Gjest Binna Skrevet 8. april 2006 #1 Skrevet 8. april 2006 Jeg har skaffet meg et massasje- badekar i glassfiber/ akryl, altså ikke emaljert. Jeg vasker det nå ordentlig mellom hver gang, hudrestene bare suger seg fast jo! Det oppfører seg helt annerledes enn mitt gamle emaljerte.. Så det jeg lurer på er om det er noe jeg kan spraye det når det er nyvasket så ikke møkka suger seg fast med en gang?
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #2 Skrevet 8. april 2006 Jeg har skaffet meg et massasje- badekar i glassfiber/ akryl, altså ikke emaljert. Jeg vasker det nå ordentlig mellom hver gang, hudrestene bare suger seg fast jo! Det oppfører seg helt annerledes enn mitt gamle emaljerte.. Så det jeg lurer på er om det er noe jeg kan spraye det når det er nyvasket så ikke møkka suger seg fast med en gang? ← Disse må tas grundig hver gang. Et h å holde rent. Du kan kjøpe hos rørlegger noe som heter showercleaner. veldig bra for slike ting
Gjest Binna Skrevet 8. april 2006 #3 Skrevet 8. april 2006 Disse må tas grundig hver gang. Et h å holde rent. Du kan kjøpe hos rørlegger noe som heter showercleaner. veldig bra for slike ting ← Finnes det ikke noen ting man kan forebygge med? Husker jeg så en reklame for noen år siden, noe man kunne spraye i dusjen etter bruk sånn at man ikke trengte å vaske den så ofte...
Tusenfryd Skrevet 8. april 2006 #4 Skrevet 8. april 2006 Jeg bruker jif baderom en gang i uken på vårt glassfiberkar. Det har gått et par uker noen ganger, og det gjør ingenting. jo, det ser litt mer møkkete ut når jeg begynner, men når jeglar jifen virke lit tog bruker en sånn vanlig gul svamp med grønn skureside og litt vann, så er det ikke noe problem.
Gjest Binna Skrevet 8. april 2006 #5 Skrevet 8. april 2006 Jeg bruker jif baderom en gang i uken på vårt glassfiberkar. Det har gått et par uker noen ganger, og det gjør ingenting. jo, det ser litt mer møkkete ut når jeg begynner, men når jeglar jifen virke lit tog bruker en sånn vanlig gul svamp med grønn skureside og litt vann, så er det ikke noe problem. ← Er det massasjebad? Jeg innbiller meg at det blir mye værre, masse mere død hud enn uten...
Tusenfryd Skrevet 8. april 2006 #6 Skrevet 8. april 2006 Teknisk sett er det vel det... men det er uten dyser og sånn, så det er som et vanlig badekar Så ja, du har nok noe annen utfordring med kriker og kroker. Men flatene er jo like og det fester seg sikkert likt. Selvsagt river du sikkert av litt mer hudceller ved å bruke tekniske massajseting og sånn, men vi bader jo i vårt kar også. Og det er som sagt godt mulig å holde det rent. Synes jeg.
Gjest Binna Skrevet 8. april 2006 #7 Skrevet 8. april 2006 Det fester seg ikke på dysene, men etter hvert bad er det et lag med død hud når jeg kjenner på siden.. Jeg er egentlig ikke så kresen av meg, men føler at det er litt ekkelt hvis jeg ikke vasker det først, hver gang. Men jeg får hvertfall kjøpe meg en større svamp så det går litt kjappere, bruker sånne små ; 10svamper for 10kr,i forskjellige farger med skrubb på ene siden.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #8 Skrevet 9. april 2006 Jeg hadde sjekket med forhandler - hørt om de hadde ett middel. Dette for å være sikker på at man bruker produkter som passer til karet, og ikke noe som kan ødelegge det.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #9 Skrevet 10. april 2006 Før hadde de en sånn spray som het Shower power, tror de har slutta med den nå desverre. Det var sånn man skulle spraye på etter at man hadde dusja for å "forebygge" og slippe å vaske så ofte.... Kanskje de har den i Sverige?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå