Lykketrollet Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 Hvordan lagde dere de? Jeg har egentlig ikke tid til Ä drive Ä lage bordkort...sÄ jeg hÄper dere kan gi meg noen ideer... Sambo foreslo Ä printe et lite bilde av hver gjest, skrive navn under feste med smÄ klesklyper pÄ glassene....litt harry, men jeg stÄr i stor fare for Ä gjÞre det sÄnn siden det er sÄ lett!
Susan Sto Helit Skrevet 8. april 2006 #2 Skrevet 8. april 2006 Vi har bare vanlige bordkort, med navnet pÄ gjesten. Bordkortene er laget i samme stil som invitasjonene. (Men man fÄr jo kjÞpt masse fine ferdige bordkort ogsÄ!) Alternativt kan dere jo skrive pÄ servietten, eller pÄ fronten av sangheftet hvis dere skal ha det? Et blad som henger pÄ kanten av glasset kan vÊre pent. (Hadde vÊrt det med vÄre farger hvertfall) Eller bare en pen rund "drÄpefanger" i papir som festes rundt stdten pÄ glasset?
Lykketrollet Skrevet 8. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2006 Det var gode ideer... Temaet vÄrt er vel nyperoser...sÄ fargene blir lyyyys rosa, ivory og creme/vanilje... Kanskje jeg skulle se om jeg fikk navnene pÄ et roseblad eller noe sÄnt...
kitekatt Skrevet 8. april 2006 #4 Skrevet 8. april 2006 Jeg hoder pÄ Ä lage disse nÄ Enkelt og stilrent synes jeg
Lykketrollet Skrevet 8. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2006 Jeg hoder pĂ„ Ă„ lage disse nĂ„ Enkelt og stilrent synes jeg â De var flotte! Helt enkelt og elegant... Hva skriver du med for at ikke blekket skal renne ut i silken? vanlig kulepenn?
Gjest Fruktkake Skrevet 8. april 2006 #6 Skrevet 8. april 2006 Vi har ikke helt bestemt oss, men trolig blir det hjerteformede bokser (formet som to hjerter som er smeltet i hverandre). Vi skal male dem hvite og rosa, feste pÄ enten en liten blomst, perler eller sÞlvhjerter og skrive navnet med sÞlvtusj. Oppi boksene skal vi ha Love Hearts.
kitekatt Skrevet 8. april 2006 #7 Skrevet 8. april 2006 De var flotte! Helt enkelt og elegant... Hva skriver du med for at ikke blekket skal renne ut i silken? vanlig kulepenn? â Det er jeg ikke helt sikker pĂ„ enda. Har prĂžvd med kulepenn, men det synes jo ikke sĂ„ godt. Skal skaffe en sĂ„nn tĂžytusj og se hvordan det blir. Driver og har pĂ„ perlene nĂ„, det er ikke sĂ„ lett, men det gĂ„r!
afr0dite Skrevet 8. april 2006 #8 Skrevet 8. april 2006 Vi skal ogsÄ ha silkebÄnd rundt glassene. Tror man fÄr kjÞpt penner til Ä skrive med i hobbybutikker. Ellers var nyperoser en god idé! Hmmmm :rosasmil:
Nordlandspia Skrevet 8. april 2006 #9 Skrevet 8. april 2006 (endret) ... Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
kitekatt Skrevet 8. april 2006 #10 Skrevet 8. april 2006 (endret) Kitekatt; hvor store perler mĂ„ du ha for at det skal gĂ„? Vi skal jo ogsĂ„ ha sĂ„nne bordkort, men har ikke kommet sĂ„ langt at jeg har begynt Ă„ kikke pĂ„ hverken bĂ„nd eller perler enda.. â Hvis du gĂ„r inn her og skriver treperler i sĂžkefeltet, sĂ„ gĂ„r du pĂ„ s. 4, treperler hvit 12 mm. BĂ„ndet er pĂ„ 12 mm, og jeg mĂ„ klippe det skrĂ„tt, presse det inn i hullet og liksom pirke det ut pĂ„ andre siden med en nĂ„l. Litt knot, men har ordnet 48 perler pĂ„ bĂ„nd idag og det gikk fint. Tok pĂ„ perlene nĂ„, sĂ„ kan jeg bare ta det pĂ„ glasset og dra sammen kvelden fĂžr SĂžsteren til en venninne skal skrive pĂ„ de for meg for hun skriver sĂ„ pent. MĂ„ finne en bra tusj Var pĂ„ panduro igĂ„r og dette var de eneste perlene de hadde hvor hullet var stort nok. SĂ„ pĂ„ sĂ„nn boks med kongoperler, men da mĂ„tte man kjĂžpe i alle mulige farger og de perlene var heller ikke pene. sĂ„ skjĂžten midt pĂ„, skikkelig plast, og var heller ikke helt runde. SĂ„ det ble disse. De er fakstisk kjempefine! Bildet ble kjempedĂ„rlig, for kameraet er desverre ikke det beste, sĂ„ pga skinn ser du ikke at det er en fin glans i perlen. Endret 8. april 2006 av kitekatt
Nordlandspia Skrevet 8. april 2006 #11 Skrevet 8. april 2006 (endret) ... Endret 21. november 2009 av Nordlandspia
Laini Skrevet 8. april 2006 #12 Skrevet 8. april 2006 Jeg kommer til Ä skrive navnene pent pÄ selve festprogrammet, det var sÄ pent i seg selv sÄ jeg fant ut at det ble pent. Var ogsÄ inne pÄ tanken pÄ Ä skrive navnene pÄ noen pene steiner ( flate fine steiner fÄs kjÞpt i feks hobby butikk til en billig penge, ellers er jo naturen full av dem og! ). SÄ en annen fin ting, hadde bildet av det men det er visst slettet. Det var et pent hvitt skjell ( lite rundt, fÄs ogsÄ kjÞpt i hobby butikker) sÄ var det festet en pen etikett pÄ det hvor navnet stod. Etiketten var festet med en slags knappenÄl med perlehode. Veldig enkelt og pent. Men som sagt, her blir navnet skrevet pÄ festprogammet;-)
kitekatt Skrevet 8. april 2006 #13 Skrevet 8. april 2006 Jeg kommer til Ă„ skrive navnene pent pĂ„ selve festprogrammet, det var sĂ„ pent i seg selv sĂ„ jeg fant ut at det ble pent. Var ogsĂ„ inne pĂ„ tanken pĂ„ Ă„ skrive navnene pĂ„ noen pene steiner ( flate fine steiner fĂ„s kjĂžpt i feks hobby butikk til en billig penge, ellers er jo naturen full av dem og! ). SĂ„ en annen fin ting, hadde bildet av det men det er visst slettet. Det var et pent hvitt skjell ( lite rundt, fĂ„s ogsĂ„ kjĂžpt i hobby butikker) sĂ„ var det festet en pen etikett pĂ„ det hvor navnet stod. Etiketten var festet med en slags knappenĂ„l med perlehode. Veldig enkelt og pent. Men som sagt, her blir navnet skrevet pĂ„ festprogammet;-) â Hva er det du skriver i festprogrammet ditt?
Lykketrollet Skrevet 9. april 2006 Forfatter #14 Skrevet 9. april 2006 Tusen takk for tips! Vi skal ikke ha festprogram eller sanghefte, sÄ da mÄ jeg finne pÄ noe annet.. Mulig jeg prÞver meg pÄ kittekatt sin ide...den ser sÄ enkel og grei ut... Hvis jeg ikke maler mnge sommerfugler som jeg klipper ut og limer pÄ et vanlig hvitt bordkort, med navn pÄ.... MÄ tenke litt pÄ det...
Gjest gjest1 Skrevet 9. april 2006 #15 Skrevet 9. april 2006 Jeg kjÞpte en hjerte-hullemaskin i en hobbybutikk. Stanset ut hjerter i ett litt tykt papir, skrev pÄ navnenen med sÞlvtusj og festet de med en minislÞvklype til glassene. Det ble kjempefint, og veldig enkelt og greit. Faktisk ble idÚen vÄr kopiert av vÄre venner som giftet seg 2 mnd senere.
Lykketrollet Skrevet 9. april 2006 Forfatter #16 Skrevet 9. april 2006 Det hÞrtes veldig pent ut heidi! Jeg har allerede begynt Ä male sommerfugler jeg....samme stil som i invitasjonene jeg har malt... Tror jeg lager de pÄ 3kvelder. GÞy med disse forberedelsene!
jento Skrevet 9. april 2006 #17 Skrevet 9. april 2006 Hvis du gĂ„r inn her og skriver treperler i sĂžkefeltet, sĂ„ gĂ„r du pĂ„ s. 4, treperler hvit 12 mm. BĂ„ndet er pĂ„ 12 mm, og jeg mĂ„ klippe det skrĂ„tt, presse det inn i hullet og liksom pirke det ut pĂ„ andre siden med en nĂ„l. Litt knot, men har ordnet 48 perler pĂ„ bĂ„nd idag og det gikk fint. Tok pĂ„ perlene nĂ„, sĂ„ kan jeg bare ta det pĂ„ glasset og dra sammen kvelden fĂžr SĂžsteren til en venninne skal skrive pĂ„ de for meg for hun skriver sĂ„ pent. MĂ„ finne en bra tusj Var pĂ„ panduro igĂ„r og dette var de eneste perlene de hadde hvor hullet var stort nok. SĂ„ pĂ„ sĂ„nn boks med kongoperler, men da mĂ„tte man kjĂžpe i alle mulige farger og de perlene var heller ikke pene. sĂ„ skjĂžten midt pĂ„, skikkelig plast, og var heller ikke helt runde. SĂ„ det ble disse. De er fakstisk kjempefine! Bildet ble kjempedĂ„rlig, for kameraet er desverre ikke det beste, sĂ„ pga skinn ser du ikke at det er en fin glans i perlen. â hvor bredt silkeband har du?slik at det passar inn i perlen?
kitekatt Skrevet 9. april 2006 #18 Skrevet 9. april 2006 hvor bredt silkeband har du?slik at det passar inn i perlen? â Det er 12 mm tykt. Det er litt vanskjelig Ă„ fĂ„ det inn i hullene, men det gĂ„r om jeg klipper de litt skrĂ„tt, tvinner, putter inn og fisker ut med nĂ„l i andre enden. De frynser seg i enden, sĂ„ beregn noen mm til Ă„ renklippe de i andre enden.
Lythande Skrevet 9. april 2006 #19 Skrevet 9. april 2006 Det er 12 mm tykt. Det er litt vanskjelig Ă„ fĂ„ det inn i hullene, men det gĂ„r om jeg klipper de litt skrĂ„tt, tvinner, putter inn og fisker ut med nĂ„l i andre enden. De frynser seg i enden, sĂ„ beregn noen mm til Ă„ renklippe de i andre enden. â Er det silkebĂ„nd eller satinbĂ„nd du bruker - om du bruker satinbĂ„nd kan du bare smelte endene, pĂ„ den mĂ„ten frynser de seg ikke opp. For Ă„ smelte endene bare holder du den sĂ„ vidt over et stearinlys eller en lighter.
kitekatt Skrevet 9. april 2006 #20 Skrevet 9. april 2006 Er det silkebĂ„nd eller satinbĂ„nd du bruker - om du bruker satinbĂ„nd kan du bare smelte endene, pĂ„ den mĂ„ten frynser de seg ikke opp. For Ă„ smelte endene bare holder du den sĂ„ vidt over et stearinlys eller en lighter. â Det er satin. Men blir det ikke brunt og stygt da? Uansett vil de ikke gĂ„ gjennom hullet i perlen da. Men kanskje etterpĂ„
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ