Gå til innhold

Bordkortene?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Faktisk ble idèen vår kopiert av våre venner som giftet seg 2 mnd senere. ;)

:overrasket: DET synes jeg var ganske så frekt!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også ha silkebånd med navn på. Bare en litt annen løsning enn kitekatt.

Har tredd to ringer på hvert bånd, slik at ringene ligger ved siden av hverandre. Trer båndet over og under hver ring på midten av båndet, og skriver navn på den ene siden.

Tok 20 min å lage disse(36 stk).

Min søster har skrevet på de. Hun kjøpte penn på Norli. Tok med seg noe silkebånd og testet ut penner i butikken. Kostet 35,- den hun har brukt.

Syns også det er lekkert med silkebånd, også er det så enkelt men allikevel stilfullt :Nikke:

Lykke til Lykketrollet :)

Gjest Binna
Skrevet
Hvordan lagde dere de?

Jeg har egentlig ikke tid til å drive å lage bordkort...så jeg håper dere kan gi meg noen ideer...

Sambo foreslo å printe et lite bilde av hver gjest, skrive navn under feste med små klesklyper på glassene....litt harry, men jeg står i stor fare for å gjøre det sånn siden det er så lett! :overrasket:

Jeg syntes det hørtes ut som en god ide jeg.. Bare bruke bildene av folka, og feste de på noe.. Men det må være til en uformell setting.

Gjest Tita K
Skrevet
:overrasket:  DET synes jeg var ganske så frekt!!!!

Jeg kommer til å bli stolt og glad dersom noen synes at elementer ved vårt bryllup er så bra at de ønsker å gjøre noe liknende i sitt bryllup. Det ville jeg tatt som et tegn på at vi hadde fått til noe bra. :)

Skrevet
Hva er det du skriver i festprogrammet ditt?

Ikke så veldig mye, skal ha gjestelisten der, kveldens progam og bordplasseringen. Hvis jeg får plass et lite fint dikt om kjærlighet.... Inni der vil også evt sanger komme.

Skrevet (endret)
Det er satin. Men blir det ikke brunt og stygt da? Uansett vil de ikke gå gjennom hullet i perlen da. Men kanskje etterpå :)

Når jeg har gjort det har det ikke blitt brunt og stygt - du må bare ikke holde det så lenge inne i flammen. Prøv deg frem før du gjør det på selve bordkortene så du finner rette teknikken.

Endret av Lythande
Skrevet
Jeg kommer til å bli stolt og glad dersom noen synes at elementer ved vårt bryllup er så bra at de ønsker å gjøre noe liknende i sitt bryllup. Det ville jeg tatt som et tegn på at vi hadde fått til noe bra. :)

Det er jeg veldig enig med deg i.

Jeg har lagd bordkort jeg! Det gikk kjempefort, selv om det ble 150 stk!

Pene ble de og... :sjenert:

Tusen takk for masse tips! Jeg skal vidreformidle dem til venninnen min som skal gifte seg i september! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Nei - heldigvis er jeg ikke så hårsår. :ler:

Dessuten spurte de jo om det var greit og hvorfor i alle dager skulle jeg ha noe imot det??? :klø:

Siden de ikke fikk tak i en sånn hullemaskin så lot jeg de like godt få låne min. ;)

Skrevet

Det finnes synåler med store nok øyne til å få et satengbånd igjennom. Du får dem også nesten like tynne som en vanlig synål, så de kommer igjennom selv om perlen har ganske små hull. Antar at de går å kjøpe i vannlig sybutikker, jeg har liksom bare arvet mine fra et eller annet sted.

Har også tenkt til å bruke satengbånd-rundt-glasset ideen. Den var jo så fin og enkel, og så kan man holde orden på hvem som eier hvilket glass! :ler:

Skrevet

Nei - heldigvis er jeg ikke så hårsår. :ler:

Dessuten spurte de jo om det var greit og hvorfor i alle dager skulle jeg ha noe imot det??? :klø:

Siden de ikke fikk tak i en sånn hullemaskin så lot jeg de like godt få låne min. ;)

Gjest gjesta
Skrevet

Kjøpte bordkortposer på Panduro, og skal ha lovehearts oppi.

skal feste en sløyfe rundt posen, med navn på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...