Gå til innhold

Svigermor som forskjellsbehandler

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som opplever at barnebarna blir tilsidesatt til fordel for andre barnebarn?

Her blir vi gang på gang avvist. Vi inviterer gang på gang men får alltid nei fordi hun allerede har planer med de andre barnebarna. Hun har ikke feiret jul med våre barn på mange år. Hun blir invitert,men velger alltid de andre selv om hun har vært dær mange år på rad.

Mannen min gidder ikke lengere å stikke innom til moren sin i helgene, fordi hennes andre svigerdatter er dær stadig vekk i helgene på overnatting. 

Hva gjør dere andre med slikt? Tenker at det blir synlig for barna etter hvert også.

Anonymkode: e8d95...2a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette opplever jeg og. 

Jeg har alltid vært mindre verdt enn min søster, og mitt barn er mindre verdt enn hennes barn. 

Får dessverre ikke gjort noe med dette, men vi tilbringer mye tid med de som er glad i oss ❤️

Anonymkode: c75d4...3bc

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis mannen din lever greit med det, bør du klare det også.

Anonymkode: f70a2...3d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, dette opplever jeg og. 

Jeg har alltid vært mindre verdt enn min søster, og mitt barn er mindre verdt enn hennes barn. 

Får dessverre ikke gjort noe med dette, men vi tilbringer mye tid med de som er glad i oss ❤️

Trist. Blir søskenforholdet påvirket av dette? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trist. Blir søskenforholdet påvirket av dette? 

Ja. 

Uten at det har noe effekt på forskjellsbehandlingen, dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. 

Uten at det har noe effekt på forskjellsbehandlingen, dessverre. 

Mener at mamma ser at hennes forskjellsbehandling skader min relasjon til søsteren min også, men det er ikke så viltig. For det går nemlig ikke utover gullungen hennes, det går jo bare utover meg (og meg er det kkke så farlig med). 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det er "bonus- barnebarn", så på en måte forståelig. De har "ekte" besteforeldre. Noe er de invitert på, men de er ikke på overnattinger osv. Og det er greit, tenker jeg.

Anonymkode: bdc85...740

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å leve med det. En kan ikke bestemme over hvordan andre menneskers prioriteringer. 

Anonymkode: 252dc...c7e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ble forskjellsbehandlet å nå blir mine barn det å de har for lengst sett det selv, mitt søsken å meg har lite og ingen kontakt og det er vi som får skylden for dette 

Anonymkode: 63a83...f15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp.

Svigers har alltid prioritert min svoger fremfor min mann,  og også deres barn fremfor våre. 

Våre barn er eldst,  og det var veldig stas da de ble født,  men etter at svoger fikk barn har våre barn bare blitt invitert med på ting sammen med søskenbarna. Aldri aleine.  Søskenbarna har masse alenetid med besteforeldrene. Det er nesten som vi ikke gidder å besøke svigers siden de ALLTID har besøk av de ungene. 

Anonymkode: 14fa2...0b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt svigermor hva som ligger bak denne forskjellsbehandlingen og latt henne få en sjanse til å snu.

Barnebarn kqn ta mye tid, men det gjør eldre foreldre og. Fasen hvor de trenger mye hjelp som ikke kommunale tjenester dekker kan være lang.

Hadde ikke jeg opplevd å få noe av (sviger) foreldre, så hadde jeg heller ikke gitt tilbake særlig.

Så i dette tilfellet får svigerforeldre håpe at datter/ektefelle har kapasitet når de blir godt oppi alderen. 

Anonymkode: 853c3...5d7

AnonymBruker
Skrevet

Her får nok mannens søster og hennes barn noe mer av svigermor enn det vi får. De spør mye om hjelp og hun tilbyr seg mye hjelp. Vi trenger nok egentlig hjelpen mer, men er ikke så flinke til å spørre, og når vi spør har hun ofte lovet seg bort til sin datter og hennes barn. 

Hun mener det nok ikke, og det er nok kanskje mer en kjønnsgreie enn noe annet. 

Anonymkode: 5ef52...2c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Flere som opplever at barnebarna blir tilsidesatt til fordel for andre barnebarn?

Her blir vi gang på gang avvist. Vi inviterer gang på gang men får alltid nei fordi hun allerede har planer med de andre barnebarna. Hun har ikke feiret jul med våre barn på mange år. Hun blir invitert,men velger alltid de andre selv om hun har vært dær mange år på rad.

Mannen min gidder ikke lengere å stikke innom til moren sin i helgene, fordi hennes andre svigerdatter er dær stadig vekk i helgene på overnatting. 

Hva gjør dere andre med slikt? Tenker at det blir synlig for barna etter hvert også.

Kuttet ut svigermor her pga slikt men og pga andre meget slemme ting! Vi var veldig lei den forskjellsbehandlingen , og når søskenbarn kan snakke sier de selvsagt noe til hverandre, så ekstra sårt og alltid bli valgt vekk, aldri få.være med,aldri stille opp eller noe, kun til de andre! 

Og noen lurer på hvorfor noen ikke liker svigermor.. 

Anonymkode: 9cbd8...c55

AnonymBruker
Skrevet

Få far til å snakke med moren sin! 

Anonymkode: 9cbd8...c55

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner også på dette. Min mor forskjellsbehandler, men meg og min søster har svært forskjellige behov. Min søster og mannen hennes klarer seg ikke alene med sitt ene barn (rolig jente) og får MYE hjelp. Vi har tre aktive, og ingen hjelp. Vi bor også borte (men har en helt annen innstilling til livet og til det at vi har selv valgt ett liv med barn), men det begynner å bli irriterende at veldig mye må legges opp etter hennes planer når vi er er på besøk. Jeg har sagt i fra, og min mor prøver så godt hun kan. Men som hun sier selv, hun kan ikke si nei bare fordi vi ikke har det samme behovet og vi aldri får hjelp. Vi har hatt barnevakt en natt på seks år, min søster klager på at hun ikke får nok, men hun er der hver dag. 

Anonymkode: 4ded9...db2

AnonymBruker
Skrevet

Vær i dialog med dem.  Jeg som svigerdatter sa på en pen måte i fra om at de som besteforeldre burde investere litt mer tid i alle barnebarna hvis de ønsket at barnebarna skulle komme på besøk selv når de ble eldre.  Mine foreldre fulgte aldri opp barnebarn, og har ikke hatt særlig kontakt med barna til mine eldre søsken (6 barnebarn).  Jeg som yngte i søskenflokken informerte dem om at nå hadde de mistet kontakt med 6 barnebarn mer eller mindre og hvis de ønsket å snu dette så burde de følge opp bedre fremover.   Lykkes med dialogen både til egne foreldre og svigerforeldre.   Mine svigerforeldre er nå lagt oppi 90 årene og følges godt opp av voksne barnebarn.   Men dette forde de har fulgt opp bedre samt ikke gjort forskjell på dem.  Alle barnebarna i svigerfamilien får helt like jul og bursdagsgaver.  Null forskjell.  Men dialog er nok greia. 

Anonymkode: 12c21...c06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...