AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:37 #1 Skrevet fredag kl. 08:37 Tegnet Norgespris 1. mars, men foreløpig ser det like dyrt ut inne på Tibber. Ingen endring i pris pr kw. Vises prisen direkte i appen, eller trekkes det fra på faktura? Håper noen kan forklare? Anonymkode: 99998...067
newman01 Skrevet fredag kl. 09:52 #2 Skrevet fredag kl. 09:52 Du betaler full pris til Tibber, og så får du penger igjen fra nettselskapet ditt. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:32 #3 Skrevet fredag kl. 10:32 newman01 skrev (38 minutter siden): Du betaler full pris til Tibber, og så får du penger igjen fra nettselskapet ditt. Ah, skjønner. Tusen takk Da fikk jeg plutselig et annet spørsmål - jeg fikk i desember og november i fjor (før jeg tegnet norgesavtale) faktura på 0kr på Elvia, or den er vanligvis på rundt 800-900kr. Er det tilfeldig eller har det sammenheng med noe? Anonymkode: 99998...067
newman01 Skrevet fredag kl. 11:00 #4 Skrevet fredag kl. 11:00 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ah, skjønner. Tusen takk Da fikk jeg plutselig et annet spørsmål - jeg fikk i desember og november i fjor (før jeg tegnet norgesavtale) faktura på 0kr på Elvia, or den er vanligvis på rundt 800-900kr. Er det tilfeldig eller har det sammenheng med noe? Anonymkode: 99998...067 Du hadde vanlig strømstøtte da. Har du vurdert å se hva som står i de fakturaene? Noen av slike fakturaer må godkjennes i nettbank selv om de er på null kroner, for det er eneste måten å få utbetalt refusjonsbeløpet.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:29 #5 Skrevet fredag kl. 11:29 Hos Tibber vises full pris, også får du støtten tilbake på fastleddet, enten det er strømstøtte eller Norgespris. Så man vet sånn sett ikke hva prisen er før begge fakturaer er produsert, bortsett fra at det er mulig å regne på det selv da hvis man gidder. Jeg gidder ikke regner i detalj, men jeg vet av erfaring at vinterforbruket mitt gir ca ei krone/kwt med Norgespris og alle påslag hos mine leverandører av strøm/fastledd. Så lenge jeg holder et øye med forbruket vet jeg hva totalregninga blir. Du kan velge Norgespris i Tibberappen mtp visningen av netto strømpris neste døgn. Men det har jo ingen verdi, du vet den er 50 øre. Så jeg har ikke huket av for Norgespris der, jeg har mer interesse av å se hva spotprisen er, for å følge litt med på om jeg fortsatt sparer penger på Norgespris 🙂 Anonymkode: a5c0d...df8
TBL12 Skrevet fredag kl. 21:23 #6 Skrevet fredag kl. 21:23 (endret) Elvia har 2,2 millioner de forsøker å betale ut til kunder som ikke opplyst om kontonummer. Sitat Norges største nettselskap Elvia opplyser til Nettavisen at de nå har rundt 2100 kunder som har krav på totalt 2,2 millioner kroner, som de ganske enkelt ikke klarer å betale ut penger til. Ifølge Elvia er det ikke en spesiell kundegruppe dette gjelder, men kundene har likevel én ting til felles: – Vi er avhengig av at kunden minst har foretatt én innbetaling til oss slik at vi får «høstet» kontonummer for å bruke det til fremtidige utbetalinger. I perioder med så høye strømpriser at strømstøtten overstiger nettleien, vil vi ikke å få «høstet» noe kontonummer, siden kunden aldri gjør noen innbetaling til oss før nettleien overstiger strømstøtten, sier Johansen. Dette gjelder spesielt kunder som har flyttet, eller byttet fra en strømleverandør som har tilbudt nettleie og strømregning på samme regning - såkalt gjennomfakturering. – Her er vi avhengig av at kunden registrerer kontonummer på «Min Side» for å utbetalt pengene sine.https://www.ostlendingen.no/klarer-ikke-a-gi-bort-2-2-millioner-kroner/s/80-69-211393 Endret fredag kl. 21:23 av TBL12
aksase Skrevet fredag kl. 21:41 #7 Skrevet fredag kl. 21:41 (endret) Du har to leverandører for å få strøm til boligen din. En leverandør, f.eks. Tibber, leverer strømmen din og en leverandør, f.eks. Elvia, sørger for å transportere strømmen fram til huset ditt. Det blir det samme som når du kjøper en vare på nett; netbutikken skal ha betalt for varen, og Posten skal ha betalt for å frakte varen hjem til deg. Både den gamle strømstøtten og nye Norgespris, kompenserer ved å gi avslag på transporten/nettleia, dvs. regninga til de som leverer strømmen til deg. Du betaler altså full pris til f.eks. Tibber, men så kommer Staten inn og reduserer nettleien/transporten slik at summen av strøm og nettleie blir lavere. Nedenfor er klipp fra min siste strømregning som viser at jeg har spart 2388,50 på Norgespris i februar. Endret fredag kl. 21:41 av aksase
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ah, skjønner. Tusen takk Da fikk jeg plutselig et annet spørsmål - jeg fikk i desember og november i fjor (før jeg tegnet norgesavtale) faktura på 0kr på Elvia, or den er vanligvis på rundt 800-900kr. Er det tilfeldig eller har det sammenheng med noe? Anonymkode: 99998...067 Last ned appen til elvia, så ser du der til enhver tid hva får tilbake fra de. Anonymkode: 6bdf4...cad
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Skrevet 21 timer siden Hvis du ikke har registrert kontonr hos elvia, må du sende dem det. https://www.elvia.no/mitt-elvia/min-side/ Logg deg inn der og send de melding Anonymkode: 6bdf4...cad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå