AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:48 #1 Skrevet torsdag kl. 17:48 Jeg jobber i barnehage og har en kollega jeg synes er ganske vanskelig å samarbeide med. Han sier selv at han har ADHD, og jeg opplever at han ofte girer opp barna veldig. Det blir mye høyt tempo og lite ro i situasjoner hvor jeg prøver å skape litt mer struktur. Det jeg synes er mest krevende er at han noen ganger korrigerer eller motsier meg foran barna. For eksempel hvis jeg sier til et barn «nå må du være forsiktig», kan han gå inn og si noe sånt som «men han mente det ikke sånn». Da føler jeg at det jeg nettopp sa blir undergravd. Eller at noen av barna kan slippe å rydde fordi de har ryddet nok.. Selv om det ikke stemmer. Jeg opplever også at han kan motsi seg selv en del i ulike situasjoner. Dette gjør samarbeidet litt vanskelig, og jeg merker at jeg blir sliten av det over tid. Når jeg tar det opp skjerper han seg i noen dager og så er det tilbake til samme mønster. Avdelingsmøtene bruker han til å fortelle gamle historier og er aldri enig med noen. Han skal absolutt ha siste ordet. Hvordan håndterer dere kolleger som går inn og «overstyrer» det dere sier til barna? Har jobbet sammen i 6 måneder nå. Jeg er ingen sladrehank og har veldig lyst til å gi denne kollegaen en sjanse. Anonymkode: 5f45a...8e9 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:39 #2 Skrevet torsdag kl. 21:39 Umulig å lese teksten din når man har mørk modus på KG. Siden du har skrevet den et annet sted først og så limt inn her. Anonymkode: b490c...a6a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:45 #3 Skrevet torsdag kl. 21:45 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Umulig å lese teksten din når man har mørk modus på KG. Siden du har skrevet den et annet sted først og så limt inn her. Anonymkode: b490c...a6a Jeg ser teksten like godt i mørkt modus som i lyst ...? (Skiftet nettopp fra lyst til mørkt for å sjekke.) Anonymkode: e01ce...545 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:51 #4 Skrevet torsdag kl. 21:51 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Umulig å lese teksten din når man har mørk modus på KG. Siden du har skrevet den et annet sted først og så limt inn her. Anonymkode: b490c...a6a Hæ? Anonymkode: 337ea...447 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:53 #5 Skrevet torsdag kl. 21:53 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ser teksten like godt i mørkt modus som i lyst ...? (Skiftet nettopp fra lyst til mørkt for å sjekke.) Anonymkode: e01ce...545 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæ? Anonymkode: 337ea...447 Går ikke å lese dette med mindre man har strobelys på skjermen i et mørkt rom: Anonymkode: b490c...a6a
Crazydoglady Skrevet torsdag kl. 21:56 #6 Skrevet torsdag kl. 21:56 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg jobber i barnehage og har en kollega jeg synes er ganske vanskelig å samarbeide med. Han sier selv at han har ADHD, og jeg opplever at han ofte girer opp barna veldig. Det blir mye høyt tempo og lite ro i situasjoner hvor jeg prøver å skape litt mer struktur. Det jeg synes er mest krevende er at han noen ganger korrigerer eller motsier meg foran barna. For eksempel hvis jeg sier til et barn «nå må du være forsiktig», kan han gå inn og si noe sånt som «men han mente det ikke sånn». Da føler jeg at det jeg nettopp sa blir undergravd. Eller at noen av barna kan slippe å rydde fordi de har ryddet nok.. Selv om det ikke stemmer. Jeg opplever også at han kan motsi seg selv en del i ulike situasjoner. Dette gjør samarbeidet litt vanskelig, og jeg merker at jeg blir sliten av det over tid. Når jeg tar det opp skjerper han seg i noen dager og så er det tilbake til samme mønster. Avdelingsmøtene bruker han til å fortelle gamle historier og er aldri enig med noen. Han skal absolutt ha siste ordet. Hvordan håndterer dere kolleger som går inn og «overstyrer» det dere sier til barna? Har jobbet sammen i 6 måneder nå. Jeg er ingen sladrehank og har veldig lyst til å gi denne kollegaen en sjanse. Anonymkode: 5f45a...8e9 Jeg sliter litt med å forstå på hvilken måte han er mer bedreviter enn det du er? Virker som du veldig bestemt mener at det du sier og mener er rett og andre har feil.. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:02 #7 Skrevet torsdag kl. 22:02 Hva med å respektere at vi er ulike typer mennesker? Ser ikke hvordan denne personen er en bedreviter. Energisk og impulsiv ja, men ikke bedreviter. Man tenger dere begge i barnehagen, den med mye energi og lekelyst, samt den som skaper rammer. Dere hjelper barna på ulike måter:) Anonymkode: 8dcee...784 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:03 #8 Skrevet torsdag kl. 22:03 Crazydoglady skrev (5 minutter siden): Jeg sliter litt med å forstå på hvilken måte han er mer bedreviter enn det du er? Virker som du veldig bestemt mener at det du sier og mener er rett og andre har feil.. Enig i dette ☝️ Anonymkode: 89b50...685
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå