AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:38 #21 Skrevet lørdag kl. 17:38 Jeg har ikke noe beredskapslager for meg selv heller. Håper å dø fortest mulig med dyrene mine. Jeg gidder ikke å prøve engang. Skal søke mot bombingen. Anonymkode: b0d3c...2e7 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:42 #22 Skrevet lørdag kl. 17:42 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke noe beredskapslager for meg selv heller. Håper å dø fortest mulig med dyrene mine. Jeg gidder ikke å prøve engang. Skal søke mot bombingen. Anonymkode: b0d3c...2e7 Vi kunne trengt deg i Forsvaret! Anonymkode: bc945...817
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:42 #23 Skrevet lørdag kl. 17:42 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke noe beredskapslager for meg selv heller. Håper å dø fortest mulig med dyrene mine. Jeg gidder ikke å prøve engang. Skal søke mot bombingen. Anonymkode: b0d3c...2e7 Kan jo være strømmen går eller det går ras e.l , altså ikke noe med krig å gjøre som gjør st du trenger å måtte klare deg selv noen dager.. Anonymkode: cde04...430 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:43 #24 Skrevet lørdag kl. 17:43 Har ikke dyr. Men blir det krig, så regner jeg med at vi der jeg bor må rett i tilfluktsrom. (Bor i Forsvarskommune). Ikke lov å ta med dyr i tilfluktsrom. Det kan jo også oppstå situasjoner da man ikke får gå ut av huset, hvis f eks bruk av atomvåpen gjør det farlig å puste inn luften. Da får man ikke tatt vare på dyr i hønsehus, fjøs, stall. Anonymkode: a9f6a...87f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:02 #25 Skrevet lørdag kl. 18:02 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har ikke dyr. Men blir det krig, så regner jeg med at vi der jeg bor må rett i tilfluktsrom. (Bor i Forsvarskommune). Ikke lov å ta med dyr i tilfluktsrom. Det kan jo også oppstå situasjoner da man ikke får gå ut av huset, hvis f eks bruk av atomvåpen gjør det farlig å puste inn luften. Da får man ikke tatt vare på dyr i hønsehus, fjøs, stall. Anonymkode: a9f6a...87f Veldig godt poeng med at man kanskje ikke kan gå ut. Derfor har vi bygd bygd hønsehuset vårt nærme huset, med en korridor fra selve huset vårt. Så vi kan stelle dem uten å måtte gå utendørs. Anonymkode: 19b8e...760 2
Gliffy Skrevet lørdag kl. 18:11 #26 Skrevet lørdag kl. 18:11 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvis man må evakuere får man jo ikke ta med seg kattene sine fordi de kan ikke sitte i timesvis/dagesvis i et bur, og kan heller ikke slippes løs for i et tilfluktsrom, så da har de det bedre ute faktisk. Anonymkode: 7fc6c...038 Det kommer jo an på det da. Hvis man må evakuere på grunn av for eksempel en brann det er fare for at kan spre seg, eller annen naturkatastrofe så skal man jo ikke i tilfluktsrom, da må må jo reise på hotell eller til en slektning eller noe sånt. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:39 #27 Skrevet lørdag kl. 18:39 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har selvfølgelig ordnet lager til alle våre dyr også. Vårt langsiktige mål er å ha alt vi trenger for 3 år. Er absolutt langt fra mål, men bygger oss sakte opp. Kjøpte 175kg hønsefor idag, så vi har for en stund. Regner med det vil vare ca 6 måneder. Til marsvinene våre har vi alltid en høyball på 160kg, og skal snart til Sverige og kjøpe sekker med favorittpelletsen deres. Tenker å kjøpe 8 stk 11 kg sekker. Dyrker grønnsaker selv, og dyrker ekstra så marsvin og høns også får. Tørker det, så de har utover vinteren. Sper på med mye ville vekster også som jeg tørker (til meg og mannen også). Til hunder og katter pleier jeg alltid å kjøpe noen poser med frysetørket råfor når det er på tilbud. Skal kjøpe store sekker med tørrfôr også, har bare ikke bestemt meg for merke enda. De råfores nå, så har et par frysere fulle av kjøtt til dem som spises først. Har dieselaggregat til fryserne. Har også vann til oss alle, og en del regntønner ute som kan drikkes om det ikke er noe forurensning (som atomnedfall). Av medisiner har vi mye førstehjelpsutstyr som er til både folk og dyr. Det som er ekstra der til dyrene er blodstopp-pulver, medisinsk honning og metacam. Greit å ha ekstra sele/halsbånd, varme dekken, eventuelt kjøledekken og masse potesokker også. Hvis noe av utstyret ryker kan det være vanskelig å få tak i nytt som passer. Det er nok vanskelig å fikse selen med håndsøm og ikke sikkert du har strøm til symaskin. Anonymkode: 19b8e...760 Mange gode punker du kommer med her, kommer til å kopiere det meste av det du har gjort ☺️ Anonymkode: 76df6...00f 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:11 #28 Skrevet lørdag kl. 19:11 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mange gode punker du kommer med her, kommer til å kopiere det meste av det du har gjort ☺️ Anonymkode: 76df6...00f Så godt å høre, ble glad på dine dyrs vegne ❤️ kan også føye på litt mer småtterier til deg og andre som er interessert. Har en mann som jobber i forsvarsetaten, så beredskap er et stort tema hjemme hos oss. Husk å legge finmasket netting over regntønner for å slippe druknede dyr. Naboen fikk nylig et druknet ekorn i sin, desverre. Hun hadde netting over, men hadde ikke fått med seg at den var sklidd litt av. Så sjekk iblant. Jeg tar en fast runde på tomta hver kveld når jeg er ute med hundene siste gangen. Har hodelykt og tar en kjapp titt langs gjerder på hønsegården, utegården til marsvinene om sommeren, regntønnene og at porten inn på gården er lukket og låst. Fin rutine å ha. Metacamer en kjempegod smertestillende og betennelsesdempende medisin som kan brukes av både hund, katt og gnager. Alltid greit å ha I hus. Og mange veterinærer er greie og skriver ut ekstra uttak på resept med medisiner dyret går på til beredskapslager. Spør neste gang du er der. Lurt å lære hund å gå på do inne på egnet område, i tilfelle vi ikke kan ut (grunnet krig eller uvær). Egnede steder kan være dusj, kladd eller sånne falske gressmatter. Vi får fått stor nytte av dette da vår ene hund er livredd raketter, så han har egen dokasse inne rundt nyttår. Smart å lære hunder å bruke munnkurv (det er en mye større prosess å lære dem enn man gjerne tror, med mindre hunden er skikkelig rolig og medgjørlig). Samme med burbruk på både hund og katt. Lære katt og gå i sele. Vi har årlig brannøvelse her hjemme, og det er smart å terpe på, også for de som har barn. Lurt å sette på brannalarmen da, så man lærer seg hvor I huset dyrene kommer til å gjemme seg når de blir redde. Man kan risikere å måtte reise fra dyr, hvis man ikke finner de, og det er vanskelig å for seg på forhånd hvor de kommer til å gjemme seg. Våre katter har f.eks forskjellige gjemmesteder når det bare er litt skummelt (feks besøk av hund), og når det er kjempeskummelt fordi brannalarmen uler. Anonymkode: 19b8e...760 1 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå