anonymkode: 476c2...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #8 Skrevet 13. mars Det mest logiske må vel være at namsmannen ser på trekket som er gjort , om det er for høyt. Gjelden skal jo ikke dekkes inn med Bostøtte. Anonymkode: eba97...1db 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars Det vil ikke hjelpe å kontakte kommunen. Regelverket for bostøtte er fastsatt og de i kommunen kan ikke bedrive skjønn. Anonymkode: 59a7c...779 1
monican94 Skrevet 14. mars #10 Skrevet 14. mars Bostøtte regnes ut ifra brutto inntekt så skatt/gjeld/utgifter har ikke noe å si 1
Fru Uperfekt Skrevet 15. mars #11 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 8.3.2026 den 17.32): Hei. Jeg ble tipset om å søke bostøtte. Men jeg har 3000 kr mer enn grensen hos husbanken. Har 100% uføretrygd. Men etter at alt er trekt hos skatteetaten (restskatt) og namsmannen sitter jeg igjen til livsopphold. Har også barn med diagnose som krever mye pedagogisk oppfølging og tilrettelegging gjennom dagen. Har hjelpestønad fra Nav. Har søkt om omsorgstønad hos kommunen. Fått avslag på grunnstønad hos Nav. Gpt svarte at jeg kunne ha rett på bostøtte allikevel pga overnevnte. Jeg tenkte å prøve å sende inn en søknad, men er ingen steder jeg kan skrive kommentar i søknaden eller lignende. Noen som vet noe om dette eller har erfaring? Anonymkode: cad0e...828 Da må du først snakke med namsmannen, de skal la deg ha nok igjen til å bo
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå