Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har svært dårlig syn på ene øyet mitt (mener det er -4, bruker ikke briller/linser, så jeg husker ikke helt) noe som fører til en del pussige problemer nå når jeg prøver å lære meg å legge øyenskygge.

Er dette en teknikk som til slutt kommer til å gå automatisk, eller må jeg gå ut fra at jeg resten av livet må enten spørre samboeren om jeg ser ca symmetrisk ut, eller ta bilde av meg selv med digitalkameraet, og se om det ser ok ut? :ler:

Må si at jeg husker hvorfor jeg ga opp som 14 åring :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg dårlig syn (vel og merke med briller/linser), men jeg er bare utrolig dårlig til å ta på sminke. Eier ikke talent i det hele tatt. Så de første gangene jeg prøvde øyenskygge (og jeg ga også opp da jeg var 14, så de ordentlige forsøkene kom i tyveårene) så brukte jeg en liten evighet på å få det til. Men nå har jeg brukt det så mange ganger at det går litt rutine i det. Om du bruker samme type øyenskygge, så du vet hvordan den oppfører seg ved påføring, vil jeg tro at du fort blir vant til hva som funker for å få det til å se fint ut. De fleste ting blir jo lettere ved trening - vil ikke tro øyenskygge er noe unntak.

(For øvrig har jeg mine egne syn/sminkeproblem. Speilet er alltid fullt av mascaraflekker, for jeg står så nærme speilet at jeg kommer borti konstant :ler: Men det er vel heller en dårlig vane fra tidligere brillebruk, enn en nødvendighet)

Gjest chloe11
Skrevet

er det bare det ene øyet ditt du er nærsynt på? kan du ikke sette i en kontaktlinse da? det er ikke bra å ha forskjellig syn på øynene... vil tro du blir fort sliten i øynene og får hodepine?? ellers er å ta bilde med digital kamera og så skjekke en veldig god ide. jeg gjør det ofte selv, mest for å skjekke om leppestiften og brynene er symmetriske!

Gjest Gjest
Skrevet

O lykke, det finnes altså flere nærsynte sminkekløner :ler:

Maskaraflekker på speilet ja, du, det snakker vi ikke høyt om :sjenert:

Trenger ikke linser el, så lenge jeg ikke skal spille tennis el så merker jeg ikke noe til det ;) (Det er medfødt). Men kanskje kjøpt linser for å hatt de på kun når jeg sminker meg? :ler: Tviler på at jeg gidder, men en artig tanke :)

Men trening, trening, og atter trening. Godt jeg har en liten haug med pureluxprøver som kan brukes til eksperimentering ;)

Skrevet

Øvelse, øvelse, øvelse. Mamma har -10 på hvert øye, og bruker ikke linser, hun sminker seg pent og uten søl på speilet (hun bruker et lite håndholdt speil, synes det er mye lettere).

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Dersom du ser så dårlig på det ene øyet burde du nok bruke noe på det. Jeg har ca -4 på det ene øyet, men bare rundt -2 på ledeøyet mitt, så jeg klarer meg uten noe for å rette opp synet, men man bør jo bruke noe. Da jeg brukte briller hadde jeg samme problem, siden jeg måtte ta dem av for å sminke meg, og måtte sjekke hvordan det så ut etterpå. Øvelse er nokså viktig, også får man kjøpt slike forstørrende sminkespeil, som kan være til stor hjelp for svaksynte. Nå har jeg gått over til å bruke linser, og det gjør det mye enklere, siden jeg tar dem på før jeg sminker meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Dere som har problemer med å sminke dere pga dårlig syn bør skaffe dere denne sminkebrillen:

sminkebrille

:)

Skrevet

Sminkebriller med plusskorreksjon er en meget dårlig idé for nærsynte som trenger minuskorreksjon :ler: . Og damen i linken ovenfor hadde pluss så det holder.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har svært dårlig syn på ene øyet mitt (mener det er -4, bruker ikke briller/linser, så jeg husker ikke helt) noe som fører til en del pussige problemer nå når jeg prøver å lære meg å legge øyenskygge.

Er dette en teknikk som til slutt kommer til å gå automatisk, eller må jeg gå ut fra at jeg resten av livet må enten spørre samboeren om jeg ser ca symmetrisk ut, eller ta bilde av meg selv med digitalkameraet, og se om det ser ok ut? :ler:

Må si at jeg husker hvorfor jeg ga opp som 14 åring :ler:

-4 er IKKE svært dårlig syn!!! Pr. definisjon fra øyenlege!!

Skrevet
-4 er IKKE svært dårlig syn!!! Pr. definisjon fra øyenlege!!

Hvis det ikke kan korrigeres med linser eller briller er det jo en god del da.

Skrevet

-4 er kanskje ikke SVÆRT dårlig, men jammen ganske hemmende om jeg ikke skulle brukt linser...

Skrevet

Helt enig ,er selv - 4.men gled deg til du vipper over 40 og får gammelmannsyn ,, ha ha + 2 når du skal lese ,Men knallbra når du skal sminke deg.

Gjest Rødtoppen
Skrevet

Jeg har litt samme problem som dukker opp her, men jeg er kanskje litt mer ekstrem enn andre her... Jeg har -1,5 på mitt høyre øye (som er lederøyet), der bruker jeg linse. På mitt venstre øye har jeg + 15 (!) (dette kan ikke korrigeres da det er medfødt og ikke ble konstatert før jeg var 6 år...)

Så utfordringen dukker opp når jeg da skal sminke mitt høyre øye! Spes når det kommer til å legge eyeliner osv, når jeg må ha øyet igjen. Ser jo ikke en dritt på venstre øye og ender opp med eyeliner utover hele øyelokket! :frustrert: Med andre ord - sminken min er aldri HELT lik på begge øyene... :grine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...