AnonymBruker Skrevet 7. mars #21 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem tenker du skal organiserer en cup for ditt barn om alle bare skal betale seg fri? For det MÅ være folk der også til å sette opp baner, svare på spørsmål om hvor alle skal møte opp, starte kampene, dele ut premier osv. Anonymkode: 74fda...dc2 Jeg organiserer gjerne cup for eget barn. Men her er det snakk om dugnad for en helt annen sport. Vårt idrettslag har ikke cup for vårt barns idrett. Anonymkode: b5365...411 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #22 Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg tenker at det ikke bør komme som noen overraskelse at det følger med dugnader i disse fritidsaktivitetene, det er i stor grad foreldredrevet og frivillig basert. Kudos til alle som orker å være trenere, lagleder, sette opp dugnader etc. Og alles fritid er verdifull. Om alle bidrar derimot, blir det litt mindre på alle. Anonymkode: df360...027 Problemet her er jo nettopp at det må brukes tid på dugnader for arrangementer som dine egne unger IKKE deltar på. Altså stjeles det verdifull familietid i helgene. Alle er vel ellers innforstått med at man må stille opp på dugnad av og til når egne unger spiller cup og lignende. Anonymkode: a40f4...e23
Mandagsunge Skrevet 7. mars #23 Skrevet 7. mars Jo, det er kjempeurettferdig og diskriminerande mot dokker som er så rike at dokker ikkje har tid til å delta på arbeidet som gjer at fattiglemmane óg har råd til å sende ungane sine på fotballen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars #24 Skrevet 7. mars For ett samfunn vi har blitt. Meg, meg og mer meg. De fleste klubber driver etter breddekonseptet, som betyr lav kontigent og mer dugnad. Vi har det slik selv, og tar heller med barna på dugnad. De kan fint være med som kioskvakt eller parkeringsvakt. Dugnader er nødvendig for at klubben skal gå rundt. Ingen av de som «jobber» i klubben får noe særlig betalt heller. Du får ta din del som alle andre, eller melde de ut. Anonymkode: 075b4...a09 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars #25 Skrevet 7. mars Så flott dere har god økonomi, det unner jeg dere. Det som ikke kan kjøpes med penger er holdninger, verdier, moral, osv. Det læres. Når det er sagt synes jeg det er en uting å måtte ha tidkrevende dugnad når barna ikke deltar, såfremt dere faktisk stiller opp ellers. Anonymkode: 696a1...2a4 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars #27 Skrevet 7. mars Jeg er enig med deg i mye av det du skriver, men på hvilken måte er det relevant hva du tjener? Hvorfor blander du det inn i saken? Er det mer rettferdig dersom en lavtlønnet person som kanskje sjonglerer 2-3 deltidsjobber må stille på andres cup? Anonymkode: 80e69...060 1
Summeer Skrevet 7. mars #28 Skrevet 7. mars (endret) Vi stiller på dugnader med glede, selvom det er slitsomt og tidkrevende til tider. Det er også en måte å bli kjent med de andre foreldrene, og er et skikkelig godt sikkerhetsnett å ha nå som de er ungdommer som flyr rundt på egenhånd og man må gi slipp og stole på at det går bra. Det er lav terskel for å sende en sms til mamman til Ida feks og høre om jentene er der eller om hun vet hvor de er, eller samkjøre innetid når de er på fest. Håndballklubben vår har laget en "dugnadspool" de eldste spillerne som ønsker det kan være i. Der kan man tilby vaktene sine og betale 15-18 åringene 150 kr/timen for å dekke sin vakt. Pengene utbetales til personlig spillerkasse på laget og brukes til å dekke cup/treningsavgift for den ungdommen. Det er en god løsning synes jeg. Som lagleder på et av de eldste lagene fordeler jeg vakter slik at det går på rundgang sånn at de fleste jentene faktisk jobber inn treningsavgiften sin 🌟 Og ps; jeg har høy inntekt men det har nada med saken å gjøre. Vi er avhengige av at det er nettverk rundt barna og ungdommene våre! Endret 7. mars av Summeer 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå