Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Opps, sitatet med det jeg fremhevet forsvant pga tekstmengden. Men det er altså dette:

Anonymkode: c9ec4...6d2

Neida jeg sier på ingen måte at mine erfaringer og opplevelser er ensbetydende med en universell sannheten, men det er nå engang mine opplevelser slik du har dine. Men slik du ber oss som har et nærmere privat forhold til ledere ber oss om å tenke oss litt om er det også greit å minne andre på at ptivate relasjoner ofte skjer nettopp fordi ikke bare pga kjemi men også fordi en er ikke så regid og firkantet som jeg opplever en del kan være i arbeidslivet. Går en ut med en holdning om at jobb et jobb og privat er privat kan en nesten ikke forvente at ptivate relasjoner oppstår men da virker det også noe sært å være misfornøyd med de som har dette.

Anonymkode: 1fb84...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan i alle dager tror du folk klarer seg på småsteder? Selv jobber jeg i Oslo, men er fra et lite sted der alle kjenner alle. Det er umulig å jobbe på bensinstasjonen, i butikken, på skolen eller sykehjemmet uten at folk har vennskapsforhold eller til og med slekt/familie på kryss av leder/medarbeidernivå.

Jeg tror at mange som tror dette må bli forferdelig nettopp har opplevd eksempler på det selv.  Det betyr bare at det er eksempler. 

Anonymkode: e51ff...8ed

Du aner jo ingenting om størrelsen på stedene jeg har og har jobbet, jeg har jobbet både i by og bygd. Det er stor forskjell på at man har barn i samme klasse, på samme fotballag, står sammen på kioskdugnad for håndballen eller er aktiv i turlaget sammen, at man er naboer og at man er venninner. Nettopp det at folk har en holdning om at «sånn er det på små plasser», er grunnen til at tilflyttere blir utestengt, oversett, ikke inkludert og får dårligste odds på arbeidsplassen. Når folk ikke klarer å skille arbeidsplass og fritid er det uheldig for alle som rammes av det, så nei man bør ikke være venninne med sine ansatte, selv på små plasser. Jeg jobbet på en slik plass der to ansatte skulle ta hevn på at venninnen som var leder ikke gjorde som de ville (uenighet om turnus), det ble en ufattelig stygg personalsak som ødela hele arbeidsmiljøet, og gjorde at to byttet jobb og en måtte flytte fra bygda. 

Anonymkode: 4fb3e...7a9

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber på et sted der en kollega er venninne med sjefen og det liker ingen av de 18 andre ansatte, bare de to. Sjefen vår er ikke profesjonell nok til å ikke plapre om ting hun ikke bør si, så alt diskuteres med denne venninnen som gjerne sitter inne på kontoret til sjefen i 1-2 timer pr dag. Kollegaen er en person som ikke er spesielt godt likt, og ikke er så hyggelig mot andre. Hun ser seg ut personer hun ikke liker og påvirker sjefen deretter. Vi andre merker veldig godt på sjefens humør når de to har vært mye sammen, hun er sur og irritabel, like negativ som sin kjære venninne..

Anonymkode: 08958...726

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg jobber på et sted der en kollega er venninne med sjefen og det liker ingen av de 18 andre ansatte, bare de to. Sjefen vår er ikke profesjonell nok til å ikke plapre om ting hun ikke bør si, så alt diskuteres med denne venninnen som gjerne sitter inne på kontoret til sjefen i 1-2 timer pr dag. Kollegaen er en person som ikke er spesielt godt likt, og ikke er så hyggelig mot andre. Hun ser seg ut personer hun ikke liker og påvirker sjefen deretter. Vi andre merker veldig godt på sjefens humør når de to har vært mye sammen, hun er sur og irritabel, like negativ som sin kjære venninne..

Anonymkode: 08958...726

Slike steder går det ikke ann å jobbe.

Jobben skjer i arbeidstiden for meg, etter dette er det 100% fritid! Sitter heller ikke på jobb å sladrer om mitt eller andre sitt liv.

Anonymkode: 29401...a64

Skrevet

Min nærmeste sjef er min guddatter. Synes vi klarer å være proffe på jobb og snakker aldri jobb i fritiden. Første gang vi hadde drøftinger (jeg er tillitsvalgt) var det litt rart å sitte på hver sin side av bordet, men det gikk veldig bra.  Vi har begge fått skryt over at vi klarer å være så proffe når det gjelder jobb og ikke blander rollene.

Anonymkode: 4acca...67b

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe problem. I en tidligere jobb fikk jeg etterhvert mamma som sjef (hun begynte der etter meg), og det var faktisk helt uproblematisk.  

Jeg tenker at man bør være bevisst hvor grensene går når man er på jobb, være ydmyk og lydhør hvis andre opplever situasjonen som vanskelig og være villig til å endre seg. 

Anonymkode: 71ee0...c4a

• Nyttig 2
Skrevet

Min leder er venninner med flere på jobben. De trener sammen og møtes på fritiden noen ganger. 

Merker forskjell på denne leder og den gamle leder som ikke hadde venninner på jobb. Hun sa ifra hvis det var noe ikke ble gjort osv. Leder nå sier ingenting og det utnytter noen. Tar lange pauser f eks 

Anonymkode: b56bd...662

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...