Gå til innhold

Hva skjer hos psykologen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei - jeg har blitt sagt opp fra jobben etter en konkurs. Vi har fått tilbud om gratistimer hos psykolog. Jeg vurderer å takke ja  -for jeg er litt sliten og bekymret for fremtiden. For meg høres det veldig fremmed ut å skulle gå til psyolog. Har sett/hørt at en del kjente mennesker går til psykolog, mens jeg egentlig trodde det var forbeholdt folk som var alvorlig psykisk syke.

Noen som har peiling på hva jeg kan forvente den første timen hos psykolog - hva må jeg si - er det noe jeg må forberede meg på.... 

Anonymkode: 6105c...483

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil bli spurt hva du føler du trenger hjelp med. Hvis du klarer å formidle hvordan du har det og bekymringer/utfordringer så vil du nok få spørsmål fra psykologen også bygger dere videre på samtalen. Første samtale handler gjerne om å kartlegge behovene dine så du kan få en behandlingsplan. 

Du trenger ikke være alvorlig syk for å gå til psykolog en periode. :) Du ville nok ikke fått innpass på dps for da må det være av en viss alvorlighetsgrad og med funksjonssvikt i hverdagen, men gratis timer hos privat psykolog er helt innafor. 

• Liker 2
Skrevet

Det holder at du åpner med "bedriften har gått konkurs, og jeg føler meg sliten og bekymret for fremtiden. Jeg vet ikke hva psykologtimer innebærer egentlig, så jeg vet ikke hva mer jeg skal åpne med".

Med dette vil terapauten allerede ha mye å gå på, nok til å kunne styre skuta fremover ☺️ 

Anonymkode: fc77c...3bb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...