AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:05 #1 Skrevet fredag kl. 07:05 I 2015 kjøpte jeg en Jensen dobbeltseng på 150 cm som består av to senger, hver på 75 cm bred. Sengen kostet 20 000,- Den ene halvdelen er "fast" pga dårlig rygg som fungerer best på fast madrass, og den andre ble "medium" fasthet, fordi kjæresten sov best på medium fasthet pga sin rygg. (De forskjellige produsentene har ulike fasthetsgrader på madrassene, og en madrass fra Jensen som er fast, kan oppleves mykere enn en seng fra IKEA som er fast.) I 2020 solgte jeg leiligheten min, satte møblene på et lager, og flyttet inn til kjæresten i påvente av at vi skulle kjøpe felles bolig. Han ble syk og døde, og jeg fortsette å bo i hans leilighet med hans seng, som var en billig ikea rammemadrass som var veldig fast og passet min rygg bedre, selv om den var godt brukt. Nå må jeg tømme lageret mitt fordi jeg har ikke økonomi til å betale for det lenger, og jeg lurer på hva jeg gjør med min Jensen seng, som jeg kun kan sove på halve siden av? Jeg kan dele sengen opp, men da blir sengen kun 75 cm, som er veldig smalt å sove på. Sengen er bra kvalitet, fin å se på og har ikke en flekk, men tror ikke at jeg får solgt den på Finn, da det ligger mange senger der ute. Har ikke sovet på Jensen sengen min på 5 år, så vet ikke hvordan den oppleves for ryggen min nå. Den gamle godt brukte IKEA sengen som jeg sover i nå, vet jeg heller ikke hvor lenge jeg kan sove på, i og med at den er godt brukt. Siden Jensen sengen står på lager, har jeg ikke muligheten til å teste den en natt, før jeg tar en avgjørelse. Kan muligens fortsette å få den lagret gratis i garasjen til en kompis. Det sitter langt inne å gi bort sengen, hvis noen vil ha den, eller skrote den på dynga. Hva gjør jeg? Anonymkode: 8f6d6...4d4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:15 #2 Skrevet fredag kl. 07:15 Kanskje du kan kjøpe en ny madrass til den siden av sengen du ikke kan bruke? Anonymkode: 3f71b...bbf
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:23 #3 Skrevet fredag kl. 07:23 den er mer verdt for deg enn den er å selge uansett for du får knapt nok noeigjen for den om du prøver.. Anonymkode: a6254...ad6 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:26 #4 Skrevet fredag kl. 07:26 Du har jo uansett alltid bare sovet på din halvdel. Ta inn Jensensengen igjen. Anonymkode: 2b063...8a7
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:26 #5 Skrevet fredag kl. 07:26 Ville kjøpt ny madrass til den ene siden. Eventuelt bare brukt den som den er. Ikke be om å få lagre den i garasjen til en kamerat. Anonymkode: 29223...d75 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:53 #6 Skrevet fredag kl. 07:53 Sengen består av to smale senger med en felles overmadrass, så det hjelper ikke kjøpe å ny madrass. Slik som jeg husker min del av sengen, så tenkte jeg ofte at jeg syntes den var litt for myk for å være fast, så er litt redd for at den kan bli for myk for ryggen min nå, men vet ikke🤷♀️ Er litt flau over meg selv med denne sengen. Skulle ønske at jeg kunne ta den ut fra lageret og sove i den et par netter for å finne ut hvilken seng jeg skal gå for, men siden den står på et lager det umulig. Ts Anonymkode: 8f6d6...4d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå