AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:10 #1 Skrevet torsdag kl. 18:10 Dattera mi på 4.5år kastet opp i natt. Lå og sov og plutselig kom det masse oppkast😔😔 holdt henne hjemme fra bhg i dag. Har ikke feber. Og leker som normalt. Til frokost ga jeg henne speilegg og 2 brødskiver med melk. Etter 4 timer kastet hun opp alt. Så fikk hun noe å spise igjen 15 tida og hun kasta opp igjen.😢 Nå har det gått snart 4-5 timer og hun er sulten. Spør etter mat. Men jeg vet ikke hva jeg skal gi henne. Alt bare kommer ut. Forslag? Hun er ellers flink til å drikke vann Anonymkode: 53319...ca2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:12 #2 Skrevet torsdag kl. 18:12 Ritzkjeks og vann Anonymkode: 3affc...a86 4
moomino Skrevet torsdag kl. 18:13 #3 Skrevet torsdag kl. 18:13 Vi pleide å gi salt kjeks, salt potet gull det av drikke de hadde lyst på bare ikke melk. Ris og kylling ska være noe en kan gi Hadde gitt ho noe mer en vann som drikke eks eple juice, farris, bris osv slik at det og får i seg salter 8
Addie Skrevet torsdag kl. 18:13 #4 Skrevet torsdag kl. 18:13 (endret) Min erfaring er at de kommer til å kaste opp så lenge de har viruset i kroppen, så du kan nesten bare gi henne det hun vil ha, så hun får opp energien Hun kaster ikke opp mer eller mindre av for eksempel pannekaker/banan/is osv God bedring til henne 🥰 Endret torsdag kl. 18:14 av Addie 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:17 #5 Skrevet torsdag kl. 18:17 Lett mat. Ikke om å gjøre å trykke i mest mulig. Væske er viktigst. Bruk gjerne isbiter om det gjør at hun drikker mer. Farris blandet med eplejuice, vann, saft (får i det minste blodsukker litt opp). Saftis, riskjeks, salte kjeks. Her er kanel knekkebrød brukt mye. Anonymkode: 7bfac...be1 1
luxifine Skrevet torsdag kl. 18:19 #6 Skrevet torsdag kl. 18:19 Ritzkjeks, farris utblandet i eplejus, saftispinne. En blank suppe når hun er på bedringens vei. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:21 #7 Skrevet torsdag kl. 18:21 Veldig viktig å få i seg nok væske. Pass på at hun drikker nok, det er det viktigste Anonymkode: 5536c...4be 2 2
Norah.A. Skrevet torsdag kl. 18:28 #8 Skrevet torsdag kl. 18:28 Rikelig med vann for å unngå dehydrering. Tilføre salter i form av salt kjeks ol. Gjerne eplemost uten kullsyre for sukker. Ellers det som barnet måtte ønske🙂 3 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:33 #9 Skrevet torsdag kl. 18:33 Lett fordøyelig mat som loff, kjeks med litt salt, og væske med litt sukker. Men i hovedsak er det bedre å få i de væske med litt næringsstoff, til fordel for fast føde. Magen er jo irritert, og de kan spy kun fordi de spiser. Men gir barnet utrykk for att de vil ha mat, så må de jo få mat. Anonymkode: 03ad9...92f 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:36 #10 Skrevet torsdag kl. 18:36 Sukkerholdig brus. Det klarer de fleste barn å drikke uansett form 😄 Og noe salt. Melk og egg gjør det bare verre. Anonymkode: 70770...221
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:37 #11 Skrevet torsdag kl. 18:37 Melk er dumt når de kaster opp. Ellers det de har lyst på, viktig at de får i seg litt salt søtt og nok drikke så de ikke ble dehydrert. Anonymkode: 994b6...c89
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:40 #12 Skrevet torsdag kl. 18:40 Jeg blander brustablett i vann, og lar barnet drikke det med skje. Først i små mengder, så større mengder. Har han klart å drikke det uten å kaste opp, så får han tørr kjeks og banan. Anonymkode: a211e...f42
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:03 #13 Skrevet torsdag kl. 19:03 Vi holder oss til ting som er enkle å få opp igjen også. Så her går det i kjeks, bær, banan, potetgull, juice (utblandet med død farris eller vann), og is, og litt hva enn barnet har lyst på. Anonymkode: b0cd5...d6c
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:05 #14 Skrevet torsdag kl. 19:05 Den yt røde bær har lektrolyter og har ikke kunstig søtning som aspartam nie slle andre sportsdrikker har det er veldig bra! det har jeg gidd min sønn siden han var 3 når han spyr Anonymkode: 8656e...1f6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:06 #15 Skrevet torsdag kl. 19:06 Melk ville jeg styrt langt unna. Litt av gangen av den maten hun vil ha, gjerne en kombinasjon av salt og sukker. Ikke mye på en gang, det sliter magen med. Mulig det kommer ut uansett når det er omgangssyke, men med litt av gangen er sjansene større for at hun klarer å ta opp litt ihvertfall og få opp energien. Eplejuice blandet med Farris var en slager her. Små slurker, ikke tøm et glass av gangen. Anonymkode: 1bf03...eb2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:15 #16 Skrevet torsdag kl. 19:15 Jeg har aldri tenkt måltider når mine barn har omgangssyken. De får de drikke (og mat om de orker) tilgjengelig gjennom hele dagen. Jeg tror ikke magen takler større mengder mat om gangen, men litt og litt kan de klare å beholde. Typisk gir jeg salte chips, ritzkjeks, eplebåter, bananbiter, saltstenger, ristet brød uten pålegg (litt smør på) og kokt makaroni med et dryss salt på. Det pleier å skli ned uten at alt kastes opp igjen. Av drikke gir jeg iskaldt vann, for de pleier ikke ville ha noe annet. Saftis pleier forresten også å skli ned og bli beholdt i systemet. Anonymkode: 9bee5...880 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:39 #17 Skrevet torsdag kl. 21:39 Slle nevner vann/farrid/eplejuice. Det er knallbra! Men hvis ikke barnet vil drikke, så kjør på med saftis! Det er væske og energi. Du får ikke elektrolytter fra farrisen, men dubfår i henne veske om ikke snnet. Ellers er kjeks (salinas/ritz) enkelt å spise og ligger lettere i magen enn tunge måtlider. Anonymkode: bd7c9...224
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:44 #18 Skrevet torsdag kl. 21:44 Eplemost blanda med farris. Men rør ut kullsyren! Ritzkjeks. Anonymkode: 4f404...637 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:48 #19 Skrevet torsdag kl. 21:48 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eplemost blanda med farris. Men rør ut kullsyren! Ritzkjeks. Anonymkode: 4f404...637 Dette har jeg også fått beskjed om av lege. Anonymkode: a621c...a27
Grüner Skrevet torsdag kl. 21:51 #20 Skrevet torsdag kl. 21:51 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dattera mi på 4.5år kastet opp i natt. Lå og sov og plutselig kom det masse oppkast😔😔 holdt henne hjemme fra bhg i dag. Har ikke feber. Og leker som normalt. Til frokost ga jeg henne speilegg og 2 brødskiver med melk. Etter 4 timer kastet hun opp alt. Så fikk hun noe å spise igjen 15 tida og hun kasta opp igjen.😢 Nå har det gått snart 4-5 timer og hun er sulten. Spør etter mat. Men jeg vet ikke hva jeg skal gi henne. Alt bare kommer ut. Forslag? Hun er ellers flink til å drikke vann Anonymkode: 53319...ca2 Speilegg og melk er nok litt heavy. Tørre salte kjeks, vann, brus (brus inneholder både vann, salt og sukker, så det kan være bra hvis en kaster opp mye; da trenger en tilførsel av både vann og salt, sukker for energi, hvis en ikke orker å spise) 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå