Gå til innhold

Forførelse på arbeidsplassen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er fra utlandet og er interessert i ei norsk kollega. Vi har lett flørtet for flere måneder (lange blikk og smill, diskré fysikk kontakt, osv.). Jeg har bestemt å invitere hennes muntlig for å ha et glass, det veldig forsiktig, med "mye plass for nei", og ingen press med tid. Hun har nektet dagen etterpå med en respektfull og elegant SMS at hun har tenkt litt, liker veldig mye å diskutere med meg, respekterer invitasjonen men ønsker ikke ha noe forhold på jobb. Jeg har svart at det var helt ok, selv om jeg var definitivt trist.

Jeg skal selvfølgelig respektere grensen og prøve ingenting i fremtiden, og håper vi kan ha det som før. Men er det så direkte i norsk kultur å ha en glass? Selv om jeg var interessert, jeg hadde ikke sett det som en invitasjon for å date, men for å bli kjent litt mer. Eller er det bare at jeg har "funnet" ei flink, modig og effektiv kvinne som respekterer menn? Eller at hun føler angrepet (men det tror jeg ikke)?

Anonymkode: 4d928...0c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er der for å jobbe, ikke for å flørte med kolleger.

Anonymkode: 63bbf...e5d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hun er der for å jobbe, ikke for å flørte med kolleger.

Takk for svar, men det svarer ikke på spørsmål.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar, men det svarer ikke på spørsmål.

La henne være i fred.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

La henne være i fred.

Takk for svar, men min spørsmål er om kulturell sjokk, jeg vil ikke gjøre noe feil neste gang eller skade ei kvinne pga misforståelse

Skrevet

Du virker snill ❤️ Du har ikke gjort noe galt. Du har jo bare invitert henne med på et glass. Men hun han gitt beskjed at hun ikke vil noe med kollegaer. Da får du ikke gjort noe mer. Det er bare å opptre som en vanlig kollega fremover, så blir dette glemt om en stund. Ingen har tråkket over noen grenser🙂

Anonymkode: 70138...fba

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du virker snill ❤️ Du har ikke gjort noe galt. Du har jo bare invitert henne med på et glass. Men hun han gitt beskjed at hun ikke vil noe med kollegaer. Da får du ikke gjort noe mer. Det er bare å opptre som en vanlig kollega fremover, så blir dette glemt om en stund. Ingen har tråkket over noen grenser🙂

Takk for svar! Betyr det i Norge at det mener systematisk at man er interessert i mer, når noen inviterer for en glass?

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Takk for svar! Betyr det i Norge at det mener systematisk at man er interessert i mer, når noen inviterer for en glass?

Tja. Alle er jo forskjellige uansett hvilken kultur man kommer fra. Men jeg tør å påstå at i de fleste tilfeller, hvis en av motsatt kjønn inviterer til et glass utenom jobb. Så vil vel de fleste tolke det som at vedkommende er interessert. 

• Liker 2
Skrevet

Vet du noe om sivilstatusen hennes? 

Anonymkode: d10d7...3c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du noe om sivilstatusen hennes? 

Anonymkode: d10d7...3c7

Singel eller i useriøst forhold. Hun hadde mange mulighet å si hun hadde noen til meg, men det aldri kom. Hun skulle ikke ha tolerert denne nivå av flørt uten å gi informasjonen, fordi hun er en god person.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei,

Jeg er fra utlandet og er interessert i ei norsk kollega. Vi har lett flørtet for flere måneder (lange blikk og smill, diskré fysikk kontakt, osv.). Jeg har bestemt å invitere hennes muntlig for å ha et glass, det veldig forsiktig, med "mye plass for nei", og ingen press med tid. Hun har nektet dagen etterpå med en respektfull og elegant SMS at hun har tenkt litt, liker veldig mye å diskutere med meg, respekterer invitasjonen men ønsker ikke ha noe forhold på jobb. Jeg har svart at det var helt ok, selv om jeg var definitivt trist.

Jeg skal selvfølgelig respektere grensen og prøve ingenting i fremtiden, og håper vi kan ha det som før. Men er det så direkte i norsk kultur å ha en glass? Selv om jeg var interessert, jeg hadde ikke sett det som en invitasjon for å date, men for å bli kjent litt mer. Eller er det bare at jeg har "funnet" ei flink, modig og effektiv kvinne som respekterer menn? Eller at hun føler angrepet (men det tror jeg ikke)?

Det er ikke noe galt i å invitere på et glass ☺️ men utifra hva du skriver.. du liker henne og det ser det ut som om hun har forstått. Inntrykket jeg sitter med er at hun avslår fordi at hun ikke vil gi deg forhåpninger om noe mer. Hun ønsker ikke en romantisk relasjon der hun jobber, og det kan jeg godt forstå fordi det kan ofte bli mye unødvendig drama av sånn😑

Anonymkode: 148ff...bae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...