Gå til innhold

Forferdelig behandlingsrelasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig lite tillitsfull relasjon til en lege som nå skal lede en tverrfaglig behandling. Jeg gråter ette hver time og blir ekstremt utrygg. Jeg føler ikke at dette blir heldig, men tror hun vil hevne seg om jeg sier ifra. Hva gjør jeg?

Anonymkode: b6c6e...717

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle hun hevne seg? Du er bare en pasient.

Du kan jo eventuelt snakke med en av de andre behandlere som skal være i dette tverrfaglige teamet. Vær så nøytral som mulig, si at du føler det ikke klaffer helt og vanskelig å åpne deg og ha tillit. Legg det på deg og ikke henne.

Anonymkode: bc21c...8ab

• Liker 2
Skrevet

Tverrfaglig behandling for hva da? Man må ikke ha et kjempeforhold til alle behandlere, man må bare tenke at de skal gjøre jobben sin og så skal du gjøre din del for å bli bedre. Det er heller ikke sånn at fordi du ikke liker en person i et tverrfaglig tam så kan de endre hele teamet av den grunn, det er mye som skal klaffe for å få ting til å gå opp. Det er bare på KG man tror at man kan shoppe rundt i behandlere helt til man finner en bestiss med kjemi, i den virkelige verden fungerer det ikke sånn. Hvis det eren spesiell ting som gjør at du ikke har tillit så kan du ta det opp med henne, hvordan skal hun hevne seg mener du? Du er bare en i rekka av pasienter for henne,  hun har nok et helt profesjonelt forhold til at ikke alle liker hverandre, hun kan likevel gjøre en god jobb. 

Anonymkode: 0f1d9...11b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2026 den 21.25):

Tverrfaglig behandling for hva da? Man må ikke ha et kjempeforhold til alle behandlere, man må bare tenke at de skal gjøre jobben sin og så skal du gjøre din del for å bli bedre. Det er heller ikke sånn at fordi du ikke liker en person i et tverrfaglig tam så kan de endre hele teamet av den grunn, det er mye som skal klaffe for å få ting til å gå opp. Det er bare på KG man tror at man kan shoppe rundt i behandlere helt til man finner en bestiss med kjemi, i den virkelige verden fungerer det ikke sånn. Hvis det eren spesiell ting som gjør at du ikke har tillit så kan du ta det opp med henne, hvordan skal hun hevne seg mener du? Du er bare en i rekka av pasienter for henne,  hun har nok et helt profesjonelt forhold til at ikke alle liker hverandre, hun kan likevel gjøre en god jobb. 

Anonymkode: 0f1d9...11b

Hun sier negative ting til de andre behandlerne som de videreformidler. Oftest usanne. Som at jeg har gjort ting jeg beviselig ikke har. Somatisk tilstand, som hun vil behandle psykosomatisk. Objektive medisinske funn

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2026 den 17.58):

Hvorfor i alle dager skulle hun hevne seg? Du er bare en pasient.

Du kan jo eventuelt snakke med en av de andre behandlere som skal være i dette tverrfaglige teamet. Vær så nøytral som mulig, si at du føler det ikke klaffer helt og vanskelig å åpne deg og ha tillit. Legg det på deg og ikke henne.

Anonymkode: bc21c...8ab

Det ligger virkelig ikke på meg i denne sammenhengen så det gjør jeg bare ikke. Hun uttaler seg på måter som er klart uprofesjonelt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...