AnonymBruker Skrevet søndag kl. 06:55 #1 Skrevet søndag kl. 06:55 Vi er flere søsken som har arvet en enebolig. Søskene mine ønsker ikke kjøpe meg ut før om flere år. Jeg ønsker ikke å vente; og vil bli kjøpt ut snart da jeg også må stå for utgifter knyttet til boligen. Noen som har erfaring med å eventuelt tvinge gjennom et salg? Anonymkode: d9ce3...b09
newman01 Skrevet søndag kl. 07:05 #2 Skrevet søndag kl. 07:05 Om du blir kjøpt ut om flere år må du betale skatt av overskuddet, siden jeg antar at du ikke bor der? Ikke direkte lønnsomt. Hva skal dere gjøre med huset i mange år da? 1
Blueblizz Skrevet søndag kl. 07:07 #3 Skrevet søndag kl. 07:07 Er de gira på å ta utgiftene for deg da?
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:12 #4 Skrevet søndag kl. 07:12 Det er jo bare å kreve salg. De kan ikke hindre deg. Enten må de kjøpe deg ut, eller så blir det somgt på åpent marked. Anonymkode: e8db0...200 3
Hareena Skrevet søndag kl. 07:26 #5 Skrevet søndag kl. 07:26 Her er KI svar med bla Help Forsikring som kilde: Oppløsning av sameie i en felles enebolig reguleres primært av sameieloven, som gir den enkelte sameier rett til å kreve utløsning eller salg når som helst. Hovedregelen er at sameiet oppløses ved frivillig salg, men dersom partene ikke blir enige, kan man begjære tvangsoppløsning gjennom tingretten. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:27 #6 Skrevet søndag kl. 07:27 Nei, de vil ikke ta utgiftene for meg. Ønsket å høre fra de som har erfaring fra det, ting man må være obs. På osv Anonymkode: d9ce3...b09 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:39 #7 Skrevet søndag kl. 07:39 Om dere alle eier må dere vel dele på utgiftene. Om de ikke vil betale deg ut/selge ville jeg gått til advokat. Anonymkode: dfe7a...981 1
Fighter83 Skrevet søndag kl. 07:42 #8 Skrevet søndag kl. 07:42 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vi er flere søsken som har arvet en enebolig. Søskene mine ønsker ikke kjøpe meg ut før om flere år. Jeg ønsker ikke å vente; og vil bli kjøpt ut snart da jeg også må stå for utgifter knyttet til boligen. Noen som har erfaring med å eventuelt tvinge gjennom et salg? Anonymkode: d9ce3...b09 Om du er arving så må du nesten kreve offentlig skifte om de ikke gjennomfører. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:43 #9 Skrevet søndag kl. 07:43 Jeg ville sendt alle en skriftlig melding om at du ser deg nødt til å kreve tvangsoppløsning av sameiet om de ikke går med på å selge frivillig. At du vil gå via tingretten for å få boligen tvangssolgt. Hvis de vil unngå det kan de gå med på et frivillig salg, innen en gitt frist. Om dere ikke blir enige så tar du det videre. Sett deg inn i det og opplys de andre om at det kan være både dyrt og langdrygt å legge ut boligen på tvangssalg. Det kan påvirke prisen dere får da kjøper har færre rettigheter ved kjøp av bolig gjennom tvangssalg. Anonymkode: 5377d...f9d
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:22 #10 Skrevet søndag kl. 08:22 newman01 skrev (1 time siden): Om du blir kjøpt ut om flere år må du betale skatt av overskuddet, siden jeg antar at du ikke bor der? Ikke direkte lønnsomt. Hva skal dere gjøre med huset i mange år da? Dette er et veldig godt argument. Anonymkode: 48b64...6e6 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:39 #11 Skrevet søndag kl. 08:39 Her får nesten TS gjøre et regnestykke. Sett opp utgiftene du vil ha i årene fremover. Så får du avgjøre om det er verdt mer for deg enn et godt forhold til søsknene dine. Anonymkode: 8cec3...07d 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:56 #12 Skrevet søndag kl. 08:56 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her får nesten TS gjøre et regnestykke. Sett opp utgiftene du vil ha i årene fremover. Så får du avgjøre om det er verdt mer for deg enn et godt forhold til søsknene dine. Anonymkode: 8cec3...07d Det er en enkel avgjørelse Anonymkode: d9ce3...b09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå