Hjelmesett Skrevet fredag kl. 13:21 #1 Skrevet fredag kl. 13:21 Hei, jeg har akkurat fått påvist diagnosen ADHD og lurer derfor på hvilken medisin som funker/funket i deres tilfelle? Jeg har fått uskrevet Ritalin og starter på 20 mg dagen. er i midten av 30-årene takk for svar
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:39 #2 Skrevet fredag kl. 13:39 Hjelmesett skrev (12 minutter siden): Hei, jeg har akkurat fått påvist diagnosen ADHD og lurer derfor på hvilken medisin som funker/funket i deres tilfelle? Jeg har fått uskrevet Ritalin og starter på 20 mg dagen. er i midten av 30-årene takk for svar Min erfaring fra da mine startet opp med ADHD-medisin var at det ble først forsøkt med Ritalin med en lav dose i starten og så økte en til fikk en ønsket virkning. Dette er et kortidspreparat, dvs det virker over noen timer. En får jo veiledning på hvor ofte og når en skal ta tabletter . Virker ikke Ritalin som ønsket så kan en få prøve andre typer, men de har gjerne langtidsvirkning som kanskje de fleste bruker. Anonymkode: e3961...c07 1
Hjelmesett Skrevet fredag kl. 13:41 Forfatter #3 Skrevet fredag kl. 13:41 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min erfaring fra da mine startet opp med ADHD-medisin var at det ble først forsøkt med Ritalin med en lav dose i starten og så økte en til fikk en ønsket virkning. Dette er et kortidspreparat, dvs det virker over noen timer. En får jo veiledning på hvor ofte og når en skal ta tabletter . Virker ikke Ritalin som ønsket så kan en få prøve andre typer, men de har gjerne langtidsvirkning som kanskje de fleste bruker. Anonymkode: e3961...c07 skjønner . bruker du ikke Ritalin lenger ?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:46 #4 Skrevet fredag kl. 13:46 Hjelmesett skrev (2 minutter siden): skjønner . bruker du ikke Ritalin lenger ? Jeg har ikke ADHD , men to av mine voksne barn har diagnosen. Den ene bruker medisin, den andre har sluttet for flere år siden pga det dukket opp en annen diagnose, diabetes. Anonymkode: e3961...c07 1
Hjelmesett Skrevet fredag kl. 13:55 Forfatter #5 Skrevet fredag kl. 13:55 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke ADHD , men to av mine voksne barn har diagnosen. Den ene bruker medisin, den andre har sluttet for flere år siden pga det dukket opp en annen diagnose, diabetes. Anonymkode: e3961...c07 ok
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:01 #6 Skrevet fredag kl. 14:01 Tenåringen min har prøvd de fleste, landet tilbake på Ritalin som den som ga best effekt og minst bivirkninger. Dette er imidlertid veldig individuelt. De begynner stort sett med Ritalin fordi den er enkel, billig og har lang historikk. 20 mg er en forholdsvis lav dose, men helt vanlig som oppstart. Anonymkode: 24a7c...a61 1
Hjelmesett Skrevet fredag kl. 14:07 Forfatter #7 Skrevet fredag kl. 14:07 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tenåringen min har prøvd de fleste, landet tilbake på Ritalin som den som ga best effekt og minst bivirkninger. Dette er imidlertid veldig individuelt. De begynner stort sett med Ritalin fordi den er enkel, billig og har lang historikk. 20 mg er en forholdsvis lav dose, men helt vanlig som oppstart. Anonymkode: 24a7c...a61 takk for svar. prøvde han mange flere varianter ?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:14 #8 Skrevet fredag kl. 14:14 Jeg fikk diagnosen for nærmere 25år siden. Jeg startet da som mange andre på Ritalin. Den fungerte ikke for meg, jeg ble rett og slett dårlig av den. Prøvde par andre før jeg prøvde Concerta som er en depot og som fungerer veldig bra på meg. Jeg bruker en veldig høy dose, og en skal ikke snakke doser her inne, og jeg tenker hvilken dose en bruker er så individuelt at det har ikke så mye å si. Lykke til og håper du finner både medisinen og dosen som passer for deg 😊 Husk å gi det tid, og å ikke sammenligne deg med andre 😊 Anonymkode: 498bb...eab 1
Hjelmesett Skrevet fredag kl. 14:16 Forfatter #9 Skrevet fredag kl. 14:16 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk diagnosen for nærmere 25år siden. Jeg startet da som mange andre på Ritalin. Den fungerte ikke for meg, jeg ble rett og slett dårlig av den. Prøvde par andre før jeg prøvde Concerta som er en depot og som fungerer veldig bra på meg. Jeg bruker en veldig høy dose, og en skal ikke snakke doser her inne, og jeg tenker hvilken dose en bruker er så individuelt at det har ikke så mye å si. Lykke til og håper du finner både medisinen og dosen som passer for deg 😊 Husk å gi det tid, og å ikke sammenligne deg med andre 😊 Anonymkode: 498bb...eab takk skal du ha. godt å høre at du fant en som passet til deg. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:50 #10 Skrevet fredag kl. 15:50 Ungdommen her startet med ritalin. Så ønsket behandler at en skulle over på conserta. For våres ungdom fungerte ikke det. Så ble tilbake på ritalin kapsel/depo. Som tas 2 ganger om dagen Anonymkode: 26b3b...6b2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:57 #11 Skrevet fredag kl. 15:57 Mitt råd; start lavt og ta deg god tid for å egenevaluere medisinene.. Anonymkode: d9203...aa9 1 1
Hjelmesett Skrevet fredag kl. 16:06 Forfatter #12 Skrevet fredag kl. 16:06 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mitt råd; start lavt og ta deg god tid for å egenevaluere medisinene.. Anonymkode: d9203...aa9 Hvorfor det ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå