AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Har barn på 13 og 10, og for tiden er jeg så overstimulert og lei av å ha unger rundt meg hele døgnet. Helgene er verst, da de skal være lenger oppe. Legger seg ofte rundt 10. Er trøtt 23 selv. Var ikke forberedt hvor tøft jeg skulle synes det var å ha folk på meg hele dagen, hehe. Savner også litt egentid men mann. Noen andre med samme erfaring, og noen gode tips. Når blir det bedre 😆🤭 Når barna er små kan man i hvert fall få kvelden alene. Anonymkode: a1739...030
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Ta deg en tur ut 😅 sånn blir det jo noen år fremover. Min eldste er 11 og egentid på kveld er over nå så og si for min del. Han legger seg rundt halv ti, men da er de snart kvelden for meg og. Rekker kanskje se litt på en serie. Anonymkode: e9974...4ab
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Så store unger kan jo fin være alene hjemme mens du tar deg en tur ut et par timer. Eller at du sitter på rommet og leser eller slapper av. Anonymkode: 441dd...660 5
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta deg en tur ut 😅 sånn blir det jo noen år fremover. Min eldste er 11 og egentid på kveld er over nå så og si for min del. Han legger seg rundt halv ti, men da er de snart kvelden for meg og. Rekker kanskje se litt på en serie. Anonymkode: e9974...4ab Ja. Jeg prøver å dra på trening og slikt, hjelper absolutt å komme seg ut litt😆 Anonymkode: a1739...030
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så store unger kan jo fin være alene hjemme mens du tar deg en tur ut et par timer. Eller at du sitter på rommet og leser eller slapper av. Anonymkode: 441dd...660 Ja vet, savner nok bare mest litt voksentid om kvelden. Får aldri sett en serie ferdig, alltid noen som maser om mat osv🤣 Anonymkode: a1739...030
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Enig med de over. Kom deg ut en tur! Der er store nok til at de ikke trenger å være rundt deg hele tiden. De burde vel også ta seg en tur ut av og til? Anonymkode: f4ce1...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Vent til de blir ungdommer og legger seg seinere enn dere 😅 Men går de ikke på skole og fritidsaktiviteter da? Og du er på jobb? Tenker det er lite man ser til barna på vanlige hverdager. Anonymkode: 8c81f...11d 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Jeg synes det høres rart ut at du ikke får egentlig med så store barn. Har de spesielle behov? For da kan du kanskje søke om avlastning? Mine er akkurat samme alder, og jeg føler aldri jeg ser dem. De er ute med venner, trening, gaming på rommet. De sover lenge i helgene, så jeg har huset for meg selv på morgenen, og hvis jeg vil ut å trene eller treffe venner så kan jeg jo gjøre det uten å måtte tenke på barnevakt nå når de er så store. Anonymkode: 249a3...8ed 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja vet, savner nok bare mest litt voksentid om kvelden. Får aldri sett en serie ferdig, alltid noen som maser om mat osv🤣 Anonymkode: a1739...030 Få deg tv på rommet ditt 😉 Anonymkode: 441dd...660 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Vær liberal med tilgang til skjermer. Anonymkode: db673...34f
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja vet, savner nok bare mest litt voksentid om kvelden. Får aldri sett en serie ferdig, alltid noen som maser om mat osv🤣 Anonymkode: a1739...030 Men de kan vel finne ei skive selv? Anonymkode: 249a3...8ed 6
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vent til de blir ungdommer og legger seg seinere enn dere 😅 Men går de ikke på skole og fritidsaktiviteter da? Og du er på jobb? Tenker det er lite man ser til barna på vanlige hverdager. Anonymkode: 8c81f...11d Joda de går jo på skole og fritidsaktiviteters alle hverdager går med på å kjøre dem hit og dit på fritidsaktiviteter. Må si jeg gruer meg til ungdomstiden ja:) Anonymkode: a1739...030
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det høres rart ut at du ikke får egentlig med så store barn. Har de spesielle behov? For da kan du kanskje søke om avlastning? Mine er akkurat samme alder, og jeg føler aldri jeg ser dem. De er ute med venner, trening, gaming på rommet. De sover lenge i helgene, så jeg har huset for meg selv på morgenen, og hvis jeg vil ut å trene eller treffe venner så kan jeg jo gjøre det uten å måtte tenke på barnevakt nå når de er så store. Anonymkode: 249a3...8ed Her våkner de mellom 07.00-07.30 uansett når de legges. Merker det er en periode nå der 13-åringen er mye hjemme. Kanskje en fase Anonymkode: a1739...030
mommyaka Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden Om de vil være rundt deg hele tiden..ta det som et godt tegn:) Men du er ikke alene...ene sovner 20 og neste 22...(Legger seg men sovner ikke før 2230-23) Så nei egentid er lite av nå 1
Mangosalsa Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja vet, savner nok bare mest litt voksentid om kvelden. Får aldri sett en serie ferdig, alltid noen som maser om mat osv🤣 Anonymkode: a1739...030 10 og 13 år? Steng butikken et klokkeslett. Si at nå skal du se serie. Hvis de trenger mat eller noe annet må de ordne det selv. De er mer enn store nok til å skjønne at mamma trenger ro på kvelden. 4 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja vet, savner nok bare mest litt voksentid om kvelden. Får aldri sett en serie ferdig, alltid noen som maser om mat osv🤣 Anonymkode: a1739...030 Har dere kjellerstue eller loftstue? Vi har begge deler, og regelen her i huset når barna bodde hjemme var at når noen går inn i kjellerstua eller loftstua og lukker døra så betyr det egentid. Da får ingen lov til å banke på med mindre det ABSOLUTT IKKE kan vente. Det samme gjaldt soverommene: døra lukket? Bank på. Får du svar «kom inn» så ka du spørre. Får du svar «jeg hviler» eller ingen svar: gå vekk, eller bank en gang til KUN om det IKKE kan vente. Funka fjell, og fortsatt er det slik i dag når de kommer hjem med kjærester og samboere. Alle har rett til egentid og respekt for det. Derfor lærte vi våre døtre det. Evig takknemlig for det i dag. Anonymkode: 7bf7c...11e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja vet, savner nok bare mest litt voksentid om kvelden. Får aldri sett en serie ferdig, alltid noen som maser om mat osv🤣 Anonymkode: a1739...030 Min 12åring med høytfungerende autisme lager seg mat selv og styrer stort sett med sitt på rommet. Om de ikke har særskilte behov bør de kunne vennes til å lage mat selv og ordne seg på kvelden. Anonymkode: 687c2...e87 4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Mat kan de vel lage seg selv på kvelden? Jeg har en serie jeg ser på kvelden et par kvelder i uken. Da krever jeg stillhet i stua. Null mas og prating. Følger de ikke det så kan de gå på rommene sine. De har mobil, tv og Playstation på soverommet/tvstua så de lider ingen nød. Mat spiser de seinest 2000 så er de sulten uansett etter middag så får de ordne det selv. De er 9 og 12. Selv barn har gått av å lære grenser og at voksne også trenger alenetid. Selv barna trenger det innemellom. Noe jeg syns er greit å lære tidlig. For jeg orker virkelig ikke å ungene rundt meg hele tiden. Anonymkode: ac562...254 1 1
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #19 Skrevet 55 minutter siden Du kan gå på do alene, dusje alene, drikke varm kaffe om morgenen. Stikke på trening eller dra på butikken alene. Legge deg om kvelden og vite at nå skal du ha kroppen for deg selv i flere timer. Hadde lett byttet den halvtimen med egentid om kvelden jeg som småbarnsmor har mot det luksuslivet du lever! Anonymkode: ad671...568 1 1
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #20 Skrevet 55 minutter siden De har vel venner de er hos eller har hos seg? Jeg skjønner ikke helt problemet. Anonymkode: 814f8...c3f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå