Sofiei Skrevet lørdag kl. 08:33 #1 Skrevet lørdag kl. 08:33 (endret) Nå i disse krigstider er det jo mye snakk om beredskapslager som vi bør ha. Men hva med dyrene? Har du beredskapslager til hunden, katten, hesten etc? Jeg har til enhver tid et greit lager av mat til hundene mine. Men mest fordi jeg kjøper maten på nettet og handler inn "i stort". Lar det aldri bli tomt for noe før jeg bestiller mer. Har i tillegg smertestillende, ørerens og ting til sårstell liggende. Endret lørdag kl. 08:49 av Sofiei
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:37 #2 Skrevet lørdag kl. 08:37 Vi har 2 katter og en hund. I beredskapslageret har vi også innlemmet dyrene, ja. Både mat, vann, kattesand og godbiter for en uke. Anonymkode: fd316...f03
Gliffy Skrevet lørdag kl. 08:38 #3 Skrevet lørdag kl. 08:38 Det er jo ikke så mye man trenger til dyrene, men jeg sørger også for å bestille mat lenge før det er tomt sånn at jeg alltid har for minst 2-3 uker. Og så har jeg ekstra vann sånn at jeg har til dyrene også. Tyggepinner og sånt kan de klare seg uten dersom det blir en nødsituasjon tenker jeg. 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:39 #4 Skrevet lørdag kl. 08:39 Vi har alltid 3-4 sekker tørrfôr, så har mat for ca. halvannen måned. Anonymkode: a9355...993
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:41 #5 Skrevet lørdag kl. 08:41 Jeg har mat til hundene for 1-2 mnd, førstehjelpsutstyr til dem, munnkurv, varme dekken osv. De er også beregnet inn i mengden med vann som er lagret😄 Alt dette er egentlig ordinære ting som jeg har til vanlig. Anonymkode: 28f4b...4a0
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:48 #6 Skrevet lørdag kl. 08:48 Vi har til enhver tid nok til minst 3 måneder for 4 katter. Anonymkode: 02f07...f5f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:54 #7 Skrevet lørdag kl. 09:54 Ja faktisk. Har alltid et stort lager med kattemat, vann til oss alle og godterier, pluss ting vi uansett har som førstehjelpsskrin, pledd og leker. Eneste problemet er at ene katten går på livsviktige medisiner. Jeg kan ikke ta ut mer enn til 1 måned om gangen. Om beredskapen skulle vare lengre enn en måned måtte vi avlivet han. Men utenom det har vi alt de trenger for en god stund. Anonymkode: b602e...911 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:56 #8 Skrevet lørdag kl. 09:56 Passer selvfølgelig på at vi har nok mat og vann til dyrene også. Anonymkode: 32c54...4ab
moomino Skrevet lørdag kl. 09:57 #9 Skrevet lørdag kl. 09:57 Og krise blir det ikke. Du kam fint gi hunder og katter mat som vi menesker spiser og. Reint kjøtt og fisk. Så da kan de få rester og avskjær 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:59 #10 Skrevet lørdag kl. 09:59 https://www.dsb.no/sikkerhverdag/egenberedskap/egenberedskap-for-kjaledyr/ Ellers er det mange gode (men generelle) råd på dette nettstedet. Her i huset tipper jeg vi har mat for en ganske drøy måned for dyr, og mat og andre nødvendigheter som f.eks medisiner for omtrent tre måneder for folk. Anonymkode: 8d9df...985
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:53 #11 Skrevet lørdag kl. 10:53 vi har ikke kjøpt til oss en gang vi da. men når det kommer til katten vår så kjøper vi alltid stor sekk som varer veldig lenge Anonymkode: 919c6...4d6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:01 #12 Skrevet lørdag kl. 11:01 Har alltid minst en måned framover. Anonymkode: 5ade2...7f9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:49 #13 Skrevet lørdag kl. 12:49 Katter som er utekatter kan slippes ut og da fanger de mus Anonymkode: 7fc6c...038
Gliffy Skrevet lørdag kl. 13:03 #14 Skrevet lørdag kl. 13:03 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Katter som er utekatter kan slippes ut og da fanger de mus Anonymkode: 7fc6c...038 Det funker jo veldig dårlig om man må evakuere. 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:44 #15 Skrevet lørdag kl. 13:44 Gliffy skrev (5 timer siden): Det er jo ikke så mye man trenger til dyrene, men jeg sørger også for å bestille mat lenge før det er tomt sånn at jeg alltid har for minst 2-3 uker. Og så har jeg ekstra vann sånn at jeg har til dyrene også. Tyggepinner og sånt kan de klare seg uten dersom det blir en nødsituasjon tenker jeg. Det er lurt å ta et lite lager av tygg også, for tygging og slikking (På slikkematter o.l.) er veldig beroligende for hunder. I en krise er det stor sjanse for at dyra også blir stresset for de merker at vi er det, og da er det fint å gi dem noe å tygge/slikke på. I verste fall kan det hindre bjeffing hvis man ikke vil bli oppdaget. Anonymkode: 19b8e...760 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:51 #16 Skrevet lørdag kl. 13:51 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har 2 katter og en hund. I beredskapslageret har vi også innlemmet dyrene, ja. Både mat, vann, kattesand og godbiter for en uke. Anonymkode: fd316...f03 Det er jo latterlig lite. Har dere kun beredskapslager for en uke til dere selv også? Anonymkode: 88843...ffe 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:57 #17 Skrevet lørdag kl. 13:57 Har selvsagt ekstra mat og vann til katten på lager og. Anonymkode: 5508b...f9a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:11 #18 Skrevet lørdag kl. 14:11 Har selvfølgelig ordnet lager til alle våre dyr også. Vårt langsiktige mål er å ha alt vi trenger for 3 år. Er absolutt langt fra mål, men bygger oss sakte opp. Kjøpte 175kg hønsefor idag, så vi har for en stund. Regner med det vil vare ca 6 måneder. Til marsvinene våre har vi alltid en høyball på 160kg, og skal snart til Sverige og kjøpe sekker med favorittpelletsen deres. Tenker å kjøpe 8 stk 11 kg sekker. Dyrker grønnsaker selv, og dyrker ekstra så marsvin og høns også får. Tørker det, så de har utover vinteren. Sper på med mye ville vekster også som jeg tørker (til meg og mannen også). Til hunder og katter pleier jeg alltid å kjøpe noen poser med frysetørket råfor når det er på tilbud. Skal kjøpe store sekker med tørrfôr også, har bare ikke bestemt meg for merke enda. De råfores nå, så har et par frysere fulle av kjøtt til dem som spises først. Har dieselaggregat til fryserne. Har også vann til oss alle, og en del regntønner ute som kan drikkes om det ikke er noe forurensning (som atomnedfall). Av medisiner har vi mye førstehjelpsutstyr som er til både folk og dyr. Det som er ekstra der til dyrene er blodstopp-pulver, medisinsk honning og metacam. Greit å ha ekstra sele/halsbånd, varme dekken, eventuelt kjøledekken og masse potesokker også. Hvis noe av utstyret ryker kan det være vanskelig å få tak i nytt som passer. Det er nok vanskelig å fikse selen med håndsøm og ikke sikkert du har strøm til symaskin. Anonymkode: 19b8e...760 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:20 #19 Skrevet lørdag kl. 17:20 Gliffy skrev (4 timer siden): Det funker jo veldig dårlig om man må evakuere. Hvis man må evakuere får man jo ikke ta med seg kattene sine fordi de kan ikke sitte i timesvis/dagesvis i et bur, og kan heller ikke slippes løs for i et tilfluktsrom, så da har de det bedre ute faktisk. Anonymkode: 7fc6c...038 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:32 #20 Skrevet lørdag kl. 17:32 Har alltid minst 2 uker med mat og kattesand stående. Og førstehjelpsutstyr. Har aldri tenkt på det som "beredskapslager". For meg er det like naturlig å ha førstehjelpsutstyr til dyr som til mennesker hjemme, helt uavhengig av om det er urolige tider eller ikke. Anonymkode: 0de78...685
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå