Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det normalt å føle seg helt rævkjørt i 1 trimester. Er kun 8+3 uker på vei. Dette er min andre graviditet. Første gang jeg var gravid hadde jeg det greit. Jeg var kvalm og kastet mye opp, men jeg var ikke så dårlig som jeg er nå!

føler ikke jeg klarer å holde kroppen min oppe. Er så svak i hele kroppen. Har null motivasjon. Klarer ikke å gjøre hver minste ting. Ligger i sofaen som en grønnsak. Er også så kald og nedstemt. Jeg tror nesten jeg har svangerskapsdepresjon? Kjenner heller ingen glede denne gang som jeg gjorde i forrige svangerskap.

noen andre som har lignende opplevelse??

har begynt på antidepressiva for å se om det hjelper. Men føles så umulig ut. 

Anonymkode: 3abd9...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt vanlig ut. Det er ofte verre for hver gang også da man er mer sliten med barn hjemme.

Anonymkode: 470e5...e2b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, virkelig. Vært sånn i begge mine graviditeter. Men verre med nummer 2 ettersom jeg da hadde et barn fra før i tillegg. Men kan du gå på antidepressiva som gravid? 1 trimester er tøft og mørkt, og spesielt i denne tiden. Bedre tider kommer! 

Anonymkode: 6e700...3bf

Skrevet

Helt normalt i første trimester. 

Anonymkode: dd61f...a67

• Liker 1
Skrevet

Venninnen min er gravid i første trimester og alt hun gjør er å sove etter jobb, hun er vanligvis fylt av energi, men nå er hun helt tappa stakkars. 

Anonymkode: ff478...dd0

• Liker 1
Skrevet

Du må spise masse rødt kjøtt man muster mye næring! Trenger all hernen man kan få! Jeg spiste biff 2 ganger i uka.

Anonymkode: 6da6b...95a

Skrevet

Ja, første trimester er nok den tiden der flest har lurt på hvordan det går med meg fordi jeg var så synlig dautrøtt. Så det er vanlig! 

Anonymkode: 42537...673

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig. Hadde det slik i begge graviditetene. Men nå med andre slapp depresjonen nærmere fødsel, i tillegg fikk jeg en sovebaby, så depresjonen slapp taket bare to uker etter fødsel. 

Anonymkode: 704bd...577

Skrevet

Helt normalt. Vært sånn hver gang. Følt jeg skal død tyo og havner i depresjon. Så plutselig er det forbi og i god form igjen i andre trimester. Ville absolutt ikke tatt anti depressiv? 

ta blodprøver og sjekk verdiene dine. Kan være du har mangler på noe også. 

Anonymkode: d79ab...102

Skrevet

Det er jo helt normalt. Uvanlig at lege skriver ut antidepressiva for dette? Det er vel mer vanlig å være så dårlig enn å ikke være det. Det går seg ofte til rundt uke 12-15.

Anonymkode: a4c6f...401

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 9+3 uker på vei og er ganske utmatta. Føler meg overkjørt av en buss. Kvalme, hodepine, trøtthet og utmattelse. Er sykmeldt nå, har null å gi. Må ta pauser hvis jeg f.eks. lager mat, mens jeg spiser osv. Kan ha en god dag innimellom der formen er betraktelig bedre. Er heldigvis ikke nedstemt. Føler meg litt dritt, siden jeg ikke bidrar så mye hjemme og ikke er på jobb. Men har blitt bedre på å tenke at jeg ikke ligger på sofaen fordi jeg er lat. Tar bare dag for dag, ikke så mye annet å gjøre. 

Anonymkode: 7e8ae...46f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...