Gå til innhold

Større barn, null egentid..

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lag en egen liten personlig hule på rommet ditt. Eller ha pc/konsoll på barnas soverom så de kan sitte litt der ila dagen/ettermiddagen/kvelden. Send de ut med venner. Ha kvalitetstid sammen også litt tid fra hverandre imellom, det går helt fint. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2026 den 20.33):

Har barn på 13 og 10, og for tiden er jeg så overstimulert og lei av å ha unger rundt meg hele døgnet. Helgene er verst, da de skal være lenger oppe. Legger seg ofte rundt 10. Er trøtt 23 selv. 

Var ikke forberedt hvor tøft jeg skulle synes det var å ha folk på meg hele dagen, hehe. Savner også litt egentid men mann. 

Noen andre med samme erfaring, og noen gode tips. Når blir det bedre 😆🤭

Når barna er små kan man i hvert fall få kvelden alene. 

Anonymkode: a1739...030

Hmm… drar de aldri på besøk til venner? Ingen fritidsaktiviteter? 
her er ungen 13 og har masse alenetid 

Anonymkode: 4b02b...828

Skrevet

Har egentid på morgenen. Elsker å stå opp til stille og rolig hus.

tenne lys, lage meg en stor kopp te eller kaffe.

lese aviser osv.. 🙏

Skrevet

Savner å ha det stille fra kl 19/20 ja!

Har en på 8 (med litt ekstra behov) og en på 13 år, så kan ikke dra fra heller og få litt fred utenfor huset. Yngste trenger en voksen.

Blir overstimulert av folk og lyd døgnet rundt. Det går i ett med barn, jobb og fritidsaktiviteter fra morgen til kveld. Det er liksom aldri stille i huset. Det savner jeg. 

Skrevet
On 3/7/2026 at 8:33 PM, AnonymBruker said:

Har barn på 13 og 10, og for tiden er jeg så overstimulert og lei av å ha unger rundt meg hele døgnet. Helgene er verst, da de skal være lenger oppe. Legger seg ofte rundt 10. Er trøtt 23 selv. 

Var ikke forberedt hvor tøft jeg skulle synes det var å ha folk på meg hele dagen, hehe. Savner også litt egentid men mann. 

Noen andre med samme erfaring, og noen gode tips. Når blir det bedre 😆🤭

Når barna er små kan man i hvert fall få kvelden alene. 

Anonymkode: a1739...030

Ta med deg en tablet/ipad/laptop på rommet ditt og se serier der, eller les en bok etc. Helt i orden å vise at mamma har behov for å hvile hodet litt for seg selv. Er bare å si det på en pen måte "nå stikker jeg inn på rommet mitt og chiller etpar timer, gi beskjed hvis dere trenger noe" med blid stemme. Går garantert fint 😊 Bare sett litt grenser. De er store nok nå til å lære å respektere det. Lykke til ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...