AnonymBruker Skrevet 5. mars #1 Skrevet 5. mars Jeg må bytte bank, den skal brukes til lønnskonto og jeg skal søke boliglån. Jeg snakket med banken i dag vedr hjelp til utgifter for begravelse, de kunne ikke hjelpe med annet råd at jeg tok kontakt med nav, jeg måtte forklare at det var vanlig at begravelsesutgifter ble betalt av dødsbo, og at ikke nav gir tilskudd når det er millioner i bolig.@ Jeg er uendelig sliten, er det noen som kan tipse meg om en bank som er bra? Anonymkode: 804e6...10a 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #3 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg snakket med banken i dag vedr hjelp til utgifter for begravelse, de kunne ikke hjelpe med annet råd at jeg tok kontakt med nav, jeg måtte forklare at det var vanlig at begravelsesutgifter ble betalt av dødsbo, og at ikke nav gir tilskudd når det er millioner i bolig.@ Anonymkode: 804e6...10a Hvilke utgifter nektet banken å betale fra dødsboet? Ba du om penger eller gav du dem faktura? Anonymkode: da2a8...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #4 Skrevet 5. mars Det var litt lite info her. Skal du flytte et boliglån? Hvor mye lån og hvor mye av husets verdi er nedbetalt? Antar du er i fast jobb. Er det barn inne i bildet? Banket kan være iskalde og anser deg vanligvis ikke som en attraktiv kunde før du har økonomi nok til å velge bank selv og sette vilkår. De hater folk i nød. Trist men sant. Anonymkode: 4c09a...2fd
AnonymBruker Skrevet 5. mars #5 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var litt lite info her. Skal du flytte et boliglån? Hvor mye lån og hvor mye av husets verdi er nedbetalt? Antar du er i fast jobb. Er det barn inne i bildet? Banket kan være iskalde og anser deg vanligvis ikke som en attraktiv kunde før du har økonomi nok til å velge bank selv og sette vilkår. De hater folk i nød. Trist men sant. Anonymkode: 4c09a...2fd Lite lån , skal selge-fast jobb, ingen barn. Jeg har økonomi til å velge bank. Hvilken bank er gode? Anonymkode: 804e6...10a
AnonymBruker Skrevet 5. mars #6 Skrevet 5. mars Begravelse kan dekkes av dødsboet ja, hvilken grunn gir de for å ikke dekke det? Er det ikke midler på avdødes konto? Det er vanskelig å skulle si noe om hvilke banker som er god, når du ikke oppgir mer info. Du sier du skal ha boliglån, så sier du at du skal selge? Vil det si at du skal ha mellomfinansiering? Eller skal du selge først å kjøpe siden? Anonymkode: c75a2...062 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #7 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilken bank er gode? Anonymkode: 804e6...10a Du får ikke flyttet dødsboet da. Anonymkode: da2a8...0bb 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #8 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Begravelse kan dekkes av dødsboet ja, hvilken grunn gir de for å ikke dekke det? Er det ikke midler på avdødes konto? Det er vanskelig å skulle si noe om hvilke banker som er god, når du ikke oppgir mer info. Du sier du skal ha boliglån, så sier du at du skal selge? Vil det si at du skal ha mellomfinansiering? Eller skal du selge først å kjøpe siden? Anonymkode: c75a2...062 Nei, ikke midler på avdødes konto. Det er midler i bolig, men det er ett stort hus som må tømmes og det er ikke gjort på en dag, begravelsesbyrået har ringt og purret. Jeg prøvde å forklare at jeg trengte tid, men nå har de sent det til inkasso. Det virker ikke som de har noe interesse i å hjelpe meg rett og slett. Anonymkode: 804e6...10a 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #9 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, ikke midler på avdødes konto. Det er midler i bolig, men det er ett stort hus som må tømmes og det er ikke gjort på en dag, begravelsesbyrået har ringt og purret. Jeg prøvde å forklare at jeg trengte tid, men nå har de sent det til inkasso. Det virker ikke som de har noe interesse i å hjelpe meg rett og slett. Anonymkode: 804e6...10a Så avdøde har ikke midler på konto, og du har heller ikke en buffer som kan brukes? Og du ber om lån frem til avdødes bolig er solgt? Er det med sikkerhet i din egen bolig eller avdødes bolig? Anonymkode: c75a2...062 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #10 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, ikke midler på avdødes konto. Anonymkode: 804e6...10a Da er det ingen midler banken kan bruke til nødvendige utgifter ifm begravelse. Du må på en eller annen måte få deg en lån eller kreditt. Anonymkode: da2a8...0bb 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #11 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da er det ingen midler banken kan bruke til nødvendige utgifter ifm begravelse. Du må på en eller annen måte få deg en lån eller kreditt. Anonymkode: da2a8...0bb B byrået sa de kunne vente til bolig var solgt, nå har de likevel sendt det til inkasso. Megler skal hjelpe. Noen som kan tipse meg om en GOD bank? Anonymkode: 804e6...10a
AnonymBruker Skrevet 5. mars #12 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som kan tipse meg om en GOD bank? Anonymkode: 804e6...10a En god bank ved behov for raskt å få et kortvarig lån, er som regel den banken man allerede er kunde i. Be om møte for å se om det er mulig å få et kortvarig lån eller kreditt. Anonymkode: da2a8...0bb 4 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars #13 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (46 minutter siden): En god bank ved behov for raskt å få et kortvarig lån, er som regel den banken man allerede er kunde i. Be om møte for å se om det er mulig å få et kortvarig lån eller kreditt. Anonymkode: da2a8...0bb Jeg har gjort det, Obos banken- de gir kun boliglån. Anonymkode: 804e6...10a
Million Skrevet 5. mars #14 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): B byrået sa de kunne vente til bolig var solgt, nå har de likevel sendt det til inkasso. Megler skal hjelpe. Noen som kan tipse meg om en GOD bank? Anonymkode: 804e6...10a Jeg er fornøyd med Bulder bank, har boliglån og sparekonto der (ikke dagligbank for meg, har Dnb til det). De har scoret veldig bra har jeg lest. Men jeg kjenner ikke til hvordan de er på å gi smålån. Kanskje du kan flytte boliglånet ditt dit, og be om å få låne noe ekstra i samme slengen, nok til å dekke begravelsesutgiftene? 1
Pawn Hearts Skrevet 5. mars #15 Skrevet 5. mars (endret) Ok, skjønner. Du vil aldri finne en bank som betaler begravelsen, men det må være mulig å ta opp et kortsiktig lån. Hva med Bluestep? De kaller seg en fordomsfri bank. Endret 5. mars av Pawn Hearts 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #16 Skrevet 5. mars Pawn Hearts skrev (4 minutter siden): Ok, skjønner. Du vil aldri finne en bank som betaler begravelsen, men det må være mulig å ta opp et kortsiktig lån. Hva med Bluestep? De kaller seg en fordomsfri bank. Og du nevner fordomsfri? fordi de ikke de forstår seg på agressiv kreft? Anonymkode: 804e6...10a
Pawn Hearts Skrevet 5. mars #17 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og du nevner fordomsfri? fordi de ikke de forstår seg på agressiv kreft? Anonymkode: 804e6...10a Det vet jeg absolutt ingenting om. Det var et velment forslag. og du velger selvfølgelig selv om du vil kontakte dem. Ρίξε λίγο νερό στο κρασί σου! 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars #18 Skrevet 5. mars Pawn Hearts skrev (2 minutter siden): Det vet jeg absolutt ingenting om. Det var et velment forslag. og du velger selvfølgelig selv om du vil kontakte dem. Ρίξε λίγο νερό στο κρασί σου! 😑 Anonymkode: 804e6...10a
AnonymBruker Skrevet 5. mars #19 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): B byrået sa de kunne vente til bolig var solgt, nå har de likevel sendt det til inkasso. Megler skal hjelpe. Noen som kan tipse meg om en GOD bank? Anonymkode: 804e6...10a Hvor lang tid har det gått siden begravelsen? Anonymkode: c75a2...062
AnonymBruker Skrevet 5. mars #20 Skrevet 5. mars En god bank er den banken som gir deg de beste betingelsene. Du ber om tilbud fra flere og velger det tilbudet som er best. For meg var det Handelsbanken, for deg kan det være noen andre. Anonymkode: 82e5d...92c 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå