Gå til innhold

Større barn, null egentid..

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja vet, savner nok bare mest litt voksentid om kvelden. Får aldri sett en serie ferdig, alltid noen som maser om mat osv🤣

Anonymkode: a1739...030

Maser om mat? Barn over skolealder bør klare å finne seg mat selv og ellers være ganske selvstendige. Hva med å ta seg en tur ut?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan gå på do alene, dusje alene, drikke varm kaffe om morgenen. Stikke på trening eller dra på butikken alene. Legge deg om kvelden og vite at nå skal du ha kroppen for deg selv i flere timer. Hadde lett byttet den halvtimen med egentid om kvelden jeg som småbarnsmor har mot det luksuslivet du lever!

Anonymkode: ad671...568

Luksus😂 Har vært småbarnsmor selv, så vet hvordan det er. Mulig jeg tåler det dårligere nå fordi jeg er eldre 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns jeg har mer egentid enn jeg trenger. Jeg må jo nesten søke om tid en uke i forveien for at vi skal finne på noe sammen. Er hun hjemme sitter hun mye på rommet sitt, ellers er hun på trening til langt utpå kvelden tre dager i uka. I helgene har hun overnatting eller er på overnatting. At jeg må lage litt mat til henne/dem av og til er bare hyggelig for da ser jeg dem i det minste. Hun er 13 nå og de siste 3-4 årene har vært sånn. 

Vi har godt med egen plass til dem, både anneks og loftstue er tilgjengelig. 

Anonymkode: a4409...736

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns jeg har mer egentid enn jeg trenger. Jeg må jo nesten søke om tid en uke i forveien for at vi skal finne på noe sammen. Er hun hjemme sitter hun mye på rommet sitt, ellers er hun på trening til langt utpå kvelden tre dager i uka. I helgene har hun overnatting eller er på overnatting. At jeg må lage litt mat til henne/dem av og til er bare hyggelig for da ser jeg dem i det minste. Hun er 13 nå og de siste 3-4 årene har vært sånn. 

Vi har godt med egen plass til dem, både anneks og loftstue er tilgjengelig. 

Anonymkode: a4409...736

Vi har en liten loftstue, men de foretrekker å sitte med oss🤭

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Luksus😂 Har vært småbarnsmor selv, så vet hvordan det er. Mulig jeg tåler det dårligere nå fordi jeg er eldre 

Det er ha barn går i faser, jeg hadde ikke mye alene tid når barna var mindre heller...eneste var at da la de seg 18-19 ...men ene sov igjennom natten..andre måtte vi opp og ned flere ganger i løpet av kvelden til hun ble 5 år...

Nå er fasen.. større og de legger seg senere.

Min sønn kommer ofte ned rundt 21 mens jeg ser på noe..men da setter jeg på pause...da vil han gjerne snakke litt etc og det skal han få lov til. 

Aldri om jeg sender mine barn opp pga jeg vil se på tv, det har jeg ikke samvittighet til

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har en på 17 og en på 14. Min alenetid er nå på morgenen. 🤪 

Anonymkode: deaba...a50

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en på 17 og en på 14. Min alenetid er nå på morgenen. 🤪 

Haha! Ja, hvor lenge sover de! Gleder meg til mine sover litt lenger🤣

• Hjerte 1
Skrevet

17 åringen står som regel opp i 12 tiden. 14 åringen står opp ca 10, men han kommer ikke ut av rommet før jeg har frokost klar. Jeg koser meg veldig med morgenstund alene. 

• Liker 1
Skrevet

Er ikke unger ute å leker mere eller ute med venner?

Anonymkode: eb3d9...543

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får invitere til storrydding/vask på kvelden så skal du se de gjør seg selv opptatt med noe annet. "Alle som er i stuen mellom klokken 20 og 21.30 må være med å rydde"

Anonymkode: 3883b...04f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

De har vel venner de er hos eller har hos seg? Jeg skjønner ikke helt problemet. 

Anonymkode: 814f8...c3f

Det er da ikke alle som har venner å henge med på ettermiddager og kvelder..

Anonymkode: 98cbf...f0d

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda de går jo på skole og fritidsaktiviteters alle hverdager går med på å kjøre dem hit og dit på fritidsaktiviteter. Må si jeg gruer meg til ungdomstiden ja:) 

Hvorfor må de kjøres overalt? Da har du enten veldig uselvstendige barn eller bosatt deg et sted med dårlig kollektivtilbud 

• Liker 2
Skrevet

Har sånne barn jeg også ts, de sitter med oss, ser filmer og serier, ukedagene tilbringer vi mange timer i bil sammen og jeg ser barna mine mye. 
Til og med venner vil henge her, så jeg og mannen har aldri alenetid lenger, og jeg føler meg kvalt og trenger å hvile alene hjemme. 
Hjelper ingenting for meg å dra ut når jeg er sliten og hode trenger og hvile. 
Dette er det mange mennesker som ikke forstår ts, i verden med ekstremt mange ekstroverte mennesker er det egentlig ikke plass til behovene til de som ikke passer inn. 

Jeg hadde småbarnstid jeg også, savner det helt vanvittig mye. Sov ikke en eneste natt på over 4 år, men de var i seng til 19 når babytiden var ferdig. Jeg og mannen kunne lage oss en biffmiddag, tennelys og se på film. 
Nå deles denne middagen med 3 andre, og filmene er tilpasset den minste .

Jeg kommer aldri til å være den som sender barna på rommet for alenetid, men det hender jeg ligger lenge om morgen nå mannen også endelig har stått opp. 

Anonymkode: 7c1ea...6bd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, så får du svar på da at du helst skulle bodd midt i storbyen med kollektiv som går i alle retninger hele døgnet, men sånn er det ikke i 90% av resten av landet. Så skal vi være takknemlig for at alle ikke bor midt i storbyen, prisene er høye nok på bolig kanskje? 
Så kan jo mye endre seg i løpet av årene med barn, du har barn i 20 år. Det er ikke samme kollektivtilbud gjennom alle de årene... 

Skrevet

Tipper de er dritt lei deg også. Har ikke vurdert å gå på rommet ditt klokka 19.00 så de kan få litt egentid og fre til det de vil/ønsker? Må være ganske kjipt å ha en forelder som er der heeeele tiden og ødelegger kveld etter kveld.... Så en dag i uka bør du kunne gå på rommet tidlig så de får puste litt:)

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var ungdom gadd jeg sjelden å sitte og trykke foran TV-en med mor og far. De skulle jo bare se på kjedelige program med Dan Børge Akerø. Er det sånn at ungene dine bestemmer hva som skal ses på?? Da er det på tide å sette ned foten!

Anonymkode: 9e567...6b1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (9 minutter siden):

Hvorfor må de kjøres overalt? Da har du enten veldig uselvstendige barn eller bosatt deg et sted med dårlig kollektivtilbud 

Kamper, må kjøres til fritidsaktiviteter, bort langt unna 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har sånne barn jeg også ts, de sitter med oss, ser filmer og serier, ukedagene tilbringer vi mange timer i bil sammen og jeg ser barna mine mye. 
Til og med venner vil henge her, så jeg og mannen har aldri alenetid lenger, og jeg føler meg kvalt og trenger å hvile alene hjemme. 
Hjelper ingenting for meg å dra ut når jeg er sliten og hode trenger og hvile. 
Dette er det mange mennesker som ikke forstår ts, i verden med ekstremt mange ekstroverte mennesker er det egentlig ikke plass til behovene til de som ikke passer inn. 

Jeg hadde småbarnstid jeg også, savner det helt vanvittig mye. Sov ikke en eneste natt på over 4 år, men de var i seng til 19 når babytiden var ferdig. Jeg og mannen kunne lage oss en biffmiddag, tennelys og se på film. 
Nå deles denne middagen med 3 andre, og filmene er tilpasset den minste .

Jeg kommer aldri til å være den som sender barna på rommet for alenetid, men det hender jeg ligger lenge om morgen nå mannen også endelig har stått opp. 

Takk for støtten♥️ Akkurat sånn det er. Jeg er ekstrovert også, men trenger en del egentid. Vi følger opp barna godt, og det er ofte andre barn her:) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for støtten♥️ Akkurat sånn det er. Jeg er ekstrovert også, men trenger en del egentid. Vi følger opp barna godt, og det er ofte andre barn her:) 

Føler med deg, skulle ønske jeg var en som aldri hadde slikt behov, jeg har et stort behov og jeg blir veldig sliten av dette. 
Likevel det er barna mine, tenker vi har gjort noe riktig når de fortsatt ser frem til å være med oss, og til og med andres barn vil det. 
Jeg ble alltid jagd på rommet, eller finn på noe annet, jeg ønsker ikke å være slik. Likevel jeg forstår min mamma bedre nå. 

• Hjerte 1
Skrevet

Føler med deg, jeg har 4 barn, alder fra 17 til 2 år, det finnes ikke en tid på døgnet jeg har noe alenetid, tror faktisk jeg har glemt hvordan det er😂

Anonymkode: df613...ceb

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...