Thomasine Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 Hvis jeg står i matbutikken, 2 av 4-5 kasser er i bruk og køene ender ikke før butikken ender, ja da tar jeg et "Se og Hør" og blar gjennom til det omsider er min tur. Egentlig liker jeg ikke, og føler meg skyldig når jeg leser et blad uten å ha betalt, men jeg mener det er dårlig service å la kundene vente i all evighet istedenfor å sette flere i kassene. Midt i rushtidene bør de fleste kassene være åpne slik at kundene unødig behøver vente. Jeg styrer bevisst unna butikker jeg vet er treige til å sette flere folk i kassen ved behov. Argh... skjedde igjen kl. 13.30 på en OBS! butikk. Jeg måtte stå i kø og blomstre i nesten 15 minutter!!! Tok meg et blad, og så at noen reagerte da jeg satte det på plass etterhvert...
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #2 Skrevet 8. april 2006 Ja, merkelig det der. Når køen strekker seg gjennom halve butikken, er det plutselig ikke en ansatt å se i mils omkrets. Da tar jeg ikke fem øre for å lese et blad, drikke av brusflaska jeg har i vogna eller hva det nå måtte være.
loffen Skrevet 8. april 2006 #3 Skrevet 8. april 2006 Jeg hadde nok betalt for det ja. I hvert fall hvis jeg hadde lest mye i det. Noen vil ikke kjøpe et blad som andre allerede har lest. Det bryr ikke meg, det er jo det samme som står inni. Men jeg skjønner godt at du gjorde det!
Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2006 #4 Skrevet 8. april 2006 Ja, merkelig det der. Når køen strekker seg gjennom halve butikken, er det plutselig ikke en ansatt å se i mils omkrets. Da tar jeg ikke fem øre for å lese et blad, drikke av brusflaska jeg har i vogna eller hva det nå måtte være. ← Stor forskjell på å drikke av en flaske du uansett skal betale for, og å lese et blad du setter tilbake. Jeg ville ikke gjort det, nei.
Gjest baby-E Skrevet 8. april 2006 #5 Skrevet 8. april 2006 jeg har gjort det mange ganger...Når de ikke klarer å sette folk i kassene blir jeg sur.
Arkana Skrevet 8. april 2006 #6 Skrevet 8. april 2006 Det ville jeg ikke gjort. Jeg regner dessuten med at butikkansatte har såpass serviceinnstilling at de ikke lar folk vente "bare for gøy", er det ikke flere åpne kasser er det vel en god grunn til det.
Thomasine Skrevet 8. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2006 Det ville jeg ikke gjort. Jeg regner dessuten med at butikkansatte har såpass serviceinnstilling at de ikke lar folk vente "bare for gøy", er det ikke flere åpne kasser er det vel en god grunn til det. ← Jeg har opplevd flere ganger at jeg må "minne" de som sitter i kassa om at de kan og bør rope på en av de som fyller hyllene og be dem sette seg... Og dette er ikke bare i én spesiell butikk, men i mange... Rimi, Meny, Obs!, Ultra. Rema 1000, Mega...you name it... Vi er iallefall enige i at det er dårlig serviceinnstilling...
Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2006 #8 Skrevet 8. april 2006 Det hadde jeg ikke gjort. Syns det er frekt å lese i blader som en ikke har noen planer om å kjøpe. Det hender at jeg blar litt i et blad for å bestemme meg for om jeg vil kjøpe det eller ikke, og det ser jeg ikke noe galt i, men jeg reagerer på folk som står og leser i bladene og setter dem tilbake på plass når de er ferdige.
*Emma* Skrevet 8. april 2006 #9 Skrevet 8. april 2006 (endret) Det gjør jeg ofte! Og jeg tenker som trådstarter.....når de ikke gidder å sette nok folk i kassene sånn at køene blir endeløse får de fader skylde segselv. Om jeg kjøper et blad som noen har bladd/lest i før meg (fordi de måtte stå i kø) gjør meg da INGENTING sålenge bladet er helt og ikke skrukkete eller noe.... Endret 8. april 2006 av *Emma*
Gjest Gjest1 Skrevet 8. april 2006 #10 Skrevet 8. april 2006 Om de ikke har nok folk til å betjene alle kassene er det sjelden dem som sitter i kassen sin feil. Det er ledelsen. Og å "straffe" dem ved å lese andres blader (ja, det er andres) blir for dumt. Det er ikke alltid lett å følge med på hvor fort køen vokser når du sitter i kassen. Folk stresser, er sure, skal krangle på alt mellom himmel og jord, og du skal svare på alt dette mens du får ørtenhundreogtjue varer gjennom scanneren på to sekunder. Da hender det at du ikke får med deg at køen vokser. Det går an i si fra i en høflig tone. Om du da fortsatt må stå i kø er det fordi det ikke er folk nok i butikken. Ta det opp med ledelsen, ikke la det gå ut over henne som sitter i kassen. Eller les andres blader/spis andres sjokolade (ja, noen gjør det og) eller drikk andres brus.
Rannva Skrevet 8. april 2006 #11 Skrevet 8. april 2006 Om de ikke har nok folk til å betjene alle kassene er det sjelden dem som sitter i kassen sin feil. Det er ledelsen. Og å "straffe" dem ved å lese andres blader (ja, det er andres) blir for dumt. Det er ikke alltid lett å følge med på hvor fort køen vokser når du sitter i kassen. Folk stresser, er sure, skal krangle på alt mellom himmel og jord, og du skal svare på alt dette mens du får ørtenhundreogtjue varer gjennom scanneren på to sekunder. Da hender det at du ikke får med deg at køen vokser. Det går an i si fra i en høflig tone. Om du da fortsatt må stå i kø er det fordi det ikke er folk nok i butikken. Ta det opp med ledelsen, ikke la det gå ut over henne som sitter i kassen. Eller les andres blader/spis andres sjokolade (ja, noen gjør det og) eller drikk andres brus. ← Jeg er forsåvidt enig med deg, men hvordan blir de som sitter i kassen "straffet" ved at noen leser et blad? Hvordan går det utover dem?? :klø: Det er da ikke kassadama/mannen sitt blad heller..
Thomasine Skrevet 8. april 2006 Forfatter #12 Skrevet 8. april 2006 Om de ikke har nok folk til å betjene alle kassene er det sjelden dem som sitter i kassen sin feil. Det er ledelsen. Og å "straffe" dem ved å lese andres blader (ja, det er andres) blir for dumt. Det er ikke alltid lett å følge med på hvor fort køen vokser når du sitter i kassen. Folk stresser, er sure, skal krangle på alt mellom himmel og jord, og du skal svare på alt dette mens du får ørtenhundreogtjue varer gjennom scanneren på to sekunder. Da hender det at du ikke får med deg at køen vokser. Det går an i si fra i en høflig tone. Om du da fortsatt må stå i kø er det fordi det ikke er folk nok i butikken. Ta det opp med ledelsen, ikke la det gå ut over henne som sitter i kassen. Eller les andres blader/spis andres sjokolade (ja, noen gjør det og) eller drikk andres brus. ← Hmm... jeg straffer da ikke de ansatte ved å bla gjennom bladene mens jeg venter på å få betale varene mine...??? :klø: Nei, det er jeg ikke enig i... Og hadde jeg ødelagt bladet ( hvilket ALDRI har hendt) ville jeg selvfølgelig betalt for det. Det har hendt (sjelden) at jeg har påbegynt noe i butikken, men det betales ALLTID!!! Og jeg sier alltid fra i en god tone, når jeg må si ifra...
Gjest Gjest1 Skrevet 8. april 2006 #13 Skrevet 8. april 2006 Du blir sint fordi det er kø, derfor velger du å lese i et blad som ikke er ditt, og som du ikke har tenkt å betale for. Hvorfor gjør du det da?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #14 Skrevet 8. april 2006 Jeg leser ofte i blader på butikken, også når jeg ikke står i kø. Dette er blad jeg sjelden kjøper. Det gir meg ikke dårlig samvittighet.
Gjest Gjest1 Skrevet 8. april 2006 #15 Skrevet 8. april 2006 Jeg leser ofte i blader på butikken, også når jeg ikke står i kø. Dette er blad jeg sjelden kjøper. Det gir meg ikke dårlig samvittighet. ← Og hvordan rettferdiggjør du dette overfor deg selv? Hva gir deg rett til å gjøre det?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #16 Skrevet 8. april 2006 Og hvordan rettferdiggjør du dette overfor deg selv? Hva gir deg rett til å gjøre det? ← Om jeg ikke ødelegger bladet jeg leser, hva er da problemet egentlig? Hvilken skade har egentlig skjedd?
Gjest Bellatrix Skrevet 8. april 2006 #17 Skrevet 8. april 2006 Ja, merkelig det der. Når køen strekker seg gjennom halve butikken, er det plutselig ikke en ansatt å se i mils omkrets. ← Det er fryktelig irriterende. De burde tenke at det er mange folk i rushtiden.
Gjest Gjest1 Skrevet 8. april 2006 #18 Skrevet 8. april 2006 Om jeg ikke ødelegger bladet jeg leser, hva er da problemet egentlig? Hvilken skade har egentlig skjedd? ← Har du sett bladene som står ved køen i butikkene? Få av dem ser nye ut. Og det er pga at andre har lest i dem. Eselører, fettmerker og istykkerrevne sider. Dette fører til tap for butikkene.
Gjest Bellatrix Skrevet 8. april 2006 #19 Skrevet 8. april 2006 Det hadde jeg ikke gjort. Syns det er frekt å lese i blader som en ikke har noen planer om å kjøpe. Det hender at jeg blar litt i et blad for å bestemme meg for om jeg vil kjøpe det eller ikke, og det ser jeg ikke noe galt i, men jeg reagerer på folk som står og leser i bladene og setter dem tilbake på plass når de er ferdige. ← Enig. Butikken skal faktisk tjene penger for bladene også. Det er derfor de selges. Hvis det var meningen at man skulle lese i de gratis hadde de gitt de bort, gratis.
Gjest Bellatrix Skrevet 8. april 2006 #20 Skrevet 8. april 2006 Har du sett bladene som står ved køen i butikkene? Få av dem ser nye ut. Og det er pga at andre har lest i dem. Eselører, fettmerker og istykkerrevne sider. Dette fører til tap for butikkene. ← Er det virkelig folk som setter tilbake et ødelagt blad?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå