anonymAlpha67 Skrevet søndag kl. 08:41 #1 Skrevet søndag kl. 08:41 Hei Jeg Besto førerprøven her for et par uker siden, takk gud, men jeg har nesten ikke fått kjørt NOE siden jeg ikke har en bil. jeg får låne Bil av mamma eller pappa, men jeg får liksom aldri sjansen til det pga skole og jobb. Men jeg har jo selvfølgelig tenkt å spare til en bil, og jeg har hatt en spesifik bil på ønskelista mi i over 5 år nå, en mini cooper!! Assa de er jo bare så søte og bare perfekt til en ung jentes første bil. Jeg har hørt mye om at de eldre mini cooper bilene ikke er så smart å kjøpe da de ofte trenger å repareres, derfor har jeg sett på litt nyere versjoner, som bare fikk meg til å ville ha den enda mer. Har funnet en i den perfekte fargen, en lys turkis, min favoritt farge! Det er en mini cooper e, og jeg lurer egentlig bare på om det er noen her som har en mini cooper som mener jeg burde eller ikke burde spare til denne bilen!
anonymAlpha67 Skrevet søndag kl. 08:43 Forfatter #2 Skrevet søndag kl. 08:43 On 1/31/2026 at 10:59 PM, AnonymBruker said: Hvorfor så nervøs for oppkjøring? Det er bare en oppkjøring. Hvis du stryker kan du prøve igjen. Du får en konkret tilbakemelding og øver litt mer. Ja det tar lengre tid, og kanskje det koster litt mer. Men det er veldig kort tid i det store og hele, og penger får du alltids mer av. Det er ikke så stort som det føles som nå. Når du har hatt lappen en stund så føles oppkjøringen veldig liten og ubetydelig. Når du har hatt lappen i mange år kan du ikke fatte at du stressa så mye med å kjøre opp. Prøv å reflekter rundt hvorfor du er så nervøs. Kanskje årsaken egentlig er noe annet? Anonymkode: d11d6...88a Ville bare dele at jeg besto oppkjøring nå for 2 uker siden!! Fikk en sensor som er kjent som strykejernet, så jeg var så utrolig nervøs gjennom hele kjøreturen som gjorde at jeg presterte litt dårligere enn vanlig. Men jeg besto fortsatt!!!!
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:48 #3 Skrevet søndag kl. 08:48 Ca. 300000 kr for en bil med <37 kWt batteri er veldig stivt. Særlig når det er Mini, hvor man må kunne vente mye feil. Til sammenlikning kjøpte vi en helt ny Nissan LEAF med 39 kWt batteri for 199.999 kr i 2023 og du får en flunkende ny Dongfeng Nammi Box til samme pris med 31,4 kWt batteri. Med det sagt, jeg skal ikke være party pooper her. Vil du ha en spesiell bil og har glede av det, er det verdt det å legge noen hundretusen ekstra i akkurat den bilen du vil ha. Det viktigste er egentlig at du prøvekjører først - både denne bilen og kanskje noen konkurrenter også. Det er gøy, informativt, og du vil merke fort hvilken bil som passer deg best. Magefølelsen er viktig. Lykke til! Anonymkode: 0fa09...0d4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:50 #4 Skrevet søndag kl. 08:50 Jeg har en mini Cooper som snart er 10 år gammel. Det har ikke vært mye feil med bilen. Bare byttet bremser og andre slitedeler. Anonymkode: e85d7...9e3 1
anonymAlpha67 Skrevet søndag kl. 08:52 Forfatter #5 Skrevet søndag kl. 08:52 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ca. 300000 kr for en bil med <37 kWt batteri er veldig stivt. Særlig når det er Mini, hvor man må kunne vente mye feil. Til sammenlikning kjøpte vi en helt ny Nissan LEAF med 39 kWt batteri for 199.999 kr i 2023 og du får en flunkende ny Dongfeng Nammi Box til samme pris med 31,4 kWt batteri. Med det sagt, jeg skal ikke være party pooper her. Vil du ha en spesiell bil og har glede av det, er det verdt det å legge noen hundretusen ekstra i akkurat den bilen du vil ha. Det viktigste er egentlig at du prøvekjører først - både denne bilen og kanskje noen konkurrenter også. Det er gøy, informativt, og du vil merke fort hvilken bil som passer deg best. Magefølelsen er viktig. Lykke til! Anonymkode: 0fa09...0d4 Ikke noe party pooper, trenger ærlighet i denne situasjonen, hvertfall når det er snakk om så mye penger!! Det er smart det du sier å ta en liten prøve kjøretur, tenker å ta meg en tur til en bilforhandler og se om jeg kan få til no der!
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:53 #6 Skrevet søndag kl. 08:53 Den har svært dårlig kjørekomfort. Men hvis det er den du ønsker, kjør på! (Pun intended. Og ja, gratulerer med førerkort!) Anonymkode: 8b104...700 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:00 #7 Skrevet søndag kl. 10:00 Hvis budsjettet er 300 000,- kr, og du liker Mini Cooper, men er usikker på kvaliteten, ville jeg lagt litt til i "potten" og sett på denne; https://www.finn.no/mobility/item/449368842 Den har like mye, hvis ikke mer sjarm, er ny og går lengre. Jeg har hadde en MIni Cooper 2006 mod. i 5 år. Kjøpte den når den var 5 år gammel. Jeg hadde ikke noen problemer med den, men det er den dårligste vinterbilen jeg noensinne har hatt. Den kom seg så dårlig frem når det var glatt. Ellers var den utrolig morsom å kjøre på sommeren og ett skikkelig "sjarmtroll" på hjul. Men jeg har hørt at kvaliteten er litt "så-som-så", men ikke opplevd det selv. Anonymkode: 8d744...48b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå