Lykketrollet Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 Hvordan lagde dere de? Jeg har egentlig ikke tid til å drive å lage bordkort...så jeg håper dere kan gi meg noen ideer... Sambo foreslo å printe et lite bilde av hver gjest, skrive navn under feste med små klesklyper på glassene....litt harry, men jeg står i stor fare for å gjøre det sånn siden det er så lett!
Susan Sto Helit Skrevet 8. april 2006 #2 Skrevet 8. april 2006 Vi har bare vanlige bordkort, med navnet på gjesten. Bordkortene er laget i samme stil som invitasjonene. (Men man får jo kjøpt masse fine ferdige bordkort også!) Alternativt kan dere jo skrive på servietten, eller på fronten av sangheftet hvis dere skal ha det? Et blad som henger på kanten av glasset kan være pent. (Hadde vært det med våre farger hvertfall) Eller bare en pen rund "dråpefanger" i papir som festes rundt stdten på glasset?
Lykketrollet Skrevet 8. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2006 Det var gode ideer... Temaet vårt er vel nyperoser...så fargene blir lyyyys rosa, ivory og creme/vanilje... Kanskje jeg skulle se om jeg fikk navnene på et roseblad eller noe sånt...
kitekatt Skrevet 8. april 2006 #4 Skrevet 8. april 2006 Jeg hoder på å lage disse nå Enkelt og stilrent synes jeg
Lykketrollet Skrevet 8. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2006 Jeg hoder på å lage disse nå Enkelt og stilrent synes jeg ← De var flotte! Helt enkelt og elegant... Hva skriver du med for at ikke blekket skal renne ut i silken? vanlig kulepenn?
Gjest Fruktkake Skrevet 8. april 2006 #6 Skrevet 8. april 2006 Vi har ikke helt bestemt oss, men trolig blir det hjerteformede bokser (formet som to hjerter som er smeltet i hverandre). Vi skal male dem hvite og rosa, feste på enten en liten blomst, perler eller sølvhjerter og skrive navnet med sølvtusj. Oppi boksene skal vi ha Love Hearts.
kitekatt Skrevet 8. april 2006 #7 Skrevet 8. april 2006 De var flotte! Helt enkelt og elegant... Hva skriver du med for at ikke blekket skal renne ut i silken? vanlig kulepenn? ← Det er jeg ikke helt sikker på enda. Har prøvd med kulepenn, men det synes jo ikke så godt. Skal skaffe en sånn tøytusj og se hvordan det blir. Driver og har på perlene nå, det er ikke så lett, men det går!
afr0dite Skrevet 8. april 2006 #8 Skrevet 8. april 2006 Vi skal også ha silkebånd rundt glassene. Tror man får kjøpt penner til å skrive med i hobbybutikker. Ellers var nyperoser en god idé! Hmmmm :rosasmil:
Nordlandspia Skrevet 8. april 2006 #9 Skrevet 8. april 2006 (endret) ... Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
kitekatt Skrevet 8. april 2006 #10 Skrevet 8. april 2006 (endret) Kitekatt; hvor store perler må du ha for at det skal gå? Vi skal jo også ha sånne bordkort, men har ikke kommet så langt at jeg har begynt å kikke på hverken bånd eller perler enda.. ← Hvis du går inn her og skriver treperler i søkefeltet, så går du på s. 4, treperler hvit 12 mm. Båndet er på 12 mm, og jeg må klippe det skrått, presse det inn i hullet og liksom pirke det ut på andre siden med en nål. Litt knot, men har ordnet 48 perler på bånd idag og det gikk fint. Tok på perlene nå, så kan jeg bare ta det på glasset og dra sammen kvelden før Søsteren til en venninne skal skrive på de for meg for hun skriver så pent. Må finne en bra tusj Var på panduro igår og dette var de eneste perlene de hadde hvor hullet var stort nok. Så på sånn boks med kongoperler, men da måtte man kjøpe i alle mulige farger og de perlene var heller ikke pene. så skjøten midt på, skikkelig plast, og var heller ikke helt runde. Så det ble disse. De er fakstisk kjempefine! Bildet ble kjempedårlig, for kameraet er desverre ikke det beste, så pga skinn ser du ikke at det er en fin glans i perlen. Endret 8. april 2006 av kitekatt
Nordlandspia Skrevet 8. april 2006 #11 Skrevet 8. april 2006 (endret) ... Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
Laini Skrevet 8. april 2006 #12 Skrevet 8. april 2006 Jeg kommer til å skrive navnene pent på selve festprogrammet, det var så pent i seg selv så jeg fant ut at det ble pent. Var også inne på tanken på å skrive navnene på noen pene steiner ( flate fine steiner fås kjøpt i feks hobby butikk til en billig penge, ellers er jo naturen full av dem og! ). Så en annen fin ting, hadde bildet av det men det er visst slettet. Det var et pent hvitt skjell ( lite rundt, fås også kjøpt i hobby butikker) så var det festet en pen etikett på det hvor navnet stod. Etiketten var festet med en slags knappenål med perlehode. Veldig enkelt og pent. Men som sagt, her blir navnet skrevet på festprogammet;-)
kitekatt Skrevet 8. april 2006 #13 Skrevet 8. april 2006 Jeg kommer til å skrive navnene pent på selve festprogrammet, det var så pent i seg selv så jeg fant ut at det ble pent. Var også inne på tanken på å skrive navnene på noen pene steiner ( flate fine steiner fås kjøpt i feks hobby butikk til en billig penge, ellers er jo naturen full av dem og! ). Så en annen fin ting, hadde bildet av det men det er visst slettet. Det var et pent hvitt skjell ( lite rundt, fås også kjøpt i hobby butikker) så var det festet en pen etikett på det hvor navnet stod. Etiketten var festet med en slags knappenål med perlehode. Veldig enkelt og pent. Men som sagt, her blir navnet skrevet på festprogammet;-) ← Hva er det du skriver i festprogrammet ditt?
Lykketrollet Skrevet 9. april 2006 Forfatter #14 Skrevet 9. april 2006 Tusen takk for tips! Vi skal ikke ha festprogram eller sanghefte, så da må jeg finne på noe annet.. Mulig jeg prøver meg på kittekatt sin ide...den ser så enkel og grei ut... Hvis jeg ikke maler mnge sommerfugler som jeg klipper ut og limer på et vanlig hvitt bordkort, med navn på.... Må tenke litt på det...
Gjest gjest1 Skrevet 9. april 2006 #15 Skrevet 9. april 2006 Jeg kjøpte en hjerte-hullemaskin i en hobbybutikk. Stanset ut hjerter i ett litt tykt papir, skrev på navnenen med sølvtusj og festet de med en minisløvklype til glassene. Det ble kjempefint, og veldig enkelt og greit. Faktisk ble idèen vår kopiert av våre venner som giftet seg 2 mnd senere.
Lykketrollet Skrevet 9. april 2006 Forfatter #16 Skrevet 9. april 2006 Det hørtes veldig pent ut heidi! Jeg har allerede begynt å male sommerfugler jeg....samme stil som i invitasjonene jeg har malt... Tror jeg lager de på 3kvelder. Gøy med disse forberedelsene!
jento Skrevet 9. april 2006 #17 Skrevet 9. april 2006 Hvis du går inn her og skriver treperler i søkefeltet, så går du på s. 4, treperler hvit 12 mm. Båndet er på 12 mm, og jeg må klippe det skrått, presse det inn i hullet og liksom pirke det ut på andre siden med en nål. Litt knot, men har ordnet 48 perler på bånd idag og det gikk fint. Tok på perlene nå, så kan jeg bare ta det på glasset og dra sammen kvelden før Søsteren til en venninne skal skrive på de for meg for hun skriver så pent. Må finne en bra tusj Var på panduro igår og dette var de eneste perlene de hadde hvor hullet var stort nok. Så på sånn boks med kongoperler, men da måtte man kjøpe i alle mulige farger og de perlene var heller ikke pene. så skjøten midt på, skikkelig plast, og var heller ikke helt runde. Så det ble disse. De er fakstisk kjempefine! Bildet ble kjempedårlig, for kameraet er desverre ikke det beste, så pga skinn ser du ikke at det er en fin glans i perlen. ← hvor bredt silkeband har du?slik at det passar inn i perlen?
kitekatt Skrevet 9. april 2006 #18 Skrevet 9. april 2006 hvor bredt silkeband har du?slik at det passar inn i perlen? ← Det er 12 mm tykt. Det er litt vanskjelig å få det inn i hullene, men det går om jeg klipper de litt skrått, tvinner, putter inn og fisker ut med nål i andre enden. De frynser seg i enden, så beregn noen mm til å renklippe de i andre enden.
Lythande Skrevet 9. april 2006 #19 Skrevet 9. april 2006 Det er 12 mm tykt. Det er litt vanskjelig å få det inn i hullene, men det går om jeg klipper de litt skrått, tvinner, putter inn og fisker ut med nål i andre enden. De frynser seg i enden, så beregn noen mm til å renklippe de i andre enden. ← Er det silkebånd eller satinbånd du bruker - om du bruker satinbånd kan du bare smelte endene, på den måten frynser de seg ikke opp. For å smelte endene bare holder du den så vidt over et stearinlys eller en lighter.
kitekatt Skrevet 9. april 2006 #20 Skrevet 9. april 2006 Er det silkebånd eller satinbånd du bruker - om du bruker satinbånd kan du bare smelte endene, på den måten frynser de seg ikke opp. For å smelte endene bare holder du den så vidt over et stearinlys eller en lighter. ← Det er satin. Men blir det ikke brunt og stygt da? Uansett vil de ikke gå gjennom hullet i perlen da. Men kanskje etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå