AnonymBruker Skrevet 8. mars #21 Skrevet 8. mars Tre år siden jeg hadde tiendeklassing, men vi kjøpte ballkjole brukt på Finn for under tusenlappen og solgte den videre med fortjeneste. Har god råd, men kunne ikke falle meg inn å betale 5000 for en kveld. Anonymkode: 44b3f...86d 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars #22 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi betalte 4500 for en ny ballkjole. Mye penger for en kveld. Jeg tok på meg noen ekstravakter for å betale for den. Jaja,hva gjør man ikke for barna Anonymkode: 06e07...774 Tidvis alt for mye - desverre. Anonymkode: 473a4...f54 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #23 Skrevet 8. mars Jeg fikk ny ballkjole av foreldrene mine til ballet i 8.klasse, 9.klasse, 10.klasse OG til russeballet - altså fire forskjellige 😅 Men den jeg brukte i 8. var ikke veldig «ball», det var en lang, smal kjole i dus rosa som jeg faktisk brukte ved en del andre anledninger også, f.eks. i bursdager. Tror den kostet rundt 1000,- (sent 90-tall). 9.klasse-kjolen var heller ikke erketypisk ball, men en klassisk todelt sak som jeg også brukte flere ganger - både som kjole og som topp/skjørt. Jeg mener at den var dyrere, men husker ikke prisen. De to siste kjolene var klassisk ball, og ble bare brukt en gang hver. Ingen av dem hadde underskjørt, men det var klassiske kjoler med stropper og vidde i skjørtet. Begge de to var relativt dyre mener jeg, den ene tror jeg kostet 4-5000,-. Vi hadde god økonomi, men jeg var langt fra den eneste på skolen med ny kjole til hvert ball. Det var også veldig vanlig å ordne håret hos frisøren før ballet, det vet jeg mange gjorde, meg inkludert. Jeg husker t.o.m. at noen gikk sammen i en gjeng og leide limousin, men det gjorde heldigvis aldri jeg - synes det var tacky selv da 😅 Nå har jeg en datter selv, og jeg håper egentlig hun vil ha noe som 9.klasse-kjolen min når hun skal på ball i fremtiden. Altså noe som kan brukes flere ganger, og på flere måter. Hvis ikke unner jeg henne selvfølgelig en fin kjole, og hadde kjøpt andre typer også hvis hun ønsket det. Kan se for meg å bruke rundt 5000,- eller noe. Hvis hun ikke vil arve kjolene etter meg, da. Anonymkode: f7167...422
AnonymBruker Skrevet 8. mars #24 Skrevet 8. mars Kjøpte brukt til 2000,- Selger den igjen, så såsett er det jo gratis å dra. Anonymkode: acf71...1f3
AnonymBruker Skrevet 8. mars #25 Skrevet 8. mars Et lite tips til flere skoler. Her i kretsen er det ballkjole og dress salg. Der alle som har brukte pene kjoler eller dress kommer og leverer med vippsnr og sum. Så kjøper de som skal på ball brukte klær. De fleste gjør faktisk dette og man kan få fine billige kjoler. Fau som arrangerer. Funker helt gull og ingen press på nye fancy dyre kjoler. 🙂 Anonymkode: eba75...c95 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars #26 Skrevet 9. mars «Underkjørt» er det vel egentlig ingen som bruker. Da jeg selv hadde skoleball, kjøpte de fleste kjoler på Vero Moda eller B.Young. Det er blant de billigste kjolene man får tak i, og alt det andre som hår og negler er jo ikke noe man trenger å bruke penger på. I dag er det mange som kjøper kjoler på Floyd. De er dyrere, men også veldig fine. Anonymkode: aca24...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars #27 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): «Underkjørt» er det vel egentlig ingen som bruker. Da jeg selv hadde skoleball, kjøpte de fleste kjoler på Vero Moda eller B.Young. Det er blant de billigste kjolene man får tak i, og alt det andre som hår og negler er jo ikke noe man trenger å bruke penger på. I dag er det mange som kjøper kjoler på Floyd. De er dyrere, men også veldig fine. Anonymkode: aca24...cc7 Underskjørt er for å gi underdelen «fluff» slik at den blir stor og legger seg pent, på samme måte som med en brudekjole. Se vedlagt bilde. Man kan ikke sammenligne dagens skoleball med hvordan det var før. Nå er det slik at jentene ikke går på skoleballet om de ikke har store, dyre ballkjoler. Det er en trend som har vart lenge, og det er fakta at alle har slike kjoler. Det er ingen jenter som er på skoleball uten en ballkjole. Jeg tror mange her i tråden blander hva som er en ballkjole og hva som er en selskapskjole. ballkjoler har store gulvlange underdeler med prinsesse-silhuett og trange overdeler med seeetheart neckline med bling eller blonder, og snøring i ryggen. Anonymkode: be76c...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars #28 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Underskjørt er for å gi underdelen «fluff» slik at den blir stor og legger seg pent, på samme måte som med en brudekjole. Se vedlagt bilde. Man kan ikke sammenligne dagens skoleball med hvordan det var før. Nå er det slik at jentene ikke går på skoleballet om de ikke har store, dyre ballkjoler. Det er en trend som har vart lenge, og det er fakta at alle har slike kjoler. Det er ingen jenter som er på skoleball uten en ballkjole. Jeg tror mange her i tråden blander hva som er en ballkjole og hva som er en selskapskjole. ballkjoler har store gulvlange underdeler med prinsesse-silhuett og trange overdeler med seeetheart neckline med bling eller blonder, og snøring i ryggen. Anonymkode: be76c...1c8 Jeg vet godt at underkjørt er for å få kjolen mer fluffy. Og når du skriver «før i tiden», lurer jeg litt på hvor gammel du egentlig tror jeg er. Som mange andre her også sier, så går det jo an å kjøpe på Finn eller leie. Da jeg hadde skoleball, var det ingen som hadde sånne store ballkjoler. mitt siste ball – russeballet – da hadde folk knapt pyntet seg. Så når jeg kom i den ganske voldsomme kjolen jeg hadde valgt, følte jeg faktisk at jeg hadde gått helt feil kledd. Anonymkode: aca24...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars #29 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg vet godt at underkjørt er for å få kjolen mer fluffy. Og når du skriver «før i tiden», lurer jeg litt på hvor gammel du egentlig tror jeg er. Som mange andre her også sier, så går det jo an å kjøpe på Finn eller leie. Da jeg hadde skoleball, var det ingen som hadde sånne store ballkjoler. mitt siste ball – russeballet – da hadde folk knapt pyntet seg. Så når jeg kom i den ganske voldsomme kjolen jeg hadde valgt, følte jeg faktisk at jeg hadde gått helt feil kledd. Anonymkode: aca24...cc7 Trenden med ballkjoler har nok vært de siste 10 årene..minst. Men det kommer sikkert an på hvor man bor også? For min del høres du ut som du er rundt 35-40 år gammel? Anonymkode: f0ef0...fd2 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars #30 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trenden med ballkjoler har nok vært de siste 10 årene..minst. Men det kommer sikkert an på hvor man bor også? For min del høres du ut som du er rundt 35-40 år gammel? Anonymkode: f0ef0...fd2 Jo takk skal du ha, jeg er yngre enn det.🙈 Anonymkode: aca24...cc7
AnonymBruker Skrevet 9. mars #31 Skrevet 9. mars Til TS: Det er nok lurt å finne en sum du er komfortabel med å bruke. Hva alle andre bruker på kjole trenger du ikke tenke på – det viktigste er hva du selv er villig til å bruke og har økonomi til. Det finnes også noen ballkjoler som ikke koster så mye, og på Finn kan du enkelt sette en makspris, så slipper du å bla gjennom alt som blir for dyrt. Det er også enkelte bruktbutikker som har en del kjoler. Anonymkode: aca24...cc7
AnonymBruker Skrevet 9. mars #32 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jo takk skal du ha, jeg er yngre enn det.🙈 Anonymkode: aca24...cc7 Og jeg er eldre enn deg - men vet hva trenden er, fordi jeg har barn i den alderen. Du vil også bli oppdatert på ungdomstrender om du har barn/planlegger å få barn. 🤪🤪 Anonymkode: f0ef0...fd2
AnonymBruker Skrevet 9. mars #33 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Og jeg er eldre enn deg - men vet hva trenden er, fordi jeg har barn i den alderen. Du vil også bli oppdatert på ungdomstrender om du har barn/planlegger å få barn. 🤪🤪 Anonymkode: f0ef0...fd2 Jeg vet godt hva trender er. Man trenger ikke å ha barn for å vite det. Klesstilene jeg selv hadde i den alderen er det vel egentlig like greit at ingen går med nå – det var ikke alt som så like bra ut. Og selv om det kanskje høres ut som noen her ikke vet forskjellen på selskapskjole og ballkjole, så handler det mer om at den gangen det var skoleball, hadde ingen store ballkjoler. Selv om det het skoleball, brukte de fleste bare selskapskjole. Å prøve å få det til som om jeg ikke vet noe om kjoler blir derfor litt dumt, spesielt når jeg er oppvokst med familiebutikken Kjolesalongen. Uansett er poenget at det viktigste er hva TS og barnet hennes føler seg komfortable med og hva som passer deres budsjett. Anonymkode: aca24...cc7
AnonymBruker Skrevet 9. mars #34 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet godt hva trender er. Man trenger ikke å ha barn for å vite det. Klesstilene jeg selv hadde i den alderen er det vel egentlig like greit at ingen går med nå – det var ikke alt som så like bra ut. Og selv om det kanskje høres ut som noen her ikke vet forskjellen på selskapskjole og ballkjole, så handler det mer om at den gangen det var skoleball, hadde ingen store ballkjoler. Selv om det het skoleball, brukte de fleste bare selskapskjole. Å prøve å få det til som om jeg ikke vet noe om kjoler blir derfor litt dumt, spesielt når jeg er oppvokst med familiebutikken Kjolesalongen. Uansett er poenget at det viktigste er hva TS og barnet hennes føler seg komfortable med og hva som passer deres budsjett. Anonymkode: aca24...cc7 Samtidig - når du skriver at det er mange som kjøper ballkjolen sin på Floyd..da tenker jeg at du ikke helt vet hvordan ball for ungdommen i dag fungerer..jeg husker også vi kjøpte penkjoler på Floyd..for 20-25 år siden 🙈🙈 Anonymkode: f0ef0...fd2 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars #35 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Samtidig - når du skriver at det er mange som kjøper ballkjolen sin på Floyd..da tenker jeg at du ikke helt vet hvordan ball for ungdommen i dag fungerer..jeg husker også vi kjøpte penkjoler på Floyd..for 20-25 år siden 🙈🙈 Anonymkode: f0ef0...fd2 https://www.floyd.no/floyd-ballkjole-esmina-dusty-pink Herregud, dette er jo en ballkjole som du selv la til i stad. Jeg nevnte Floyd fordi jeg selv har sett at mange i den alderen kjøper kjole der. Ja, det var kanskje vanlig da du var i den alderen, men da jeg var i den alderen var det ingen som gjorde det. Så du blander egentlig litt nåtid og fortid her. Som sagt, det hadde også vært fint om du kunne holde deg til det TS spør om, i stedet for å ødelegge tråden hennes. Anonymkode: aca24...cc7
AnonymBruker Skrevet 9. mars #36 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Samtidig - når du skriver at det er mange som kjøper ballkjolen sin på Floyd..da tenker jeg at du ikke helt vet hvordan ball for ungdommen i dag fungerer..jeg husker også vi kjøpte penkjoler på Floyd..for 20-25 år siden 🙈🙈 Anonymkode: f0ef0...fd2 Floyd har mye selskapskjoler, men de har også mange ballkjoler med tyll og full pakke. Anonymkode: acf71...1f3
AnonymBruker Skrevet 9. mars #37 Skrevet 9. mars Men TS! Ser at diskusjonen sporer av. Men du trenger en ballkjole. Du kan finne det på finn, men vær forberedt på å bruke tid på å kjøre litt lengre for å hente den riktige kjolen, Involver og motiver dattera di for å bruke tid på å fiinne brukt og billgiere. Ellers, så må jo dere satse på å kjøpe ny men få igjen noe av pengene med å leie det ut eller selge. Uansett hvilken av disse valgene du går for, dere ender jo opp med å bruke 2-3 tusen på kjolen som brukes bare en kveld, men sånn er det nå her i sentrale plasser i Norge. Ta det som en tegn på en økt velstand generelt i norske samfunnet. Anonymkode: 263f0...92d
AnonymBruker Skrevet 9. mars #38 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men TS! Ser at diskusjonen sporer av. Men du trenger en ballkjole. Du kan finne det på finn, men vær forberedt på å bruke tid på å kjøre litt lengre for å hente den riktige kjolen, Involver og motiver dattera di for å bruke tid på å fiinne brukt og billgiere. Ellers, så må jo dere satse på å kjøpe ny men få igjen noe av pengene med å leie det ut eller selge. Uansett hvilken av disse valgene du går for, dere ender jo opp med å bruke 2-3 tusen på kjolen som brukes bare en kveld, men sånn er det nå her i sentrale plasser i Norge. Ta det som en tegn på en økt velstand generelt i norske samfunnet. Anonymkode: 263f0...92d Man trenger da overhodet ikke bruke 2–3 tusen kroner på en kjole. Det finnes mange på Finn og Tise som ligger langt under det i pris, og man kan også finne fine kjoler i bruktbutikker. Anonymkode: aca24...cc7
AnonymBruker Skrevet 9. mars #39 Skrevet 9. mars Skjønner ikke helt dette med 5000. Vi kjøpte brukt til ca 1000 kroner, normal ballkjole med vidde på skjørtet. Vanlige pensko og veske. Brukte noen dager på youtube for å se på tutorials av oppsett av hår. Hvis påstanden er at du må betale 5000 kroner for brukt kjole, så får du vel igjen 5000 når du selger? Men ser på Finn nå at de er mye rimeligere. Anonymkode: 1f0cb...f0f
AnonymBruker Skrevet 9. mars #40 Skrevet 9. mars her er det mange billige fine kjoler https://tise.com/t/rkaTr9NHL https://tise.com/t/JIgOMxiPz https://tise.com/t/5a8VigN9a https://tise.com/t/DZoW9hM2i https://tise.com/t/yYnZb07eu https://tise.com/t/V4KogZREh https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390508365 https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/414236241? https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/451704976 Anonymkode: aca24...cc7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå