Gå til innhold

Mottager ein ringer til får opp eit ukjent nr. ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det avsender eller mottager sin telefon som kan vera hacket når mottager får opp eit annet telefonr.

Anonymkode: 5594c...443

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den som ringer eller sender melding, er den som kan laste ned et lite program som skjuler sin sanne nummer-identitet, og kan legge inn det nummeret de ønsker skal stå på displayet hos mottakeren. Spoofing kalles det. Google det.
Det er ikke hacking.

EDIT;

eller mener du noe annet nå? Har en du kjenner fått en melding fra noen som utgir seg for å være "Lena", og så er det ikke "Lena" sitt nummer? Svindel, og ikke hacking.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (23 minutter siden):

Den som ringer eller sender melding, er den som kan laste ned et lite program som skjuler sin sanne nummer-identitet, og kan legge inn det nummeret de ønsker skal stå på displayet hos mottakeren. Spoofing kalles det. Google det.
Det er ikke hacking.

EDIT;

eller mener du noe annet nå? Har en du kjenner fått en melding fra noen som utgir seg for å være "Lena", og så er det ikke "Lena" sitt nummer? Svindel, og ikke hacking.

Fekk tilbakemelding fra ein som eg sende sms til ta de får opp eit ukjent nr. 

Har ikkje lastet ned noen skjult identitet til mitt tlfnr. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Fekk tilbakemelding fra ein som eg sende sms til ta de får opp eit ukjent nr. 

Har ikkje lastet ned noen skjult identitet til mitt tlfnr. 

SJekk også med noen andre.

Hvis ukjent hos alle kontakt mobiltilbyderen din.

Anonymkode: 42cbf...582

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det avsender eller mottager sin telefon som kan vera hacket når mottager får opp eit annet telefonr.

Telefon er neppe hacket, det er trolig en innstilling som er satt feil.

Logg inn på nettsiden / app hos din telefonoperatør, og sjekk om skjult nummer er aktivert ved en feiltakelse.
(Ikke alle telefonoperatører har valget på nettsiden / i app, da må du kontakte operatøren.)

Det er mulig å aktivere skjult nummer ved å taste #31# foran nummeret du ringer (f.eks. #31#99999999).

Det er også mulig å aktivere det via telefonen:
(iPhone): Gå til Innstillinger -> Telefon -> Vis nummervisning -> Dra knappen mot venstre.
(Android): Gå til Telefon-app -> Innstillinger -> Flere innstillinger / Tilleggstjenester -> Vis mitt nummer -> Skjul nummer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...