Gå til innhold

Fau

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er fau leder i år i barnehagen. 
Er det jeg som tar feil her? Men ene har tatt helt over, bare velger og bestemmer ting og delegere som hun selv velger uten og engang spørre. Latt henne holde på som hun selv vil, men en av tingene holdt på og gå skikkelig galt. Så jeg satt ned foten og sa dette tar jeg fulle ansvaret for, brukte argumentet om at det var jeg som var fau leder i år, og gikk dette galt så lå ansvaret på meg og rydde opp i. Det er tross alt penger som frivillig er gitt av foreldrene i barnehagen og bør forvaltes riktig. Vedkommende kommer ofte med veldig mye krav til barnehagen, så fått noen telefoner og lurer litt på hva jeg tenker om dette, og går igjennom ting og bare sier jeg velger og snakke med hun som sitter med meg i s.u utvalget. Og så sier jeg dere har min fulle tillit til og ta det dere synes er best. Så godkjenner vi det. 
Vi skal ha møte denne uka, kjenner jeg gleder meg 😅
Men hun klager vel til barnehagen antar jeg, men jeg vil ikke lengre holde munn om hva jeg tenker om barnehagen ringer. 

Anonymkode: 97828...45c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som med andre steder er det flertallet som bestemmer her også.

Så det er bare å si ifra om at hvis hun har noen forslag er det supert, ta det opp på neste møte så stemmer dere over det og delegerer hvem som skal ha ansvaret. At hun dessverre ikke kan ta beslutninger på egenhånd da dere sammen representerer alle foreldrene og må ta avgjørelser samlet. Hvis hun ikke skjønner det kan hu ikke fortsette.

Anonymkode: 74f26...1c6

Skrevet

Helt vanlig at man stemmer over forslag i FAU, og flertallet bestemmer. Dersom det er uavgjort har vel ofte leder dobbelt stemme, men det skal evt være avgjort på forhånd. Gjør det ryddig, ha saksliste, stem over avgjørelser, og skriv referat. 

Anonymkode: 8709b...923

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...