AnonymBruker Skrevet 7. mars #1 Skrevet 7. mars Er på jakt etter noe bakspillere og skjørt til bmw i4 som skiller seg litt ut. Tips til gode steder å kjøpe dette? Synes det er vanskeligere nå å finne gode deler (helst i karbon) enn for 10-20 år siden. Er jo bare å se på bilparken kanskje, at ingen tar seg bryet med å oppdatere egen bil, men håper noen har gode råd. Anonymkode: ea472...861 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #2 Skrevet 7. mars Jeg tror folk flest har fått med seg at "styling" ødelegger for rekkevidde, videresalg og generelt bilen sin verdi. Da blir det bare ikke like populært. Skal du betale titusenvis for ekte karbon? Eller tenker du formstøpt plast eller klistremerke/vinyl? Anonymkode: 2e19c...43a 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars #3 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er på jakt etter noe bakspillere og skjørt til bmw i4 som skiller seg litt ut. Mulig det er trolling, men hva er poenget? Eneste du oppnår er at folk blir flaue på dine vegne. Anonymkode: e4529...f98 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars #4 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mulig det er trolling, men hva er poenget? Eneste du oppnår er at folk blir flaue på dine vegne. Anonymkode: e4529...f98 Hvorfor i alle dager blir du flau på vegne av dem som setter sitt eget preg på bilen sin? Skal alle passe inn i saueflokken, og kjøre hvit Tesla Y? Hvis du pynter deg? Hvorfor gjør du det? Skal andrebli flau på dine vegne da? For en idiotisk kommentar. Anonymkode: 39401...19c 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars #5 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor i alle dager blir du flau på vegne av dem som setter sitt eget preg på bilen sin? Skal alle passe inn i saueflokken, og kjøre hvit Tesla Y? Hvis du pynter deg? Hvorfor gjør du det? Skal andrebli flau på dine vegne da? For en idiotisk kommentar. Anonymkode: 39401...19c Enig… tullete ting å bli flau av. Jeg hadde ikke engang skjønt det sikkert hvis noen hadde ‘modifisert’ bil engang, med mindre det var veldig synlig. Her i Bergen er det lite spesielle biler å se, tror det er mer vanlig i diverse kommuner på Østlandet. Anonymkode: 95baf...706 2
Mannisinbestealder Skrevet 7. mars #6 Skrevet 7. mars Hva er bakspillere? i4 er nydelig, spesielt i M50/60 utgaven. Det er vel noen plastdeler å få kjøpt. Frontleppe osv, men det blir ødelagt ganske fort, men en hekkspoiler eller en diffuser er vel kult. Svartfoliert tak, ettermarkeds grill og kule felger evt med 10 mm spacere er kult til i4. En fantastisk bil
AnonymBruker Skrevet 7. mars #7 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Enig… tullete ting å bli flau av. Jeg hadde ikke engang skjønt det sikkert hvis noen hadde ‘modifisert’ bil engang, med mindre det var veldig synlig. Her i Bergen er det lite spesielle biler å se, tror det er mer vanlig i diverse kommuner på Østlandet. Anonymkode: 95baf...706 Ja, jeg kjenner jeg blir litt provosert, når man skal henge ut folk som ser på bil som litt mer enn bare et fremkomstmiddel. Bil kan være en hobby i tillegg til at den skal brukes. Så hvorfor er dette "flaut"? Jeg vedder på at disse menneskene som blir 'flaue på andres vegne', har sine fine ting de liker å pynte på eller er stolte av. Om det er hus, hage og interiør, seg selv, barna, hytte ol. Men det er kanskje mer "stuereint"? Til trådstarter: BMW I4 er en lekker bil. Bruk Google og søk etter deler. BMW er lett å få tak i oppgraderinger til. Anonymkode: 39401...19c 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars #8 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du pynter deg? Hvorfor gjør du det? Skal andrebli flau på dine vegne da? Forskjell på å pynte seg og bruke tid og penger på flaut råne-utstyr. Anonymkode: e4529...f98 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #9 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, jeg kjenner jeg blir litt provosert, når man skal henge ut folk som ser på bil som litt mer enn bare et fremkomstmiddel. Bil kan være en hobby i tillegg til at den skal brukes. Så hvorfor er dette "flaut"? Jeg vedder på at disse menneskene som blir 'flaue på andres vegne', har sine fine ting de liker å pynte på eller er stolte av. Om det er hus, hage og interiør, seg selv, barna, hytte ol. Men det er kanskje mer "stuereint"? Til trådstarter: BMW I4 er en lekker bil. Bruk Google og søk etter deler. BMW er lett å få tak i oppgraderinger til. Anonymkode: 39401...19c Ja, helt enig. Bil, og spesielt veteranbil er skikkelig kultur det. Mange klubber kjører turer med pensjonister som storkoser seg. Jeg har en strøken Golf fra -91 som jeg nå skal style opp med nye flotte 17`` alufelger, polering og klar for bruk etter vinterlagring. Anonymkode: 48c83...122 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars #10 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja, helt enig. Bil, og spesielt veteranbil er skikkelig kultur det. Mange klubber kjører turer med pensjonister som storkoser seg. Jeg har en strøken Golf fra -91 som jeg nå skal style opp med nye flotte 17`` alufelger, polering og klar for bruk etter vinterlagring. Anonymkode: 48c83...122 Poenget er at om denne Golfen hadde hatt originale felger i god stand hadde den vært mer verdt og vært bedre å kjøre. Samlere med penger ser etter slike ting. Anonymkode: 2e19c...43a
Abra Skrevet 8. mars #11 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Forskjell på å pynte seg og bruke tid og penger på flaut råne-utstyr. Anonymkode: e4529...f98 Og andre mener sikkert din hobby er flaut. Hva så? 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars #12 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Forskjell på å pynte seg og bruke tid og penger på flaut råne-utstyr. Anonymkode: e4529...f98 Nei, det er det ikke. Noen "pynter" seg med å blåse opp lepper, pupper og rumpe etc. DET må vel være flaut? Eller de som bærer rundt på Chanel-vesker til titusenvis av kroner. Hvordan er det bedre? Samme menneskene vil kanskje bli flau over at noen koster på bilen sin for å få den til å skille seg ut fra mengden? Anonymkode: 39401...19c 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars #13 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Poenget er at om denne Golfen hadde hatt originale felger i god stand hadde den vært mer verdt og vært bedre å kjøre. Samlere med penger ser etter slike ting. Anonymkode: 2e19c...43a Hvis du ikke har fått det med deg, så kan felger tas av, og vipps, så er bilen helt original. Anonymkode: 39401...19c 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #14 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Poenget er at om denne Golfen hadde hatt originale felger i god stand hadde den vært mer verdt og vært bedre å kjøre. Samlere med penger ser etter slike ting. Anonymkode: 2e19c...43a Jeg har selvfølgelig tatt vare på de originale, som for øvrig er helt perfekte de også! Anonymkode: 48c83...122 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #15 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du ikke har fått det med deg, så kan felger tas av, og vipps, så er bilen helt original. Anonymkode: 39401...19c Du er ikke bilentusiast, eller? Større, tyngre hjul sliter ut alt som er i hjulopphenget. A tale as old as time. Anonymkode: 2e19c...43a
AnonymBruker Skrevet 8. mars #16 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er ikke bilentusiast, eller? Større, tyngre hjul sliter ut alt som er i hjulopphenget. A tale as old as time. Anonymkode: 2e19c...43a Vel, jeg kjører 3 eller max 4 hundre mil i løpet av sommerhalvåret, så store slitasjen blir det nok ikke, nei. Tror ikke to tommer opp i størrelse har så mye å si heller. Men gleden av å se på den med slike felger er derimot ganske stor! Anonymkode: 48c83...122 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #17 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men gleden av å se på den med slike felger er derimot ganske stor! Blir flau bare av å lese det. Lavprofildekk har ingen fordeler på norske veier, kun ulemper. Men hva gjør man ikke for å være tøff og trendy. Senk familiebilen også om man absolutt vil bli ledd av. Anonymkode: e4529...f98 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #18 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir flau bare av å lese det. Lavprofildekk har ingen fordeler på norske veier, kun ulemper. Men hva gjør man ikke for å være tøff og trendy. Senk familiebilen også om man absolutt vil bli ledd av. Anonymkode: e4529...f98 det er ditt problem : P Anonymkode: 95baf...706 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars #19 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir flau bare av å lese det. Lavprofildekk har ingen fordeler på norske veier, kun ulemper. Men hva gjør man ikke for å være tøff og trendy. Senk familiebilen også om man absolutt vil bli ledd av. Anonymkode: e4529...f98 Da må du le av mange her til lands. For bilmiljøet er veldig stort i Norge. Et herlig inkluderende miljø, fullt av flotte mennesker med en fin og samlende hobby. Det trenger vi mer av. Hvis du ler av alle som du ikke deler interesse med, sier det mye mer om deg enn de. 😉 Anonymkode: 39401...19c 1 2
moomino Skrevet 8. mars #20 Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (På 7.3.2026 den 14.32): Mulig det er trolling, men hva er poenget? Eneste du oppnår er at folk blir flaue på dine vegne. Anonymkode: e4529...f98 Bedre å sette egen still en at alle har de grå og hvite bilene som ser helt like ut. 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå